دات‌پد؛ محصولی برای افراد نابینا و کم‌بینا

0
دات‌پد؛ محصولی برای افراد نابینا و کم‌بینا
افراد کم‌بینا و نابینا می‌توانند با استفاده از دات‌پد، تصاویر و شکل‌ها را احساس کرده و متن‌های موردنظر را بخوانند.

با پیشرفت فناوری، شاهد اختراعات جدیدی هستیم که هدف آن‌ها، بهبود زندگی افراد کم‌بینا و نابینا است که ازجمله می‌توان به Seeing AI، Soundscape و Narrator مایکروسافت اشاره کرد. علاوه‌براین دوربین‌هایی مثل OrCam با اتصال به عینک می‌تواند هرآنچه که قادر به تشخص آن باشد روایت کرده و به‌عنوان چشم افراد نابینا عمل کند. این فناوری‌های جدید واقعاً مفید و کاربردی هستند و راهکارهایی فوری برای فعالیت‌های روزانه مثل یافتن مکان‌های خاص، دریافت تفاسیر صوتی از متن و تصاویر و غیره ارائه می‌دهند. بااین‌حال، ظاهراً این فناوری‌ها، اساسی‌ترین نکته درمورد افراد نابینا یعنی حس لامسه را در نظر نگرفته‌اند؛ نکته‌ای که دات‌پد دقیقاً آن را هدف قرار داده است.

به گزارش Mspoweruser، در طی سال‌های گذشته شاهد نوآوری‌های زیادی برای خط بریل بوده‌ایم، بنابراین دات‌پد اولین محصولی نیست که در این‌ زمینه عرضه شده است، بااین‌حال خلاقیت جدید این دستگاه با یکپارچه‌سازی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید، تغییر درخورتوجهی ایجاد می‌کند و کاربران می‌توانند با استفاده از آن و ازطریق سیستم نوشتاری بریل، متون را مطالعه کرده و علاوه‌براین تصاویر را هم احساس کنند.

دات‌پد شبیه یک تبلت است که ۲۴۰۰ نقطه روی آن تعبیه شده که هرکدام به‌طور مستقل می‌تواند بالا پایین شود و سیستم بریل، الفبا و حتی تصاویر را تشکیل دهد. در مجموع، این دستگاه می‌تواند بیش از ۳۰۰ گلیف بریل را ارائه کرده و نقطه‌های آن به‌طور لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شوند تا محتوای پویا را در هر زمان ارائه دهد.

در دات‌پد، سطحی که نقاط را نشان می‌دهد به دو قسمت تقسیم شده است. بخش پایینی باریک و مستطیل‌شکل بوده که برای متن‌ها در نظر گرفته شده و حداکثر ۲۰ گلیف بریل را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر بخش بالایی این دستگاه فضای بزرگ‌تری دارد و برای ارائه‌ی تصاویر در نظر گرفته شده و کاربران می‌توانند با لمس این ناحیه، تصاویر را احساس کنند. علاوه‌براین امکان نمایش نمودار، طرح‌ها، معادلات، گزارش‌ها و موارد دیگر در این بخش دات‌پد وجود دارد.

دات‌پد از اتصال ساده با بلوتوث LE و یواس‌بی سی پشتیبانی می‌کند و با آیفون و آیپد نیز سازگار است. شما می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های طراحی روی این دستگاه‌ها برای ترسیم شکل‌ها استفاده کنید و این دستگاه داده‌هایی را که دریافت می‌کند به‌صورت نقطه روی صفحه‌ی مخصوص خود تفسیر خواهد کرد. افراد نابینا با این کار می‌توانند تصاویر موردنظر را احساس کنند. علاوه‌براین، دات‌پد از VoiceOver بهره می‌برد؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد راحت‌تر به برنامه‌های iOS مثل دوربین، نقشه‌ها، اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    336 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir