اپلیکیشن های واقعیت مجازی ( AR - VR )

0
اپلیکیشن های واقعیت مجازی ( AR - VR )

انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک می‌کند. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد. در واقعیت افزوده (AR) ارزش اولیه واقعیت موجود حفظ شده و اطلاعات حساس آن توسط تولیدات کامپیوتری پوشش داده می‌شوند. بدین شکل یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم به عناصر دنیای واقعی افراد اضافه می‌شود.

همه ی بازی هایی که در فضای تکنولوژی هایی مثل AR و VR وجود دارند، به هدست های واقعیت مجازی نیاز ندارند. واقعیت افزوده که تکنولوژی افزودن عناصر مجازی به دنیای واقعیست، اپلیکیشن های خاص خود را دارد.

یکی از اولین بازی های واقعیت افزوده در سال 2012 توسط شرکت Niantic، که قبلا یک شرکت تابع گوگل بود ساخته شد. این بازی که Ingress نام دارد، مدت ها قبل از فراهم شدن نمایشگرهای head-mounted و Google Glass، از طریق گوشی های هوشمند قابل اجرا بود.

سینمای واقعیت مجازی

 

 
 

 

صنعت سینما برای جذب مخاطبان، مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید می باشد و صاحبان سینما و تئاتر همیشه برای ارائه ی سرگرمی های جدید در تلاش هستند. این روند از سال 1960 با اکران فیلم " عطر راز" که بوها و عطرها برای مطابقت با تصاویر فیلم در سالن سینما منتشر شد، آغاز گردید. در سال های اخیر، نوآوری های 3D، D-BOX و IMAX از محبوبیت زیادی برخورداربوده اند.

در حقیقت،IMAX با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در ارتقا تجارب سینمایی پیشتاز شده است. این شرکت با ارائه دهنده ی بازی های ویدیویی، Starbeeze، کارگردان و تهیه کننده فیلم "Transformers" و گوگل برای توسعه ی تکنولوژی واقعیت مجازی همکاری کرده است. بر اساس تجارب سینمایی، انتظار می رود مراکز VR برای یک فیلم برداری خیره کننده و جذاب که IMAX برای آن شناخته شده است، با یکدیگر همکاری کنند.

شهربازی واقعیت مجازی

 

 
 

 

شهر بازی های واقعیت مجازی، یکی از واضح ترین کاربردهای تکنولوژی در زمینه ی سرگرمی هستند. پارک هایی مثل دیزنی لند و Universal Studios از شبیه سازهای پرواز برای ایجاد حس پرواز کردن در اتاق های شبیه ساز مثل Star Tours، استفاده کرده اند. اگرچه این جاذبه ها قبل از حضور مؤثر نمایشگرهای head-mounted وجود داشته است، با این حال نمایشگرهایی با کیفیت بالا، تولید صدا و صندلی های متحرک، احساس قرار گرفتن در یک دنیای مجازی را ایجاد می کنند.

امروزه واقعیت مجازی، جایگاه محکم تری در صنعت بازی و سرگرمی پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از ترن های هوایی مجازی در حال ساخت هستند. بسیاری از این ترن ها ایده های خلاقانه ای در تلفیق دنیای واقعی و دنیای مجازی با استفاده از نمایشگرهای head-mounted دارند. کسانی که سوار ترن های مجازی شوند با استفاده از این نمایشگرها به طرز مؤثر و جذاب تر از آنچه با انیمیشن می توان ساخت، وارد محیط های خارق العاده می شوند.

 

 
 

 

شرکت VR Coaster از رهبران این صنعت است و شرکای آن تکنولوژی VR را به ترن های هوایی موجود اضافه کرده اند. با استفاده از هدست های Samsung Gear VR که به گوشی های تلفن همراه متصل می شود، افراد می توانند از سوار شدن در ترن هوایی به طرز جدیدی لذت ببرند. در همین راستا مدیران سابق Dreamwork سرمایه گذاری خود را در چین آغاز کرده اند. این شرکت با اختصاص دادن بودجه ای نزدیک به 30 میلیون دلار، قصد دارد با تلفیق شهربازی ها و ترن های هوایی مجازی در چین، مراکز سرگرمی VR را راه اندازی نماید.

این حرکتی هوشمندانه از سوی هر دو شرکت است. با فراهم کردن ساختارهای فیزیکی مسیر، ترن های هوایی پیشرفته ی VR می توانند حسی واقعی از سرعت، حرکت و لمس پدیده های فیزیکی مثل حرکت باد را فراهم کنند که تا کنون مشابه آن تجربه نشده است.

تلویزیون واقعیت افزوده

 

 
 

 

تلویزیون یکی دیگر از صنایعی است که در راستای استفاده از تکنولوژی های جدید، پیشگام بوده است. تولید کنندگان آن به طور مداوم تلاش می کنند تا نیازهای مشتریان را بر اساس پیشرفت تکنولوژی های روز از HD تا 3D پوشش دهند.

به طور طبیعی واقعیت افزوده قدم بعدی برای پیشرفت این صنعت است. شرکت SeeSpace، با استفاده از تکنولوژی InAir AR برای تلویزیون، نوع جدیدی از تجربه ی تلویزیون به نام تلویزیون واقعیت افزوده (Augmented TV) را ارائه کرده است. با استفاده از جعبه تنظیم و قابلیت های 3D موجود در بسیاری از تلویزیون ها، سطح نمایشی InAir به محتوای اینترنتی بازی های ورزشی و برنامه های تلویزیونی مرتبط می شود و به این ترتیب به نظر می رسد محتوای مورد نظر در مقابل بیننده شناور و به راحتی قابل دسترس است اما در عین حال مانع تماشای تلویزیون نمی شود. در فضای واقعیت مجازی، فرصت های جدیدی در روایت داستان ها از طریق فیلم ها وجود دارد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,101 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 مهر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir