نمایشگرهای هدآپ برای کلاه ایمنی هوشمند

0
نمایشگرهای هدآپ برای کلاه ایمنی هوشمند

DigiLens استارتاپ Silicon Valley می گوید که در تولید فناوری نمایش واقعیت افزوده (AR) خود گام مهمی در پیش گرفته است که می تواند تأثیر چشمگیری بر محصولات مصرفی آینده ، از جمله کلاه ایمنی هوشمند داشته باشد. این شرکت می گوید که فرایند جدیدی را برای تولید نمایشگرهای موجدار خود ایجاد کرده است که باعث سبک تر و مقرون به صرفه تر شدن آنها می شود و راه را برای اصلی تر شدن جریان AR هموار می کند.

از نمایشگر MonoHUD DigiLens مدتی است که در کلاه ایمنی موتور سیکلت و دوچرخه استفاده می شود و داده ها و معیارهای مهم را در یک نگاه به موتورسواران ارائه می دهد. صفحه شفاف می تواند به کلاه ایمنی سازگار متصل شود و به هیچ وجه مانع دید کاربر نمی شود. درعوض ، دستگاه یک نمایشگر سر به جلو در مقابل سوار با اطلاعاتی مانند سرعت فعلی ، نشانه های ناوبری ، هشدارهای ترافیک و موارد دیگر ارائه می دهد. MonoHUD همچنین در عینک واقعیت افزوده برای استفاده در سایر فعالیت های دیگر نیز در حال آزمایش است ، از ورزش های فضای باز تا بازی های چند نفره تا استفاده در محیط های صنعتی.

نمایشگر MonoHUD فعلی از یک سیستم سه لایه برای ایجاد تصاویری که در جلوی کاربران قرار می دهد استفاده می کند ، اما DigiLens می گوید که اکنون یک مدل دو لایه را که همان سطح عملکرد را ارائه می دهد ، به کمال رسانده است ، اما قیمت آن بسیار کمتر است تولید کردن. این فرصت های بیشتری را برای شرکت های شریک آن ایجاد می کند ، مانند سنا ، که از قبل قصد دارد نسخه جدید MonoHUD را به کلاه ایمنی هوشمند خود عرضه کند. از لحاظ تئوری ، این کلاه ایمنی ها نیز باید برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر شود.

 

 
 

 

ویژگی های کلاه ایمنی هوشمند

رویه ی این کلاه ایمنی از جنس کربن است و دو دوربین بسیار عریض در پشت و جلو کلاه تعبیه شده است که تصاویر در حدود تصاویر ۳۶۰ درجه فراهم می کند. البته که کیفیت این دوربین ها به دوربین های حرفه ای ورزشی نمی رسد اما کیفت بالاتری نسبت به دوربین های DASHCAM دارد.

این کلاه ایمنی هوشمند مجهز به سیستم بلوتوث داخلی است که می توانید به وسیله ی آن تلفن همراه خود را به کلاه متصل کنید و به تماس های خود پاسخ دهید و یا از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه ی خود لذت ببرید، البته یک دکمه نیز در کلاه قرار داده شده است که با فشار دادن آن می توانید به الکسا دسترسی داشته باشید و با استفاده از دستورات صوتی در بعضی از ویژگی ها تنها با حرف زدن دخالت کنید.

آیا ماهیت اصلی این کلاه که ایمنی بودن است نیز رعایت می شود یا صرفا به جنبه ی هوشمند سازی آن توجه شده؟!

باید بگویم خیر ایمنی این کلاه هوشمند به قدری است که توانسته استاندارد های DOT ، ECE و چند استاندارد آسیایی دیگر را پاس کند.

 

 
 

 

حافظه ای بیشتر از تلفن همراه!

این کلاه ایمنی هوشمند به ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی مجهز شده است و همچنین از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند که بوسیله ی آن تا ۲۵۶ GB حافظه ی جانبی را به کلاه ایمنی هوشمند خود اضافه کنید. یک قابلیت جالب دیگر این کلاه این است که می تواندی از دوربین عقب به عنوان آینه استفاده کنید! باتری این کلاه می تواند تا ۴ ساعت سیستم های مختلف کلاه را روشن نگه دارد. شاید با خودتان بگویید که این زمان خیلی کم است اما باید بگویم که این زمان شارژ دهی تا حدودی منطقی است چون باید این نکته را در نظر داشت که این کلاه هم زمان مشغول به انجام چند کار از جمله ثبت ویدئو با دو دوربین و پخش فایل‌های چند رسانه‌ای است. پس برای اینکه نگران تمام شدن شارژ کلاه خود نباشید بهتر همیشه یک پاور بانک همراهتان باشد تا در صورت اتمام شارژ مجددا آن را شارژ کنید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,293 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir