گوشی هوشمند تاشو سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با قیمتی حدود ۲۰۰۰ دلار و تعداد محدود به بازار عرضه خواهد شد.
حدود سه سال قبل، اولین اخبار دربارهی تصمیم سامسونگ برای طراحی و تولید گوشی هوشمند تاشو منتشر شد. اکنون بعد از گذشت نزدیک به سه سال، اگر همه چیز خوب پیش برود و سامسونگ بتواند گوشی هوشمند تاشو خود را با مشخصات و ویژگیهای مورد انتظارش آماده کند، باید انتظار داشته باشیم، در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ شاهد رونمایی رسمی و عرضهی آن به بازار باشیم.
البته سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۹ در فضایی خصوصی و تنها برای اپراتورهای مخابراتی شریک خود، گوشی تاشو را به نمایش بگذارد. در نمایشگاه CES 2018 نیز سامسونگ از گوشی تاشو خود پشت درهای بسته رونمایی کرد. طبق اعلام نظر و بررسی تحلیلگران بازار، در صورتی که سامسونگ بخواهد چنین گوشی هوشمند تاشویی را به بازار عرضه کند، قیمت آن حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.
همان طور که گفته شد، انتظار نداریم گوشی هوشمند تاشو سامسونگ تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. ولی ظاهرا تأمینکنندگان قطعات آن، از ماه نوامبر شروع به ارسال سفارشهای سامسونگ الکترونیکس کردهاند تا بتواند تولید انبوه محصول خود را آغاز کند. کیم جونگ ایون، سرپرست تحقیقاتی گلدن بریج، پیشبینی کرده است که قیمت خردهفروشی گوشی هوشمند تاشو سامسونگ با نمایشگر اولد ۷.۳ اینچی، بدون در نظر گرفتن یارانهی اپراتورهای مخابراتی حدود ۱۸۵۰ دلار خواهد بود. اندازهی نمایشگر در حالت عادی ۴.۵ اینچ و وقتی باز شود، ۷.۳ اینچ خواهد بود.
پیش از این گفته شده بود که ظاهرا گوشی هوشمند تاشو سامسونگ دارای دو نمایشگر داخلی و یک نمایشگر بیرونی است. وقتی گوشی باز شود و دو نمایشگر داخلی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، صفحه نمایش بزرگتر ۷.۳ اینچی را در اختیار کاربر قرار خواهند داد. همانطور که گفته شد، انتظار میرود سامسونگ نمونه اولیه محصول خود را در نمایشگاه CES 2019 در ماه ژانویه (دیماه) و پیش از رونمایی رسمی برای اپراتورهای مخابراتی شریک خود رونمایی کند. ولی رونمایی رسمی گوشی هوشمند تاشو سامسونگ به ماه جولای (تیرماه) و نمایشگاه MWC موکول خواهد شد.
بر اساس گزارشهای قبلی، سامسونگ قصد دارد در ابتدا حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند تاشو تولید کند و اگر فیدبک مثبتی از بازار دریافت کرد، محصول ویژهی خود را به تولید انبوه برساند. اگر قیمت محصول جدید سامسونگ ۲۰۰۰ دلار باشد، قطعا همه کاربران قدرت خرید آن را نخواهند داشت و همین مسئله، فروش آن را تحتالشعاع قرار خواهد داد.
البته برخی معتقدند که هدف سامسونگ از عرضهی اولین گوشی هوشمند تاشو به بازار، موفقیت تجاری و فروش نیست؛ بلکه قصد دارد توانایی خود را در عرضهی محصولاتی متفاوت به رخ بکشد. گام بعدی که سامسونگ دنبال میکند، عرضهی گوشی هوشمند تاشو با قیمتی مقرونبهصرفه است تا بتواند در عرصهی تولید گوشی هوشمند تاشو نیز به به موفقیت تجاری دست پیدا کند.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: