اپل برای ورود به صنعت گیم آماده می‌شود

0
اپل برای ورود  به صنعت گیم آماده می‌شود
گفته می‌شود اپل با ارائه‌ی کنسول بازی جدید در حال برنامه‌ریزی برای ورود به صنعت گیم است.

تاکنون اخبار و شایعات متعددی از علاقه‌ی اپل برای ساخت کنسول‌های بازی منتشر شده؛ اما تاکنون غول دنیای فناوری از ارائه‌ی چنین دستگاهی سَر باز زده است. همواره بخش گیمینگ یکی از مشکلات کامپیوترهای مک و سیستم‌عامل آن‌ها بوده است و در سالیان گذشته، استفاده از تراشه‌های گرافیکی ضعیف و همکاری‌نکردن اپل با توسعه‌دهنگان بازی‌ها سبب شده است که شرکت مذکور در این بخش درمقابل مایکروسافت با انبوهی از آی‌پی‌های انحصاری و ویژگی‌های خاص گیمینگ نهفته در ویندوز و ایکس‌باکس هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

با این‌ تفاسیر، گمان می‌رود که اپل پس از تجربه‌ی ناموفق در ارائه‌ی کنسول پیپین (Pippin) در دهه ۱۹۹۰، به عرضه‌ی کنسول‌های خانگی علاقه‌ای نداشته باشد؛ اما شاید هنوز بارقه‌هایی از امید وجود داشته باشد و همچنان اپل می‌تواند ما را با عرضه‌ی کنسول بازی غافل‌گیر کند.

هفته‌ی گذشته، مایکروسافت با اعلام خبر خرید اکتیویژن بلیزارد، بزرگ‌ترین ناشر بازی‌های ویدئویی، شوک بزرگی به صنعت گیم و غول‌های فناوری وارد کرد؛ چراکه این خرید فقط به گیم خلاصه نمی‌شود و عواقب بسیار گسترده‌تری برای صنعت به‌دنبال خواهد داشت. مایکروسافت نشان داده است که از خریدهای بزرگ حراسی ندارد و اخیراً زنی‌مکس، شرکت مادر بتسدا و چندین استودیو نام‌آشنای دیگر را نیز خریده است که می‌تواند عواقب ترسناکی را برای رقبا به‌دنبال داشته باشد.


این خریدها ممکن است رقبا را به اقدام متقابل تحریک کند و ازآنجاکه سونی توان و علاقه‌ای به خریدهای بزرگ ندارد، این غول‌های فناوری نظیر اپل یا فیسبوک یا آمازون هستند که می‌توانند در میدان رقابت با ردموندی‌ها قدم بگذارند. اکنون، گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در حال برنامه‌ریزی برای ورود به صنعت گیم است. جز کوردن، گزارشگر ویندوزسنترال، اخیراً در قسمتی از پادکست ایکس‌باکس اظهار کرد که گزارش‌هایی از تولید کنسول بازی اپل دریافت کرده است و ظاهراً این شرکت مهندسان ایکس‌باکس را برای کمک به ساخت کنسول استخدام کرده است.
کوردن می‌گوید که منابع او بهترین نیستند؛ اما احتمالاً اطلاعات آن‌ها درباره‌ی ساخت کنسول بازی اپل درست است. بااین‌حال، دقیقاً مطمئن نیست که این کنسول مبتنی‌بر واقعیت مجازی است یا بازار کنسول‌های مرسوم و سنتی را هدف قرار می‌دهد. این احتمال نیز وجود دارد که دستگاه HMD (نصب‌شده روی سر) اپل در نقش کنسول بازی این شرکت در دنیای واقعیت افزوده باشد. گزارشگر یادشده می‌گوید که شنیده است این کنسول می‌تواند نوعی تجربه‌ی متاورس را ارائه دهد.

به‌طورکلی، ورود به این بخش با غول‌هایی همچون سونی و مایکروسافت و نینتندو شاید چندان عقلانی نباشد. بنابراین، دور از انتظار نیست که اپل تمرکزش را روی بخش نابالغ و آینده‌نگرانه‌ی بازی‌های VR بگذارد. در این گزارش، آمده است که اپل ایده‌های مختلفی را بررسی می‌کند؛ اما مشخص نیست که این ایده‌ها نهایی یا به‌طورکلی کنار گذاشته خواهند شد.

کوردن همچنین از تنسنت به‌عنوان رقیبی جدی برای مایکروسافت نام برده است. برخی افشاگران ادعا می‌کنند که اپل در حال ساخت کنسولی دستی به‌شکل نینتندو سوییچ است و از قرار معلوم، قدرت پردازشی آن از هر عملکرد کنسول‌های مایکروسافت یا سونی در سال ۲۰۲۱ بهتر خواهد بود. این ادعا نیز تا حدودی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چراکه کنسول‌های دستی معمولاً با‌‌توجه‌‌‌‌به ابعاد کوچکشان بسیار ضعیف‌تر از کنسول‌های خانگی هستند. بااین‌حال، در سطح کنسول دستی سخت‌افزار قطعاً مشکلی برای اپل ایجاد نمی‌کند؛ زیرا تراشه‌ی A15 Bionic و M1 بازی‌های فشرده سه‌بعدی را می‌توانند کاملاً اجرا کنند و چندین برابر از پردازنده‌ی بسیار قدیمی نینتندو سوییچ قوی‌تر‌ند.


شایعات قبلی حاکی از آن بودند که کوپرتینویی‌ها مشغول کار روی تراشه‌ جدیدی برای کنسول دستی‌شان هستند که با تمرکز بر قابلیت‌های گیمینگ ساخته خواهد شد و از قابلیت‌های کنسول‌های نسل‌نهمی سونی و ایکس‌باکس همچون ری‌تریسینگ پشتیبانی می‌کند.

درحال‌حاضر، آنچه‌ اپل به آن احتیاج دارد، فروشگاه نرم‌افزاری پر از بازی‌های سطح کنسولی است. درپایان، باید بگوییم که اپل برای ورود جدی به این حوزه، احتمالاً باید مانند مایکروسافت استودیوهای بازی‌سازی متعددی را تأسیس کند یا بخرد. جالب است بدانید که از اپل به‌عنوان یکی از خریداران شرکت EA، ناشر بازی‌هایی همچون فیفا، مس افکت، بتلفیلد و... یاد می‌شود. به‌هر‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه تصمیمی در‌قبال ورود به صنعت گیم خواهد گرفت.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    829 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 بهمن 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir