لامبورگینی برای جایگزینی مدل اونتادور LP700-4 در سال ۲۰۱۷، مدلی با نام اونتادور S را معرفی کرد که قدرت آن ۳۹ اسب بخار افزایش پیدا کرده و همچنین به سیستم چهارچرخ فرمان گیر مجهز شده است. این مدل همچنین دارای یک حالت رانندگی جدید به نام (Ego) است.
این اونتادور جدید مجهز به یک پیشرانهی ۱۲ سیلندر خورجینی به حجم ۶.۵ لیتر است که میتواند ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند و این خودرو را در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. به گفتهی لامبورگینی حداکثر سرعت این خودرو به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در بخش جلویی تغییراتی در آیرودینامیک این خودرو داده شده است و ورودیهای هوای جدید از نوع دندانهدار هستند. ضمن اینکه ابعاد اسپیلیتر جلو بزرگتر شده است. در قسمت عقبی یک دیفیوزر بسیار بزرگ به رنگ مشکی وجود دارد که برای کاهش وزن از جنس فیبر کربن ساخته شده است. این دیفیوزر نیز در بهبود آیرودینامیک خودرو تأثیر بسزایی دارد.
بالچهی عقب اونتادور بسته به میزان سرعت میتواند در سه مرحله بالا بیاید و بهصورت دستی نیز امکان تنظیم آن وجود دارد. خروجی اگزوز از نوع تکی است و در بخش پایینی سپر عقب جای گرفته است. شایان ذکر است که وزن سیستم اگزوز در مدل جدید کاهش پیدا کرده است.
به گفتهی استفانو دومنیکالی مدیر اجرایی و رئیس لامبورگینی:
این مدل نسل بعدی اونتادور است و به تکنولوژیهای جدیدی برای بهبود عملکرد مجهز شده است. این خودرو نقطهی عطفی در خصوص بهبود قابلیتهای یک سوپر خودرو محسوب میشود. اونتادور S خودرویی با طراحی رؤیایی و مجهز به جدیدترین فناوریهای روز است و عملکرد آن در هنگام رانندگی مفاهیم جدیدی وارد دنیای سوپر اسپرتها خواهد کرد.
این مدل همچنین نخستین خودروی لامبورگینی است که به سیستم چهارچرخ فرمانگیر مجهز شده است. وجود چنین سیستمی سبب میشود عملکرد خودرو در سرعتهای بالا و در هنگام دور زدن بهبود پیدا کند؛ ضمن اینکه در رانندگی شهری نیز کارآمد است و قابلیتهای مانورپذیری خودرو را ارتقا میدهد.
اونتادور اس مجهز به چهار حالت رانندگی با نامهای: استرادا، اسپرت، کورسا و ایگو است. حالت استرادا بیشتر برای استفادهی عادی و روزمره توصیه میشود.حالت اسپرت خودرو را به یک مدل دیفرانسیل عقب تبدیل میکند و بیشتر برای تفریح و سرگرمی است. حالت کورسا مخصوص پیست مسابقه است. حالت ایگو اما یک وضعیت مشخص و از قبل تنظیمشده نیست بلکه در این حالت میتوان عملکرد بخشهای مختلف را بسته به سلیقهی راننده تغییر داد و تنظیم کرد که این تنظیمات شامل قسمتهایی مانند فرمان، سیستم کنترل کشش و تعلیق میشوند.
سیستم استارت/استاپ نیز در اونتادور تعبیه شده است و برای مصرف بهینهی سوخت، یک سامانهی مدیریت مصرف سوخت فعال در این خودرو تعبیه شده است که میتواند در صورت عدم نیاز به قدرت بالا تا شش تا از ۱۲ سیلندر خودرو را به حالت غیرفعال دربیاورد. برای رام کردن این گاو وحشی از سیستم ترمز کربن سرامیکی بهصورت استاندارد بهرهگیری شده است. روی رینگها لاستیکهای پیرلی از نوع (P Zero) موجود هستند که بهطور ویژه برای دستیابی به بالاترین هندلینگ ممکن در سیستم چهارچرخ فرمان گیر و کاهش کم فرمانی طراحی شدهاند.
اونتادور S از بهار سال آینده وارد بازار فروش خواهد شد و قیمت آن از ۴۲۱ هزار و ۳۵۰ دلار آغاز میشود.