آغاز ثبت‌نام نوآموزان برای سنجش سلامت از تیرماه

0
آغاز ثبت‌نام نوآموزان برای سنجش سلامت از تیرماه

مسئول ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید اعلام کرد که ثبت نام اولیه نوآموزان برای سنجش سلامت با نوبت دهی از اول تیرماه آغاز می‌شود و با اتمام سنجش سلامت، ثبت نام کلاس اولی‌ها نهایی می‌شود. ثبت نام ابتدایی‌ها تا پایان مرداد ادامه دارد.
رضوان حکیم زاده در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تاکید وزیر آموزش و پرورش این بوده است که علیرغم شرایط خاصی که داریم هیچ روند آموزشی با اختلال و تاخیر برگزار نشود گفت: ۲۲ اردیبهشت شیوه نامه ثبت نام را ابلاغ کردیم و معاونان ابتدایی در استان‌ها مسئول ستاد ثبت نام هستند.

آغاز ثبت نام دبیرستانی‌ها از نیمه دوم تیرماه

وی با بیان اینکه از نیمه دوم تیرماه ثبت نام دبیرستانی‌ها آغاز می‌شود گفت: بر نکات تربیتی و رعایت اصل تکریم خانواده‌ها در ستادهای ثبت نام و مدارس در دستورالعمل تاکید شده است. ضرورت هماهنگی با ستادهای استانی مدیریت کرونا نیز مورد توجه و تاکید شده است.

 

 
 

 

مصاحبه برای ورود به پایه اول و هفتم، ممنوع

مسئول ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با بیان اینکه هرگونه ارتباط مالی مدارس برای برگزاری آزمون ورودی و کتب کمک آموزشی ممنوع است گفت: هرگونه مصاحبه برای ورود به پایه‌ اول و هفتم ممنوع است و هیچ مدرسه‌ای حق برگزاری مصاحبه ندارد زیرا نوعی ارزیابی است و نباید هیچ خاطره تلخی از ورود به مدرسه در ذهن کودکان ثبت شود.

هزینه فوق برنامه، تنها شهریه پرداختی خانواده‌ها به مدارس هیات امنایی

وی افزود: به جز هزینه فوق برنامه، هیچ گونه شهریه‌ای نباید در مدارس هیئت امنایی از خانواده‌ها دریافت شود.
مسئول ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با بیان اینکه مدارس هیئت امنایی مدارس دولتی هستند و فقط می‌توانند هزینه فوق برنامه را دریافت کنند گفت: اگر خدماتی در این مدت ارائه نشده باید هزینه را طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش به خانواده‌ها عودت دهند.
حکیم زاده با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم حدود یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۲۰۸ دانش آموز پایه اول داشته باشیم گفت: در این صورت یک رشد ۴.۲ درصدی نسبت به سال جاری را شاهد خواهیم بود. هدف گذاری افزایش ۶۰ درصدی سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی را داریم.
وی با بیان اینکه معاونت‌های آموزش ابتدایی، مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات می توانند پاسخگوی شکایات احتمالی والدین باشند، درباره محدوده ثبت نام اظهار کرد: دانش آموزان باید محدوده جغرافیایی ثبت نام را رعایت کنند اما اگر مواردی هست و خانواده به علت پر شدن ظرفیت امکان ثبت نام ندارند، می‌توانند به ستادهای ثبت نام مراجعه و در مدارس مجاور نامنویسی کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره کیفیت آموزش در سال تحصیلی جاری گفت: تاکید کردیم مدیران مدارس بر یادگیری مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن نظارت کرده و آن را تایید کنند. تاکید ما که الزامی هم نبود، حضور دانش آموزان در گروه‌های دو و سه نفره برای ارزشیابی حضوری بود. آموزش‌های تلویزیونی ادامه دارد و تدابیری برای تقویت این یادگیری‌ها اندیشیده شده است.

 

 
 

 

خانواده‌ها تا ۲۷ خرداد می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند

مسئول ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید درباره اینکه فرایند آموزش ابتدایی کامل شده یا خیر؟ گفت: ما تاکید کردیم همه محتوا آموزش داده شود و همه دانش آموزان تحت پوشش قرار بگیرند. یکی از دلایل بازگشایی مدارس هم همین بود تا ضعف ها جبران شود؛ تا زمانی که خانواده‌ها تمایل داشته باشند تا ۲۷ خرداد میتوانند در مدرسه حضور یابند.
وی درباره زمان صدور کارنامه گفت: این امر به شورای مدرسه محول شده است. هرزمانی معلم مدرسه با تایید شورای مدرسه به این نتیجه برسد که فرایند آموزش کامل شده نتایج کیفی توصیفی دانش آموز می‌تواند ثبت و به خانواده‌ها اطلاع داده شود.
حکیم زاده در ادامه عنوان کرد: بر اساس روند هرساله، دانش آموزان متوسطه معمولا از نیمه دوم تیرماه تا آخر مرداد ثبت نامشان انجام می‌شود و مشکلی در ثبت نام نخواهند داشت.

سناریوی آموزش همراه با کرونا روی میز کار آموزش و پرورش

وی در ادامه با بیان اینکه سناریوی آموزش همراه با کرونا را برای سال تحصیلی آینده آماده کرده‌ایم اظهار کرد: با این حال آموزش‌های مجازی و تلویزیونی را تعطیل نمیکنیم و با رویکرد تلفیقی آموزش را پیش خواهیم برد و به دوران قبل از کرونا برنمی گردیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیش دبستانی ها گفت: قصد داریم برنامه آموزشی تلویزیونی استاندارد هماهنگ را برای مربیان پیش دبستانی ارائه کنیم. اگر به دلیل شرایط کرونا ناچار باشیم باید از بستر فناوری برای ارائه خدمات به کودکان پیش دبستانی استفاده کنیم. امیدواریم با توجه به شرایط ، کاهش ثبت نام نداشته باشیم.
حکیم‌ زاده درباره تدابیر بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: به دنبال این هستیم که فعالیت‌ها را همانند گذشته ادامه دهیم. پیگیری ها را انجام داده‌ایم اما تاکید کرده‌ایم مدیران مدارس طی ارزیابی‌ها توجه داشته باشند وضعیت دانش آموزی که سال قبل در مدرسه شان بوده و مهر امسال حضور ندارد را پیگیری کنند، ممکن است بخشی از اینها در معرض ترک تحصیل قرار گرفته باشد. تطابق با سامانه ثبت احوال و .... هم انجام می‌شود و کمک می کند امسال با تمرکز بیشتری کودکان بازمانده را شناسایی کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه یکی از مدارس در حین ثبت نام به خانواده‌ها اعلام کرده که سال آینده فعالیت یک روز در میان دارد گفت: این مسئله تخلف است، زیرا هنوز هیچ دستورالعملی ارسال نشده است. ما برنامه مشخص خود را برای شرایط احتمالی آینده به ستاد کرونا ارائه کردیم و اینکه در این میان مدرسه‌ای اعلام کند سال آینده یک روز در میان بچه‌ها را می‌پذیرد تخلف است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,370 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 خرداد 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir