ژاپن به استقبال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک رفت

0
ژاپن به استقبال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک رفت
براساس اعلام رسمی اسپیس ایکس، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ژاپن به‌عنوان اولین کشور آسیایی فعال شده است. استارلینک در ژاپن ماهانه ۸۴ دلار هزینه دارد.

اسپیس ایکس، شرکت فضایی تحت مدیریت ایلان ماسک، اعلام کرد سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در ژاپن فعال کرده است. خبرگزاری Nikkei Asia در گزارشی می‌گوید ژاپن اولین کشور در قاره‌ی آسیا است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را دردسترس ساکنانش قرار می‌دهد. استارلینک از مدت‌ها پیش در آمریکا و اروپا فعال شده بود.

ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود ماهواره‌های استارلینک بر فراز ایران فعال‌اند، بااین‌حال دسترسی به این اینترنت نیازمند تجهیزاتی ویژه نظیر پایانه‌ی زمینی (دیش) است، تجهیزاتی که ظاهراً هنوز وارد ایران نشده‌اند و استارلینک عملاً در کشور ما قابل دسترس نیست.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مخصوص مناطق کوهستانی و ناحیه‌های دورافتاده‌ای است که امکان ارائه‌ی اینترنت پرسرعت ازطریق کابل به آنجا وجود ندارد. در بسیاری از ناحیه‌های دورافتاده به‌طور کلی اینترنت ارائه نمی‌شود. این موضوع اهمیت سرویسی مثل استارلینک را بسیار بالا می‌برد.

اسپیس ایکس با انتشار توییتی جدید گفته علاقه‌مندان در ژاپن باید ۷۳٬۰۰۰ ین (حدودا ۵۰۰ دلار) برای تهیه‌ی تجهیزات سرویس استارلینک هزینه کنند. اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس در ژاپن ماهانه ۱۲٬۳۰۰ ین (۸۴ دلار) هزینه دارد.

اسپیس ایکس در قالب پروژه‌ی استارلینک ماهواره‌های ویژه‌ای را به مدار پایینی زمین ارسال کرده است و پایانه‌هایی ویژه بر سطح زمین ازطریق برقراری ارتباط با ماهواره‌ها، دسترسی به اینترنت پرسرعت و آزاد را امکان‌پذیر می‌کنند. یکی از مزایای سرویس استارلینک، تأخیر پایین است.

اسپیس ایکس اخیراً سرویس استارلینک را در کشور اوکراین که با جنگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کند دردسترس قرار داده است. ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با مجله‌ی فایننشال تایمز گفته دولت پکن از این ماجرا استقبال نکرده و خواستار عدم ارائه‌ی استارلینک در کشور چین شده است.

کشورهای مختلف واکنش‌های متفاوتی به سرویس استارلینک نشان داده‌اند. در چین که اینترنت به‌شدت محدود شده ارائه می‌شود، استارلینک اجازه‌ی فعالیت ندارد. بااین‌حال فیلیپین اعلام کرده که ازطریق استارلینک سرویس وای‌فای رایگان به شهروندانش ارائه می‌دهد. تا پیش از پایان سال جاری میلادی، استارلینک رسماً در فیلیپین آغازبه‌کار می‌کند.

سرویس اسپیدتست (زیرمجموعه‌ی شرکت Ookla) که سرعت اینترنت را مورد بررسی قرار می‌دهد، اوایل مهر از افت قابل‌توجه سرعت دانلود و آپلود استارلینک در آمریکا خبر داده بود. دلیل این اتفاق، افزایش ازدحام شبکه است. اسپیس ایکس در گذر زمان ماهواره‌های بیشتری به مدار زمین ارسال می‌کند تا مشکل ازدحام شبکه از بین برود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    309 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 مهر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir