پریز هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

+1
پریز هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پریز هوشمند نسل جدید پریزهای برقی به حساب می‌آید. این وسیله محصولی برای هوشمندسازی محیط زندگی و حتی محل کار می‌باشد و همچنین کنترل از راه دور وسایل را ممکن می‌سازد. مهم‌ترین ویژگی که این پریز هوشمند دارد این است که می‌توان از راه دور زمانی که در منزل نیستید و یا سرکار هستید، وسایل برقی مختلف را که قابلیت متصل شدن به این وسیله را دارند را کنترل کنید.داشتن یک پریز هوشمند واقعا معرکه است و به نوبه خود تحول عظیمی در تکنولوژی ایجاد کرده و روبه گسترش می‌باشد.

پریز هوشمند به دو دسته‌ی دارای سیمکارت و وایفای تقسیم می‌شوند. پریز هوشمندی که به کمک وای فای به وسایل متصل می‌شود، برای عملکرد خود به اینترنت از طریق وایفای نیاز دارد. ولی نوع سیمکارتی به اینترنت نیازی ندارد و از طریق گزارشات پیامکی به سیمکارت دستگاه عملیات کنترل را انجام می‌دهد. البته هر دو مدل این امکان را دارند که از اپلیکیشن مخصوص به خود که بر روی گوشی نصب است استفاده کنند. کار با این وسیله‌ی هوشمند بسیار ساده است و این وسیله کاربردی دارای امکانات متنوعی است و هنگام کار با می‌توانید از آن لذت ببرید.

پریز هوشمند چه کاربردی دارد؟
به کمک این پریز هوشمند می‌توان کولرهای گازی و آبی و یا هر کولر دیگر را از طریق پیامک و تماس و درحالی‌که دور از منزل تشریف دارید یا در محل کارتان هستید، کنترل کنید علاوه بر کولر گازی و برقی می‌توان شوفاژ، پکیج، هیتر، را نیز به کمک این مدل پریز کنترل کرد همچنین این پریز را می‌توان به درب‌های اتوماتیک وصل کرد. برای باز و بسته کردن این درها از طریق پیامک و حتی تک‌زنگ می‌توان از این دستگاه بهره برد. همچنین این دستگاه امنیت منزل شما را تضمین می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های این محصول آبیاری گیاهان آپارتمانی به شمار می‌آید شما می‌توانید باغچه و گیاهان منزلتان را در زمان‌هایی که مدنظرتان است، به کمک این پریز و با کنترل از راه دور، آبیاری کنید. دیگر زمانی که در مسافرت هستید نگران خشک شدن گیاهانتان نباشید.

شما می‌توانید به کمک این پریز برای آبیاری باغ و گلخانه خود نیز استفاده کنید و دیگر نیازی نیست که در صحنه حضور داشته باشید. همچنین از مصرف بی‌رویه‌ی آب نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

با پریز هوشمند می‌توانید میزان رطوبت و دمای محیط را زمانی که جریان برق وصل می‌شود کنترل کرد. ممکن است گلخانه و یا محیط کار و زندگی شما در نیاز به رطوبت داشته باشد و یا بخواهید از راه دور دمای این مکان ها را تنظیم کنید.

از این پریز می‌توان جهت کاهش سرقت منازل نیز استفاده کرد به این صورت که سبب می‌شود شخصی که وارد منزل شما شده است فکر کند شما در محل حضور دارید. در نتیجه این دستگاه  برای جلوگیری از اقدام به سرقت بسیار کاربردی می‌باشد.

می‌دانید که شارژ بیش از حد باتری گوشی و یا لپ‌تاپ شما به آنها آسیب می‌رساند با داشتن این پریز هوشمند از شارژ بیش‌ازحد این وسایل می‌توان جلوگیری کرد و میزان شارژ را کنترل کرد و تایمر این محصول را تنظیم کرد تا در صورت رسیدن به میزان شارژ دلخواهتان جریان برق قطع گردد.

این روش را می‌توان برای  هر وسیله دیگری که باتری شارژی دارد استفاده کرد. به کمک این مدل وسیله می‌توان مودم و روتر را نیز از راه دور کنترل کرد و برای خاموش شدن آن زمان اختصاص داد در نتیجه موقعی که در تختخواب خود هستید نیاز نیست از جای خود بلند شوید با داشتن این پریز هوشمند در منزل همه چیز ممکن می‌شود.

زمانی که در مسافرت هستید یا دور از این وسایل قرار دارید و یادتان می‌افتد که جریان برق را قطع نکرده‌اید و یا نیاز دارید تا همین که به منزل رسیدید قهوه و چای بنوشید می‌توانید به کمک پریز هوشمند این وسایل را کنترل کرده و آن‌ها را خاموش و روشن کنید.

این وسایل علاوه بر چای ساز و قهوه ساز می‌تواند لباس‌شویی، آباژور یا رطوبت‌ساز و یا هر وسیله دیگری که به کمک این مدل پریز به جریان برق متصل شده است، باشد.

شما می‌توانید در حالی که در اتوبوس و یا دور از منزل هستید لباس‌شویی خود را روشن کنید و تا به منزل برسید این لباس‌ها شسته شده‌اند.


خود پریز هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟
این وسیله‌ی هوشمند یک سیستم‌عامل ساده و روان به همراه سیستم گزارشگری بسیار پیچیده دارد. شما می‌توانید با اجرای کد USSD و یا همان شماره گیری ستاره مربع و با ارسال کد به پریز هوشمند، آن را کنترل کنید.

همینطور با تک زنگ نیز این دستگاه قابل کنترل است فقط باید از نوع سیمکارتی باشد و این سیمکارت درون این وسیله جای بگیرد. نکته‌ی جالب این پریز دارا بودن ساعت و تقویم هجری شمسی و پشتیبانی از زبان انگلیسی و همینطور زبان فارسی می‌باشد. پس دیگر نگران کار کردن با این وسیله به خاطر بلد نبودن زبان انگلیسی نباشید.

چهار عدد تایمر دارد که می‌توانید هر کدام را در زمان‌های متفاوت تنظیم کنید. همینطور با کمک پریز هوشمند می‌توان دمای هوایی که این وسیله در آن مکان قرار دارد را به شما گزارش دهد. موقع قطع و وصل جریان برق برای شما اخطار ارسال می‌شود و شما در جریان این تغییر قرار خواهد داد.

توان این دستگاه 1500 وات می‌باشد و این وسیله wifi داخلی دارد که می‌توانید به آن متصل شده و یا آنکه اینکه آن را به یک مودم وصل کنید.

سوکتی که در این پریز طراحی شده است استانداردهای جهانی را به همراه دارد پس نیازی نیست نگران تولید اشعه‌های خطرناک و مضر این دستگاه باشید. یکی از بهترین ویژگی‌های این وسیله‌ی هوشمند آن است که هشت مدل دو شاخه را پشتیبانی می‌کند در نتیجه‌ی دیگر نیازی به استفاده از تبدیل در محیط‌های گوناگون ندارید.

این وسیله قاب محافظ کودک دارد و در صورت دست زدن کودک به آن مشکلی را ایجاد نمی‌کند. مقاومت این محصول در دمای بالا زیاد است و تا دمای 750 درجه‌ی سانتیگراد مشکلی برای این دستگاه ایجاد نمی‌شود و به کار خود ادامه می‌دهد.

با استفاده از این پریز هوشمند می‌توانید هر وسیله برقی که را که به آن متصل است، از کیلومترها دورتر یا بیرون از خانه و حتی در حالی که بر روی مبل نشسته اید، از طریق اپلیکیشنی که همراه این وسیله‌ی هوشمند است و درگوشی هوشمند شما نصب است را کنترل کنید.

قیمت پریز هوشمند با توجه به کشور سازنده آن و برند سازنده متغیر است  اما به هر حال این پریز قیمت بالایی دارد. این وسیله‌ی هوشمند جزییات مصرف انرژی هر یک از وسایلی که به آن متصل است را گزارش می‌دهد.

کلام آخر
با توجه به آنکه امروزه دغدغه‌های کاری و مشغله‌های زیاد شده است در نتیجه ممکن است که روشن گذاشتن وسیله‌ای و یا خاموش نکردن آن فکر شما را درگیر کند اما با داشتن این پریز هوشمند دیگر نیازی به نگرانی نیست. این وسیله به کمک سیم کارت و یا وایفای کار می‌کند و در هر دو مدل دارای اپ در گوشی هوشمند می‌باشد.

از مزایای مهم این پریز هوشمند برای ساکنان خانه‌ای که از آن استفاده می‌کنند این است که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و برق می‌شود. این وسیله‌ی هوشمند توسط اپلیکیشنی که برای این محصول نوشته شده است به گوشی متصل می‌شود و می‌توان مصرف انرژی همه‌ی وسایلی که در خانه است را کنترل کرد و جزئیات مصرف انرژی این دستگاه‌های متصل به پریز هوشمند را مشاهده نمود.

دومین ویژگی این پریز هوشمند ایجاد امنیت در خانه می‌باشد و در صورتی که فرزند خردسال در منزل داشته باشید دیگر نگران برق گرفتگی نخواهید شد.

و مهم‌ترین و سومین نکته کنترل از راه دور این پریز می‌باشد. با اتصال کنسول بازی و یا تلویزیون به پریز هوشمند، شما می‌توان زمان بازی را برای کودکان تعیین کنید و مدت آن را مشخص کرده و همینطور مدت زمانی که این دستگاه باید روشن بماند را تعیین کنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    746 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir