ساخت بزرگ‌ترین محله چاپ ۳ بعدی جهان

0
ساخت بزرگ‌ترین محله چاپ ۳ بعدی جهان
بزرگ‌ترین محله جهان با خانه‌هایی که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته خواهند شد، در شهر "آستین" در ایالت تگزاس ایجاد می‌شود و ساخت و ساز آن از سال آینده آغاز خواهد شد.
تاکنون درباره نحوه کمک فناوری چاپ سه بعدی به ساخت زیرساخت‌های با کیفیت در آفریقا یا نحوه استفاده از آن برای ساخت سربازخانه توسط ایالات متحده شنیده‌ایم. اکنون با پیشرفت‌های بیشتر در این فناوری، چاپ سه بعدی در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی است و در ایالات متحده به زودی برای ساختن بزرگترین محله شامل ۱۰۰ خانه در شهر آستین ایالت تگزاس به کار گرفته خواهد شد.
این پروژه بلندپروازانه با همکاری شرکت "لنار گروپ"(Lennar Group) که شرکت ساختمان‌ سازی در ایالات متحده از سال ۱۹۵۴ است و شرکت "آیکان"(ICON) که آن هم یک شرکت فناوری ساخت و ساز است، انجام خواهد شد.
شرکت "آیکان" با چاپ تمام خانه‌های یک خیابان در تگزاس و همچنین ساخت یک زیستگاه برای فضانوردان ناسا برای شبیه‌سازی زندگی در مریخ با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی شناخته شده است.

این شرکت با استفاده از یک ماده ساختمانی اختصاصی به نام "لاواکریت"(Lavacrete)، از یک سیستم چاپ رباتیک موسوم به "ولکان"(Vulcan)  استفاده می‌کند که با سرعت ۱۰ اینچ در ثانیه چاپ می‌کند و فرآیند ساخت را سریع انجام می‌دهد. گفتنی است که تمام خانه‌های آن خیابان در تگزاس تنها در هفت روز ساخته شدند.
"جیسون بالارد" یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت "آیکان" می‌گوید: چاپ سه بعدی در مقیاس ساخت و ساز ساختمانی نه تنها خانه‌های با کیفیت بالاتر را سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌دهد، بلکه ناوگانی از چاپگرها می‌توانند نحوه ساخت کل جوامع را بهینه کنند.

به گفته "بالارد"، ایالات متحده در حال حاضر با کمبود پنج میلیون خانه جدید مواجه است که می‌توانند به سرعت اما بدون به خطر انداختن کیفیت و حفظ زیبایی و پایداری با استفاده از فناوری چاپ سه بعدیِ این شرکت ساخته شوند.
در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است: محله‌ای که در شهر آستین ایالت تگزاس برای ساخت برنامه‌ریزی شده است، از یک تیم شناخته شده جهانی از معماران و طراحان بهره خواهد برد. اگرچه در این فرآیند از برخی مصالح ساختمانی رایج استفاده می‌شود، اما این خانه‌های چاپ سه بعدی از لحاظ فرم و شکل، منعطف و دارای دیوارهای منحنی هستند.

این شرکت ادعا می‌کند که خانه‌های آن در مصرف انرژی صرفه‌جو و کارآمد هستند و در کنار ساخت سریع‌تر در مقایسه با ساخت و ساز عادی و بتنی، ضایعات و آلودگی‌های کمتری ایجاد می‌کنند.
"آیکان" که این خانه‌ها را مطابق با قوانین بین‌المللی ساختمان(IBC) خواهد ساخت، ادعا می‌کند که خانه‌هایش می‌توانند در برابر آب و هوای طوفانی مقاومت کنند و می‌توانند به اندازه خانه‌های ساخته شده بتنی عمر کنند.
طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این محله که ساخت آن برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، دارای سقف‌های فتوولتائیک نیز خواهد بود که آنها را پایدار و خودکفا می‌کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    708 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir