آخرین گزارش IDC نشان از تغییرات در بازار چین دارد. براساس اطلاعات ارائه شده در سه ماههی دوم سال جاری میلادی شیائومی با کاهش فروش روبرو شده و آمار گوشیهای هوشمند عرضه شده توسط این کمپانی در طول سه ماههی دوم سال از ۱۷.۱ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۵ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.
هنوز مرسدس بنز هیچ برنامهای برای تولید و عرضهی این خودرو را ندارد. حتی
کاهش ۳۸ درصدی میزان فروش IDC شیائومی را به زیر کشیده است، بهطوریکه این کمپانی به ردهی چهارم بزرگترین عرضهکنندگان گوشیهای هوشمند در چین سقوط کرده است. هواوی با عرضهی بیش از ۱۹.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین و در اختیار داشتن ۱۷.۲ درصد از میزان عرضه، رتبهی اول را مال خود کرده است. پس از هواوی دو کمپانی چینی دیگر یعنی اپو و ویوو به ترتیب با عرضهی بیش از ۱۸ و ۱۴.۷ میلیون دستگاه گوشیهوشمند قرار دارند.
شیائومی در واکنش به گزارش منتشر شده توسط IDC آمارهای ارائه شده توسط این موسسهی تحقیقاتی در رابطه با آمار گوشیهای هوشمند عرضه شدهی شیائومی را نادرست خوانده و به آمارهای ارائه شده توسط نهادهای تحقیقاتی اشاره کرده است، هرچند سایر آمارها نیز به آمار زیر ۱۷ میلیون دستگاه اشاره میکنند.
بالاترین جایگاه در میان کمپانیهای غیر چینی به اپل تعلق دارد که موفق شده تا با عرضهی ۸.۶ میلیون دستگاه گوشیهوشمند و در اختیار داشتن ۱۲.۶ درصد از سهم عرضه، در ردهی پنجم قرار گیرد. اپل در مقایسه با مدت مشابه سال پیش شاهد کاهش سهم خود از بازار بوده، بهطوریکه سهم این کمپانی از ۳۱.۷ به ۱۲.۶ درصد رسیده است.