ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند؟

0
ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند؟
اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی باشید حتما نام گجت‌های پوشیدنی به گوشتان خورده است. از طریق این محصولات شما می‌توانید کارهای خود را بدون نیاز به گوشی هوشمند انجام دهید. امروزه استفاده از گجت‌های پوشیدنی به یک نیاز برای کاربران بخصوص افراد ورزشکار تبدیل شده است تا آنها بتوانند علاوه‌بر اطلاع از وضعیت جسمی خود، دیگر کارها را به آسان‌ترین شکل ممکن انجام دهند. اما چه تفاوت‌هایی میان ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندها وجود دارد؟

ابعاد و اندازه صفحه
بطور معمول ساعت‌های هوشمند از لحاظ ابعاد و اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر از مچ‌بند‌ها هستند. برای مثال اندازه تقریبی یک ساعت هوشمند بین ۱ تا ۳ اینچ است و این درحالی است که مچ‌بندها از یک صفحه نمایش با اندازه تقریبی ۰ تا ۱ اینچ بهره می‌برند.

بعلاوه تمامی ساعت‌های هوشمند قابلیت لمسی داشته و برای مثال شما می‌توانید با یک اشاره از اطلاعات آب‌وهوای محل زندگی خود اطلاع پیدا کنید. البته امکان استفاده لمسی در برخی مچ‌بندها نیز وجود دارد اما معمولا این گجت‌ها با دکمه‌های کناری قابل کنترل هستند.
لازم به ذکر است ساعت‌های هوشمند معمولا از صفحه نمایش باکیفیت و رنگی استفاده می‌کنند و این ویژگی در مچ‌بندها نادر است.

موارد مصرف
یکی از نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند این است که هرکدام چه کاربردی دارند. در همین راستا باید بگوییم ساعت هوشمند در حقیقت مثل یک ساعت معمولی است اما با امکانات یک گوشی هوشمند.

برای مثال شما با خرید یک ساعت هوشمند می‌توانید به تماس‌های تلفن خود پاسخ داده، پیام‌های خود را مشاهده کرده و یا از آن به عنوان یک دستگاه تشخیص ضربان قلب استفاده کنید.
اما داستان مچ‌بندها کمی متفاوت است. شاید از طریق یک مچ‌بند هوشمند شما نتوانید به تماس‌های خود پاسخ داده یا پیام‌های دریافتی را مشاهده کنید. اما در عوض می‌توانید روی آن به عنوان یک یار همیشگی درکنار ورزش‌های حرفه‌ای خود حساب کنید.
مچ‌بند‌ها معمولا می‌توانند حرکات ورزشی را بطور خودکار شناسایی کرده و علاوه برنشان دادن وضعیت بدن حرکات پیشنهادی به جهت حفظ تناسب اندام را به شما نشان دهد.

طول عمر باتری
یکی از تفاوت‌های عمده میان ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند طول عمر باتری آنها است. در نگاه اول شاید با خود فکرکنید ساعت‌های هوشمند به دلیل داشتن اندازه و باتری بزرگ‌تر طول عمر بیشتری دارند. اما این تصور کاملا اشتباه است!
درست است که میزان باتری بیشتر در یک محصول می‌تواند مدت زمان بیشتری را برای گذراندن روزمرگی کاربران محیا کند. اما نکته‌ای که بازی را تغییر می‌دهد میزان پیچیدگی سیستم‌عامل و مصرف بالای امکانات یک ساعت هوشمند از منابع انرژی گجت است.
بنابراین باتری ساعت‌ها می‌تواند بطور معمول ۲ الی ۵ روز دوام آورد. این درحالی است که یک مچ‌بند بطور معمول توان بازدهی ۱۶ روزه داشته باشد!

قیمت
از آنجایی که هزینه ساخت و تهیه قطعات مورد نیاز یک ساعت هوشمند به مراتب بالاتر از مچ‌بند هوشمند است بنابراین معمولا ساعت‌ها با برچسب قیمتی بالاتری نسبت به مچ‌بندها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.


نتیجه‌گیری
اگر شما یکی از علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی هستید و محدودیتی در خرید یک گجت پوشیدنی ندارید قطعا خرید یک ساعت هوشمند برای شما بهترین انتخاب است.
از طرفی اگر شما ورزشکار  هستید و قصد دارید از گجت پوشیدنی خود به عنوان یک همیار ورزشی استفاده کنید، خرید یک مچ‌بند هوشمند می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مفید برای سلامتی باشد.
بنابراین بهتر از پیش از انتخاب نوع گجت خود ابتدا ساختار و کاربرد کلی آنها را شناخته و در مراحل بعدی به سراغ مدل مورد پسند خود برویم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    378 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 مهر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir