اولین ربات های زنده و خود ترمیم کننده جهان را مشاهده کنید

+1
اولین ربات های زنده و خود ترمیم کننده جهان را مشاهده کنید

بینشی درباره xenobots - اولین روبات ها

ربات ها دیگر هیچ موضوع آزمایشی ساده ای نیستند که در چهار دیواره آزمایشگاه های فن آوری پیشرفته قرار داشته باشد. معرفی ربات هایی که براساس هوش مصنوعی سفارشی هستند ، برای دهه ها در این آزمایش بوده است. با این حال ، اجرای این رباتها تا همین اواخر همیشه در یک حالت فرضی بود.

Xenobots اولین میکروباتی است که به جای آزمایش فرضی و مجازی می تواند در واقعیت با موفقیت آزمایش شود. چشم انداز Xenobots بی حد و حصر است ، و این مطالعه می تواند برای سنین طولانی ادامه یابد تا استفاده از آن را در هر جنبه ممکن از زندگی پیاده کند.

Xenobots چیست؟

به زبان ساده ، این ربات های میکرو ربات هستند که با تلفیق کامل هوش مصنوعی با سلول های بنیادی برداشت شده ایجاد شده اند. این نانوربات ها می توانند بدون ایجاد اختلال در عملکرد در بدن انسان حرکت کنند. در درجه اول برای استفاده سریعتر از دارو و بهبودی خاص مبتنی بر مکان ، میزان کارایی آن هنوز برای رسیدن به پتانسیل آن نیست.

هنگامی که این زنوبات ها به بدن منتقل می شوند ، می توانند هفته ها با هم زنده بمانند و نیازی به شارژ مجدد یا غذای جدید ندارند. در حقیقت ، در طی این مدت ، این Xenobots می توانند بدون نیاز به سوخت گیری مجدد ، به مناطق مختلف هدف ادامه دهند.

Xenobots علاوه بر پتانسیل بسیار زیاد آن در صنعت مراقبت های بهداشتی ، می تواند در بخشهای مختلف دیگر نیز برای دستیابی به نتایج موثر اجرا شود. مناطق خاصی که در صورت استفاده از Xenobots ممکن است تغییرات اساسی را نشان دهند ، پاکسازی بقایای اقیانوس با سرعت بسیار سریعتر و تجزیه پلاستیک تسریع شده است.

 

 
 

 

چرا نانوربات ها Xenobot نامگذاری شدند؟
دلیل مشخصی وجود دارد که این نانوربات ها به عنوان Xenobots نامگذاری شده اند. اولین Xenobots موفق با استفاده از سلول های بنیادی قارچ قارچ آفریقایی ، معروف به Xenopus laevis ایجاد شد. این ربات هایی که عرض آن به سختی 0.04 اینچ است ، در سلول های بنیادی قورباغه ذوب شده و جوجه کشی می شوند.

سلول های بنیادی در صورت لزوم می توانند به شکل محفظه های مختلف دیگری باشند. بنابراین این نوع سلول زنده آنها را به ناقل کامل تبدیل می کند. این سلول ها ، هنگام برش و شکل خاص توسط ابر رایانه ها ، رگ ایده آل را برای عبور از داخل بدنه ورودی به سیستم فراهم می کند.

ظرفیت خود ترمیمی Xenobots آنها را به مکانیسم های درمانی مفیدی تبدیل می کند که نیازی به درمان جراحی یا دارویی ندارند ، بنابراین احتمال عوارض جانبی ، دردسرهای بعد از عمل و غیره را در میان بسیاری از مسائل دیگر کاهش می دهد.

Xenobiotics - معرفی جدیدی به دنیای ربات های زیستی
Xenobots را نمی توان در یک گروه خاص پیکربندی کرد. آنها نه موجود زنده هستند و نه مرده. آنها نه با ایده روباتهای معمولی مطابقت دارند و نه به عملکرد و ساختار سلولهای زنده شباهت دارند. آنها کاملاً متفاوت هستند.

یکی از محققان برجسته و خالق Xenobots در دانشگاه ورنون با نام "ربات های زندگی جدید" ، Xenobots بیشتر یک ربات زنده قابل برنامه ریزی است که بر اساس نیاز خاص بدن زنده کار می کند.


این نانوربات ها از هزار تا پنج هزار سلول بنیادی ایجاد شده اند و دارای اشکال ابتدایی هستند. آنها بر اساس مسافت طی شده در یک مسیر دایره ای یا خطی حرکت می کنند و مسیر طی می شود.

در برخی از این Xenobots ها می توانند پنجه یا پا داشته باشند در صورتی که در شرایط خاص خاصی نیاز به پنجه زدن یا نگه داشتن آن روی سطح سلول دارند. این ماشین های زیستی با کمک انرژی سلولی جمع شده از سلول های متعدد واحد در بدن زنده زنده می مانند.

 

 
 

 

کاربرد Xenobots در دنیای امروز
- در اقیانوس شناسی - یکی از بزرگترین نگرانی های امروز میزان آوار رسوب شده در اقیانوس است. تنوع زیستی زندگی دریایی به سرعت در حال تخریب است و یک عدم تعادل گسترده زیست محیطی ایجاد می کند. Xenobots می تواند سریعتر از مداخله مکانیکی و انسانی به پاکسازی سطل زباله کمک کند. این می تواند به طور خاص در دست زدن به مناطقی که دسترسی به آنها برای انسان غیرممکن است مفید باشد.

- تخریب میکروپلاستیک - میزان نگران کننده پلاستیک هایی که امروزه مورد استفاده و دور انداخته می شود معادل وزن یک سیاره کوچک به خودی خود است. بزرگترین مشکل پلاستیک این است که به سرعت تخریب یا تجزیه نمی شوند و ماندگاری آنها در طول دهه ها است. این میکروپلاستیک ها به اندازه زباله های سمی خطرناک نیستند بلکه باعث انحطاط و جهش در موجودات مختلف زنده می شوند. می توان از xenobots در تجزیه و تجزیه و تجزیه پلاستیک و در نتیجه ریشه کن کردن آنها با سرعت سریعتر از میانگین انتظار استفاده کرد.

- به عنوان یک سیستم تحویل دارو - از آنجا که Xenobots می تواند به طور مستقل با یا بدون دستورالعمل یک ابر رایانه خارجی سفر کند. از آنها می توان برای سیستم های سریعتر انتقال دارو استفاده کرد. تحویل داروی خوراکی یا خونرسانی عروقی می تواند باعث تجزیه ترکیب در مسیر مکان خاص شود و بنابراین قدرت آن را کاهش دهد. با این حال ، می توان از Xenobots برای انتقال مخلوط به منطقه خاص و در نتیجه نگه داشتن ضریب قدرت آن تا زمانی که به مقصد نرسد ، بی مزاحم ماند. این همچنین بقایای زباله های سمی را کاهش می دهد.

- تخریب سلولی خاص را هدف قرار دهید - یکی از ایده های بحث برانگیز و در عین حال م proposedثر برای استفاده از Xenobots در درمان بیماری های خاص است. در درجه اول ، در صورت بدخیمی و سایر موارد از این دست ، می توان به جای استفاده از مداخلات پیچیده جراحی ، از Xenobots برای از بین بردن منطقه خاصی از بافت های سرطان زا استفاده کرد. در بسیاری از مواقع رسیدن به منطقه هدف با اشعه یا جراحی امکان پذیر نیست. هنوز هم ، اگر Supercomputers Xenobots را به آن مناطق خاص هدایت كنند ، می توانند سلول های ناخواسته را از بین ببرند بدون آنكه به بافت های سالم آسیب برساند.

Xenobots شاید بزرگترین آفرینش دنیای مدرن پس از به وجود آمدن رایانه ها باشد. این اختراع پیشگام توانایی تغییر هر جنبه از جهان پیرامون ما را دارد. تحقیق و مطالعه مداوم ، همراه با آزمایشات آزمایشی ، دامنه کاربرد گسترده آن را قبلاً اثبات کرده است.

با این وجود xenobots ، میزان توانایی آن در انجام کار بهتر برای بشر به جای کار بد ، هنوز یک بحث باز است. استفاده از نانوبات در تسلیحات و تخریب جمعی غیرقانونی نیز قابل اجرا است مگر اینکه استفاده و توسعه آن توسط اکثر بالاترین مقامات در سراسر جهان به شدت ارزیابی و کنترل شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    876 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir