آموزش و پرورش نباید مدرسه‌داری کند

0
آموزش و پرورش نباید مدرسه‌داری کند
وزیرآموزش و پرورش گفت: آنچه مهم است حضور حداکثر مردم در انتخابات است که به نفع نظام و باعث اقتدار نظام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فخرالدین دانش آشتیانی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی و خانواده که در ساختمان علاقه مندان برگزارشد با اشاره به رویکرد تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها اظهارکرد  بخش نامه ای به استان ها ارسال شده که طی آن ساماندهی نیروی انسانی و تعیین ساختارها به استان ها تفویض شده است.

وزیر آموزش و پرورش از تقویت شورای آموزش و پرورش خبرداد و افزود: با توجه به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال که توسط رهبر معظم انقلاب برای سال 96 انتخاب شده است ما به سمتی خواهیم رفت که آموزش های عمومی، توانمندیهای بومی را تقویت کند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های عمومی که معمولا 9 سال از 12 سال تحصیل دانش آموزان را تشکیل می دهد باعث می شود تا افراد شایستگی های لازمه را که همان فردی مدنی است را کسب کند. اما 3 سال دیگر که شامل آموزش های تخصصی می شود باید این تخصص با گرایش های بومی هر استان هماهنگ باشد .
دانش آشتیانی خاطر نشان کرد: دریک استان ممکن است مسائل فرهنگی مهم باشد و در استان دیگر گردشگری از اهمیت بیشتری برخوردار باشد بنابراین با تفویض اختیار به استان ها، آنها می توانند نیروی متخصص مورد نیاز خود را تامین کنند.

وزیرآموزش و پرورش افزود: اگراستان ها با توجه به پتانسیل های موجود، نیروی متخصص خود را تامین کنند این امرکارآفرینی و اشتغال را در پی خواهد داشت .

عضو کابینه تدبیر وامید گفت: کارگروه بیمه و سلامت امور مربوطه را به خوبی پیگیری کرده است و با پرداخت بدهی های معوقه حوزه بیمه و سلامت تلاش کردیم درسال 96 همه فرهنگیان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.
دانش آشتیانی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نباید مدرسه داری کند بلکه باید سیاست گذاری و نظارت را در دستور کار خود داشته باشد واین نیازمند اداره کردن مدارس به صورت محلی است بنابراین شهرداری ها و نهادهای محلی باید زیر ساخت ها را آماده کنند و در تصمیم گیری ها نیز مشارکت داشته باشند .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به وجود 50 درصدی دانش آموزان دختر خاطر نشان کرد: با توجه به نقش تربیتی زنان استفاده از زنان در سطوح مختلف مدیریتی از ضروریات است و دراین راستا در مناطق اقداماتی صورت گرفته است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری انتخابات در اردیبهشت 96 گفت: مهم نیست چه کسی انتخاب شود بلکه آنچه مهم است حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است زیرا حضور حداکثری باعث اقتدار نظام خواهد شد .   
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,358 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 فروردین 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir