اسپری هوشمند برای افراد مبتلا به آسم

0
اسپری هوشمند برای افراد مبتلا به آسم
ما اغلب اینترنت اشیا را با ساختمان های هوشمند ، حمل و نقل هوشمند و یا صنایع هوشمند در ارتباط می دانیم. اما این حالی است که IoT در زمینه های بهداشتی و پزشکی نیز ، با رشد روزافزونی ، در حال گسترش است. اینترنت اشیا در سلامت مراقبت های بهداشتی نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. با استفاده از این فناوری تاکنون گام های بلندی برداشته شده است تا مراقبت های بهداشتی و خدمات پزشکی کارآمدتر ، سودمندتر و مقرون به صرفه تر شوند. برخی دانشمندان اینترنت اشیا را به معنای انقلابی در تشخیص و درمان بیماری ها می دانند. در این مقاله به نمونه ای از کابردهای اینترنت اشیا در سلامت نظیر تولید اسپری‌های تنفسی هوشمند و مزایای آن برای بیماران آسمی می پردازیم. با ما همراه باشید.

نقش اینترنت اشیا در سلامت

در حال حاضر برنامه های اینترنت اشیا در بسیاری از مراقبت های بهداشتی مانند مراقبت از راه دور ، حسگرهای هوشمند ، لنزهای تماسی هوشمند و همینطور در ادغام با دستگاه های پزشکی وجود دارد. اینترنت اشیا پتانسیل زیادی برای حفظ ایمنی و سلامت بیماران و همچنین بهبود نحوه مراقبت پزشکان دارد.

IoT در بخش سلامت همچنین می تواند رضایت بیماران را نسبت به نتایج درمانی افزایش دهد ، زیرا به پزشکان اجازه می دهد تا زمان بیشتری را برای تعامل با بیماران و کنترل شرایط جسمی آنها حتی دور از مطب یا بیمارستان صرف کنند. اکنون پزشکان به کمک فناوری های مختلف توسعه یافته در این حوزه می توانند داده های ارزشمندی را از بیماران خود جمع آوری کنند ، روندها و علائم را زودتر شناسایی کنند ، وضعیت بیماران را از راه دور کنترل کنند و … . به این ترتیب می توان گفت اینترنت اشیا به معنای دنیایی از فرصت ها در مراقبت های بهداشتی و درمانی است. یکی از فناوری های جدیدی که برای بیماران آسمی در نظر گرفته شده است اسپری‌های تنفسی هوشمند است. اما کارایی این اسپری ها چیست؟


کاربرد اسپری‌های تنفسی هوشمند چیست؟

همزمان با افزایش جمعیت جهان و گسترش آلودگی هوا  به خصوص در کشورهایی با اقتصادهای در حال توسعه و همینطور افزایش مصرف سیگار آمار افراد مبتلا به بیماری های تنفسی در حال افزایش است. به همین خاطر انتظار می روند در سال های آینده روند تقاضا برای افشانه‌ها یا همان اسپری های تنفسی هوشمند افزایش یابد.

اسپری های هوشمند به اسپری هایی گفته می‌شود که از طریق ادغام با یک فناوری هوشمند (حسگرهای تعبیه‌شده) جهت پیگیری آسان مقدار و حجم مصرف داروی تجویز‌شده برای افراد مبتلا به آسم و یا دیگر بیماری ‌ها و مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب حسگرهای تعبیه‌شده به بیماران آسمی و پزشکان آنها کمک می کند تا دوز مورد نیاز دارو را تشخیص دهند.

همانطور که گفته شد این افشانه‌های هوشمند در سراسر دنیا با استقبال قابل توجهی مواجه شده اند و هر روز شرکت های بیشتری برای تولید این محصولات در سراسر جهان با هم رقابت می کنند.



معرفی شرکت های مطرح تولید کننده اسپری‌های تنفسی هوشمند

امروزه برای کنترل و درمان بیماری های تنفسی نظیر آسم از اسپری‌های تنفسی هوشمند استفاده می شود. با توجه به استقبال بیماران از این اسپری ها تعداد زیادی از شرکت‌ها شروع به ادغام فناوری‌های دیجیتالی در محصولات خود کرده اند. اسپری‌های تنفسی هوشمند در حقیقت یک شیوه پیشرفته برای مدیریت آسم و دیگر بیماری‌های تنفسی است.

هم اکنون تعدادی از این محصولات در داروخانه ها موجود است و در دسترس بیماران دارای مشکلات تنفسی قرار گرفته است. همچنین انتظار می رود چندین محصول مشابه دیگر نیز در آینده ای نزدیک مجوز تولید انبوه دریافت نمایند. یکی از شرکت های موفق در این زمینه شرکت پراپلر هلث است که به کمک یک پلتفرم همراه جدید ، وارد بازار اسپری های تنفسی هوشمند شده است. اسپری تنفسی هوشمند پراپلر شامل حسگر‌هایی است که به یک افشانه آسم ، اپلیکیشن همراه و همینطور یک سیستم تحلیلی متصل هستند تا به بیمار در پیگیری وضعیت بیماری و روند مصرف داروی آنها کمک کند.

یکی از محصولات شرکت ادهریوم نیز شامل اسپری های هوشمند تنفسی است که به بیماران کمک می‌کند تا مصرف داروهای تجویزی خود را پیگیری کنند. فناوری این محصول به گونه ای تعبیه شده تا هشدارهای صوتی و تصویری لازم را در اپلیکیشن موبایل ارائه دهد تا از این طریق دوز فراموش شده دارو را به بیمار یادآوری نماید.

چندین شرکت دیگر، اعم از گکو هلث اینویشنز، کوهرو هلث و اوپکو هلث، نیز در حال کار بر روی اسپری های هوشمند هستند. فعالیت در زمینه تولید این محصولات به گونه ای است که بازار به‌ زودی شاهد قابلیت‌ های بی نظیری در رابطه با این محصولات خواهد بود.


مزایای مهم اسپری‌های تنفسی هوشمند

همانطور که گفته شد یکی از مزایای مهم و اصلی این اسپری های هوشمند، پیگیری مصرف دارو از طریق جمع آوری داده‌های دیجیتالی توسط حسگرهای تعبیه شده در آن و هشدار به بیماران از طریق اعلان‌های زمان‌دار در تلفن همراه است. این فناوری به بیماران مبتلا به آسم کمک می کند تا داروی مورد نیاز خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایند.

همچنین این بیماران داروهایی را مصرف می‌کنند که بتوان آنها را از طریق دستگاه‌ های خاص به نام افشانه یا اسپری ارائه کرد. این قابلیت در این حوزه اسپری های تنفسی هوشمند پیشرفت مهمی به شمار می رود. یکی از کاربردهای مهم این محصولات هوشمند در حوزه سلامت امکان هشدار به بیمار در صورت فراموش کردن مصرف دوز مورد نیاز دارو از طریق تلفن همراه یا دیگر دستگاه های متصل است.

با کمک پیشرفت این فناوری انتظار می رود مدیریت بیماری‌ های تنفسی در چند سال آینده شامل رویکردهای جدید و امیدوار کننده ای برای درمان یا بهبود وضعیت بیماران باشد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    473 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir