تولیدکننده خودروی آلمانی فولکس واگن شکل جدیدی دوستانه را برای خودروهای آینده متکی بر فناوری های نوظهور الکتریکی و بدون راننده تصور کرده است.
دیروز در نمایشگاه اتومبیل ژنو از سدریک (Sedric) (اتومبیل SElf-DRIving) رونمایی شد. این اولین اتومبیل مفهومی کاملاً مستقل این شرکت است که برای زمانی طراحی شده است که فناوری مستقل در جاده ها دیگر به نظارت راننده انسانی احتیاج ندارد.
این خودروی کپسول مانند بر اساس فناوری های جدید الکتریکی ساخته شده است که به عقیده فولکس واگن امکان طراحی مجدد خودرو برای راحتی بیشتر و اوقات فراغت را فراهم می کند.
در نمای بیرونی ، ماشین خوش چهره ، هیچ کاپوت یا شانه ای دارد و شکل جعبه ای تری با فضای بیشتر در قاب برای فضای داخلی راحت ایجاد می کند. این یک بسته باتری تخت است که بین محورها قرار می گیرد ، و یک موتور الکتریکی جمع و جور واقع در سطح چرخ ها فعال می شود.
فضای داخلی اتومبیل بدون نیاز به فرمان به یک اتاق نشیمن مینی با نشیمن به سبک مبل ، یک صفحه نمایش بزرگ نیمه شفاف و یک باغ گیاهان تصفیه کننده هوا تبدیل می شود.
ایده مفهوم فولکس واگن حول محور اشتراک خودرو است. این شرکت تصور می کند که سدریک با فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور احضار می شود و برای تعیین مقصد کاربر از یک دستیار دیجیتال مبتنی بر صدا استفاده می کند. برای مسافران در هر سنی و توانایی مناسب خواهد بود.
فولکس واگن گفت: "یک ایده تحرک مبتنی بر وسایل نقلیه فشرده ، فضای کمتری را اشغال می کند ، انرژی کمتری مصرف می کند و در عین حال ایمن تر و پایدارتر خواهد بود."
"و این مفهوم تحرک سفارشی را برای همه فراهم می کند: بزرگسالان و کودکان ، بازنشستگان و افراد دارای معلولیت جسمی ، افراد شهری که ماشین شخصی یا گواهینامه رانندگی ندارند و بازدیدکنندگان در یک شهر جدید که به طور ناگهانی تصمیم می گیرند که از A به B در یک تنظیم تحرک مناسب. "
سدریک توسط گروه فولکس واگن طراحی شده است که همچنین با مارک های آئودی ، بنتلی ، بوگاتی ، لامبورگینی ، پورشه ، SEAT ، اوداکودا و فولکس واگن خودرو می فروشد. این یک "پلت فرم ایده های بین برند" است که بر توسعه محصول در همه این مارک ها تأثیر می گذارد.
در حالی که بیشتر ویژگی های سدریک تاکنون فقط ایده ها بوده تا واقعیت ، فناوری رانندگی خودکار در حال حاضر در جاده ها ظاهر شده است.
وایمو اسپین آف گوگل اولین اتومبیل خودران خود را رونمایی کرده است - مینی ون کرایسلر که انتظار دارد امسال عرضه شود - و اوبر تاکسی های بدون راننده را آزمایش کرده است.
در حقیقت ، موانع موجود بر سر وسایل نقلیه خودمختار ممکن است اکنون بیشتر از لحاظ تکنولوژیکی روانشناختی باشند. پیتر شوارتزن باوئر مدیر هیئت مدیره BMW اخیراً به دزین گفته است كه این شركت با روانشناسان در حال طراحی اتومبیلهای خودران است كه با سرنشینان آنها "ایجاد رابطه" می كند و آنها را از ایمن بودن اطمینان می دهد.