لذت پرورش فلفل در فضا

0
لذت پرورش فلفل در فضا
ایستگاه فضایی بین المللی اخیرا با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: امروز روز برداشت فلفل و آزمایش طعم آن در فضا بود.
فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی روزانه به انجام فعالیت و آزمایش‌های مختلفی می‌پردازند که نتایج این آزمایش‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی درک دانشمندان در زمینه‌های مختلف را افزایش دهد. مطالعات مواد پیشرفته، بهبود و افزایش منابع مواد غذایی در فضا همگی از جمله کارهایی هستند که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهند.
اخیرا فضانوردان در آزمایشی موسوم به " Plant Habitat-۰۴" به رشد فلفل در فضا پرداخته بودند. حال خدمه ایستگاه فضایی پس از ماه‌ها، ثمره تلاش‌های خود را دیده‌اند که یکی از آنها رشد این فلفل‌ها است. آزمایش پرورش فلفل یکی از پیچیده‌ترین آزمایشات رشد محصولات کشاوزی در فضا تا به امروز است چرا که دوره رشد این محصول طولانی بوده و پیش از رشد نیاز به گرده افشانی دارد.


بذرها شامل بذر فلفل تند سبز هچ اسپانیولا نیومکزیکو با تندی متوسط هستند. این فلفل یکی از معدود گونه‌هایی است که افراد به طور معمول آن را وقتی سبز و بعدها که به رنگ قرمز در می‌آید، مصرف می‌کنند. در آزمایش‌های زمینی این فلفل‌ها مناسب بودن خود برای استفاده در محیط‌های کنترل شده را نشان دادند.
"مت رومین"(Matt Romeyn) محقق اصلی آزمایش PH-۰۴ پیشتر گفته بود: این آزمایش به دلیل جوانه‌زنی طولانی و زمان رشد این محصول یکی از آزمایش‌های پیچیده رشد گیاه در ایستگاه فضایی است. ما قبلا مرحله گل دادن گیاهان را به منظور افزایش شانس رشد یک گیاه در فضا انجام داده‌ایم، زیرا فضانوردان برای رشد محصول باید عملیات گرده افشانی فلفل را انجام دهند. فلفل سرشار از ویتامین C و سایر مواد مغذی است. ویتامین C آنها حتی از برخی مرکبات نیز بیشتر است. این موارد باعث می‌شود فلفل یک گزینه عالی برای آزمایش در ایستگاه فضایی باشد. پرورش سبزیجات رنگی در فضا می‌تواند مزایای طولانی مدت خوبی بر سلامت جسمی و روانی فضانوردان داشته باشد.
این آزمایش بخشی از تحقیقات ناسا در زمینه رشد محصولات کشاورزی در فضا است زیرا میوه‌ها و سبزیجات به دلیل داشتن مواد مغذی کلیدی مانند ویتامین C و ویتامین K می‌توانند گزینه خوبی برای رژیم غذایی فضانوردان به خصوص فضانوردانی که در آینده طی ماموریت‌های طولانی فضای عمیق در انجا خواهند ماند، باشند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    304 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir