نژاد جدید پیکاپ ها قدرت اسب بخار و باتری را مخلوط می کند
هامرهای الکتریکی و سایبرتیمن ها و همچنین نسل بعدی S.U.V.s ، ورود E.V را نشان می دهند. اگر آنها شروع به فروش تعداد زیادی کنند ، دوران آن در آمریکا است.
آینده الکتریکی ، همانطور که در دهه 1990 رویای آن دیده می شد ، متمرکز بر اتومبیل های پیشگامانه ای مانند General Motors 'EV1 بود: غلاف های کوچک حمل و نقل بدون چهره ، حباب علمی تخیلی آنها شاهدی بر عملکرد آیرودینامیکی بیش از شکل سبک است.
در سال 2020 ، معادل یک مشت سه تنی باعث بیدار شدن هر آینده نگر یا دوستدار محیط زیست در آن دوران خواهد شد: سلام به هامر الکتریکی 1000 اسب بخاری GM ، آن آفت سبز یک بار ، اکنون برای عبور از هر مهمانی کوکتل دره سیلیکون بازسازی شده است . کامیون های گوشتی فورد و شورولت و همچنین کالاهای بزرگ مانند Rivian و Bollinger را مشاهده کنید. ایلان ماسک در تسلا نتوانست با مفهوم Cybertruck ، کامیونی به اندازه Mad Max-macho ، در برابر رقبای سرسخت مقاومت کند و باعث می شود هامری محتاط به نظر برسد.
فراتر از حوزه وانت ، مدل های الکتریکی جدید تسلا ، آئودی ، جگوار ، مرسدس بنز ، بی ام و و کادیلاک یک ویژگی مشترک دارند: همه آنها لوکس S.U.V. هستند ، با امکانات مناسب ، شتاب قوی و فضای سخاوتمندانه برای خانواده ها.
آقای ماسک انتظار دارد مدل جدید کراس اوور Model Y S.U.V. محبوب ترین مدل تسلا تاکنون. مارک های اصلی ، از جمله فورد ، تویوتا ، هیوندای و کیا ، نیز به نفع پلاگین S.U.V ، از جمله Ford Mustang Mach-E که منتظر آن هستیم ، از اتومبیل های کوچک و سدان های خانوادگی چشم پوشی می کنند. در این محیط ، مینی کوپر SE ، یک کیک مخصوص شیرینی شهری با 110 مایل مسافت رانندگی ، به نظر می رسد یک ناهنجاری باشد تا شکل چیزهای آینده.
Rivian یک تصویر کاملاً رنگارنگ و در مقیاس کامل از تغییر صنعت و تاکتیک های صنعت است. هنگامی که RJ Scaringe Rivian را تأسیس کرد ، پس از گرفتن دکترای مهندسی در انستیتوی فناوری ماساچوست ، E.V کوچک وی شرکت قبل از اینکه برنامه های خود را به نفع وانت R1T و R1S S.U.V زیبا برانگیزد ، یک ماشین اسپرت دو نفره را تکمیل کرد.
S.U.V.s به چیزی مانند سلطه جهانی دست یافته است و آقای اسکارینژ تصدیق کرد که خودروسازان الکتریکی "نمی توانند آنها را شکست دهند ، به آنها بپیوندند". وی گفت ، با ممنوعیت اقدامات دولت که دست خریداران را مجبور می کند ، تهدید تغییرات آب و هوایی به تنهایی کافی نیست که باعث شود اکثر مردم مدل های چهار چرخ متحرک در اندازه خانواده را دوست داشته باشند.
وی گفت: "پاسخ اشتباه این است كه بگوییم همه باید با وسایل نقلیه كوچكی رانندگی كنند." "برای اینکه به آنها بگویید آنها باید به بخش کاملا متفاوتی روی بیاورند ، این س hardال بسیار سختی است."
اما آقای اسکارینژ ، یک کارآفرین در دنیای تغییر که معتقد است همه حمل و نقل باید از سوخت های فسیلی به برق از منابع پایدار تبدیل شود ، گفت که این فقط چیزی بیشتر از این است. وی منطق صنعت طولانی مدت را تکرار کرد: اینکه تبدیل فریبنده ترین گازهای خروجی گاز و گسیل کننده های دی اکسید کربن - که همچنین به عنوان محبوب ترین و سودآورترین مدل های صنعت نیز محسوب می شوند - باعث صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر از سود اسمی برای اتومبیل های کوچکتر که از بنزین نسبتاً کمی استفاده می کنند ، خواهد شد.
وی گفت: "وسیله نقلیه ای که در جاده کمترین کارآیی را دارد همچنین مطلوب ترین بخش است."
در حالی که خاموش شدن ویروس کرونا ویروس انتظار آن را تا سال 2021 عمیق تر کرده است - و ممکن است تقریباً هر رقیب الکتریکی را نیز به تعویق بیندازد - R1T به نظر می رسد خیالی یک کامیون سبک ، فناوری و ماجراجویی در فضای باز است. موتورهای الکتریکی در هر چهار چرخ وجود دارد ، تا 750 اسب بخار و 400 مایل برد رانندگی ، و ویژگی های برجسته مانند آشپزخانه اردوگاه اختیاری - با مشعل های دو جداره اجاق گاز ، سینک ظرفشویی و ظروف - که از یک "تونل دنده" بین کابین مسافر و تخت باری.
Rivian با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری فورد و آمازون پشتیبانی می شود. اما به دنبال همه گیری ، فورد طرحی را برای ساخت ریویان برای ساخت S.U.V با مارک لینکلن کشت. بر اساس "سکوی اسکیت بورد" برقی آن Rivian هنوز قرارداد ساخت 100000 ون تحویل آمازون تا سال 2030 را دارد.
در حالی که برخی از تحلیلگران همچنان رفتار غیرقابل اجتناب با E.V.s را ادامه می دهند ، علائم هشدار دهنده وجود دارد. I-Pace S.U.V برقی Jaguar. در حالی که فقط 2594 خریدار در سال گذشته در ایالات متحده پیدا شده بود ، روی صورت زیبا سقوط کرد. یک قیمت پایه 70 هزار دلاری ، 25000 دلار بیشتر از F-Pace S.U.V بنزینی سوخت جگوار ، نه به شما کمک کرد و نه به یک محدوده رانندگی بخیل 234 مایل.
مدلهای تسلا به کنار ، هیچ E.V. به عنوان یک فروش واقعی در آمریکا به ثمر رسیده است ، حتی مدل های مقرون به صرفه مانند شورلت بولت.
کارل براور ، ناشر اجرایی شرکت Cox Automotive ، تأکید کرد که خودروسازان ، از جمله تسلا ، هنوز اثبات نکرده اند که E.V.s می تواند یک تجارت طولانی مدت سودآور باشد.
"برای گفتن ،" ما یک E.V کامل ساخته ایم آقای براوئر گفت ، کامیون ، و ما در واقع از طریق آن درآمد کسب می کنیم ، "یک موفقیت بزرگ خواهد بود."