(Pocket-lint) - تصور می شود که باتری های حالت جامد بهترین موفقیت برای اتومبیل های الکتریکی باشد و تویوتا ممکن است در حال آماده سازی برای رونمایی از نمونه اولیه اتومبیل با استفاده از این فناوری نسل جدید باتری در سال 2021 باشد.
گزارش از Nikkei Asia می گوید که تویوتا می خواهد اولین کسی باشد که در "اوایل دهه 2020" یک ماشین الکتریکی با باتری حالت جامد می فروشد. گفته می شود که EV ها دامنه دو برابر باتری های لیتیوم یونی را دارند که در مدل های فعلی استفاده می شود ، در حالی که تویوتا بیش از 1000 حق ثبت اختراع در مورد باتری های حالت جامد دارد.
EV های فعلی با افزایش اندازه فیزیکی باتری ها و افزایش تراکم سلول های استفاده شده در آن باتری ها ، دامنه خود را افزایش داده اند. اما باتری های لیتیوم یونی دارای جنبه های منفی هستند - یکی از آنها سطح محافظت لازم برای ایمن نگه داشتن آنها ، مدیریت برای حفظ کارایی ، سرعت شارژ و طول عمر محدود باتری های مایع است.
در حالی که سرعت شارژ برای خودروهای الکتریکی در حال بهبود است ، تصور می شود که باتری های حالت جامد یک گام بزرگ به جلو را فراهم می کنند ، چگالی انرژی بسیار بیشتر و شارژ سریع تر ، و همچنین از طریق چرخه تخلیه شارژ بیشتر از باتری های فعلی که به آب متکی هستند ، دوام می آورند.
تویوتا تنها شرکتی نیست که به بررسی وضعیت جامد می پردازد. اکثر تولیدکنندگان بزرگ به نوعی درگیر هستند ، مانند بسیاری از شرکت های بزرگ شیمیایی که مسئول راه حل های فعلی نیرو هستند.
اما داشتن یک نمونه اولیه در جاده می تواند نقطه عطفی جدید برای صنعت اتومبیل الکتریکی باشد زیرا ما به سمت افزایش قدرت باتری های حالت جامد به عنوان یک راه حل تجاری برای اتومبیل های الکتریکی حرکت می کنیم.
هرچند خیلی هیجان زده نشوید ، زیرا می دانیم که این کارها مدت زیادی طول می کشد و انتظار نداریم که جریان اصلی جریان برق به سمت باتری های حالت جامد تا اوایل نیمه دوم این دهه تغییر کند.