ویدئویی جدیدی از ربات چهارپای بوستون داینامیکس

0
ویدئویی جدیدی از ربات چهارپای بوستون داینامیکس

ویدئوی جدیدی از ربات چهارپای اسپات‌مینی بوستون داینامیکس در کارگاه ساختمانی به‌اشتراک گذاشته شده است که کارهای جالب آن را نشان می‌دهد.

 

ویدئوی جدیدی از ربات چهارپای اسپات‌مینی بوستون داینامیکس منتشر شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. این ربات چهارپا در کارگاه ساختمانی به‌راحتی از پله‌ها بالا می‌رود، از بین ستون‌های فلزی در کارگاه ساختمانی عبور می‌کند، بازوهای رباتیکی را که روی آن دوربین نصب شده است، باز می‌کند تا موقعیت کارگاه را بررسی کند و در نهایت به‌صورت وارونه از پله‌ها پایین می‌رود.

تمام کارهایی که اسپات‌مینی در این ویدئو به‌نمیش می‌گذارد، پیشتر از سوی بوستون داینامیکس معرفی شده بود ولی حضور ربات چهارپا در یک کارگاه ساختمانی می‌تواند بسیار جالب باشد. آیا بوستون داینامیکس قصد دارد ربات چهارپای خودش را سر کار بفرستد؟

 

ویژگی‌های به‌نمایش گذاشته‌شده در مورد ربات بوستون داینامیکس پیشتر و در خبرهای دیگری معرفی شده بودند. آبان‌ماه سال گذشته، بوستون داینامیکس ربات چهارپای پیشرفته اسپات مینی را رونمایی کرد. پیشتر نیز مشخص شده بود که این ربات می‌تواند درب را باز کند. اکنون نیز در ویدئوی جدید، اسپات‌مینی در کارگاه ساختمانی مشغول شده است. در ماه می، بوستون داینامیکس تیزرهای مختلفی در مورد اسپات‌مینی منتشر کرد تا در نهایت معلوم شد که خرید ربات اسپات مینی بوستون داینامیکس در سال ۲۰۱۹ امکان‌پذیر می‌شود. چند روز قبل نیز در ویدئوی دیگری حرکات خارق‌العاده ربات انسان‌نمای اطلس به‌نمایش گذاشته شد. اما ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که ربات چهارپای اسپات‌مینی برای انجام چه کارهایی مناسب است؟

 

 

 

زمانی که مارک ریبرت، بنیانگذار بوستون داینامیکس برای نخستین بار نسخه‌ی تجاری SpotMini را معرفی کرد، اعلام کرد که این ربات چهارپا در پکیج‌های مختلف کاربری به بازار عرضه خواهد شد. مثلا گر بخواهید از اسپات‌مینی به‌عنوان نگهبان استفاده کنید، ربات باید به دوربین‌های بیشتری مجهز شود. در اصل ربات اسپات‌مینی شبیه به خودرویی با آپشن‌های متنوع خواهد بود که به‌جای اضافه‌کردن چرخ‌، می‌توانید به آن، بازوی مکانیکی شبیه به مار اضافه‌ کنید تا با کمک آن‌ها بتواند درب را به‌راحتی باز کند. در نتیجه با توجه به آنچه در ویدئوی جدید نیز مشاهده می‌شود، انتظار می‌رود که شاهد پیشرفت‌های بیشتری در ساخت این ربات چهارپا باشیم. البته شرکت‌های دیگری همچون Doxel که به‌صورت تخصصی در زمینه‌ی رباتیک فعالیت دارند نیز همین روش را در کار خود پیش گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌هایی که اسپات‌مینی را از سایر ربات‌ها متمایز می‌کند، قابلیت حرکت کردن شگفت‌انگیز این ربات است. سابقه‌ی بیست‌‌ساله‌ی بوستون داینامیکس در تحقیق و طراحی ربات‌های چهارپا همچون اسپات و ربات‌های انسان‌نما همچون اطلس، بی‌شک باعث بروز چنین وجوه تمایزی در طراحی ربات‌های این شرکت شده است.

نوع کاربری ربات یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. آیا ربات قرار است برای ساختمان‌سازی استفاده شود یا قرار است بتواند از پله‌ها بالا برود یا درب را باز کند؟ یا حتی در نقش ربات نگهبان همچون ربات K5 Knightscope کاربرد داشته باشد؟  آیا ربات چهارپای اسپات‌مینی بوستون داینامیکس می‌تواند وارد بازار کار شود؟ آیا می‌تواند به‌صورت جدی در این حوزه وارد شود و کارهایی را به انجام برساند. این سوال در مورد ربات انسان‌نمای اطلس بوستون داینامیکس هم مطرح می‌شود؛ پیشتر گفته شده بود که ربات انسان نمای اطلس بوستون داینامیکس می‌تواند بدود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,434 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 مهر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir