محققان به جای GPS با ماهواره‌های استارلینک موقعیت خود را

0
محققان به جای GPS با ماهواره‌های استارلینک موقعیت خود را پیدا کردند
تحقیقی تازه نشان می‌دهد که ماهواره‌های استارلینک علاوه بر انجام ماموریت اصلی خود به عنوان ارائه‌دهنده اینترنت، می‌توانند برای مسیریابی و کشف موقعیت استفاده شوند. در واقع، این ماهواره‌ها می‌توانند جایگزینی برای سیستم GPS باشند.

محققان روشی ایجاد کرده‌اند که در آن از سیگنال ماهواره‌های استارلینک برای موقعیت‌یابی دقیق، شبیه کاری که GPS انجام می‌دهد، استفاده می‌شود. این نخستین باری است که محققان خارج از اسپیس ایکس از توانایی‌های استارلینک برای مقاصد دیگر بهره می‌گیرند.

پژوهشگران با استفاده از سیگنال شش ماهواره استارلینک توانسته‌اند موقعیت جغرافیایی خودشان را با دقت ۸ متر پیدا کنند. نتایج یافته‌های این گروه می‌تواند جایگزین نویدبخشی برای سیستم GPS باشد. آن‌ها برای استفاده از این روش از اسپیس ایکس کمک نگرفتند و تاکید دارند که به محتوای داده‌های ارسالی دسترسی نداشته‌اند.


«زک کاساس»، رئیس مرکز CARMEN در دانشگاه اوهایو آمریکا می‌گوید: «ما سیگنال‌ها را شنود کردیم و بعد الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای کشف موقعیت‌مان ساختیم و نشان دادیم که این روش با دقت بالایی کار می‌کند. اگرچه استارلینک برای چنین هدفی ساخته نشده، اما نشان دادیم که امکان کسب آگاهی از بخش‌های مختلف این سیستم برای مسیریابی وجود دارد.»

کاساس و تیمش در مسیر این تحقیق سیستم استارلینک را بررسی و سیگنال‌های ارسالی از سوی ماهواره را تحلیل کردند. آن‌ها الگوریتمی نوشتند که می‌تواند از سیگنال چند ماهواره برای یافتن موقعیت سوژه‌ها بر روی زمین استفاده کند. سپس با کارگذاری آنتنی در دانشگاه اوهایو موفق شدند موقعیت خود را با دقت ۷.۷ متر پیدا کنند.

سیستم GPS معمولا موقعیت سوژه‌ها را با دقت ۰.۳ تا ۵ متر پیدا می‌کند. این گروه روش خود را روی سایر ماهواره‌های مدار پایینی زمین هم امتحان کرد اما دقت آن‌ها حدود ۲۳ متر بود.

اسپیس ایکس در حال حاضر حدود ۱۷۰۰ ماهواره دارد و می‌تواند در نهایت تعداد آن‌ها را به ۴۰ هزار برساند. بنابراین گفته می‌شود که دقت موقعیت‌یابی با این ماهواره‌ها افزایش خواهد یافت و کاربران می‌توانند از این سیگنال‌ها برای یافتن موقعیت جغرافیایی خود استفاده کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    394 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 مهر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir