هاچبک کیا ریو ۲۰۲۱ با بهروزرسانی سیستم محرکه نیمهیبریدی، مجموعهای از تغییرات بیرونی و داخل کابین، بههمراه طیف وسیعی از سیستمهای هوشمند ایمنی برای عرضه در بازار اروپا رونمایی شد.
هیوندای و کیا طی سالهای اخیر به استفاده از فیسلیفتهای جامع در مدلهای خود عادت کردهاند و کیا ریو ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنی نیست. نسل چهارم کیا ریو، بهروزرسانیهای قابل توجهی را برای سال ۲۰۲۱ دریافت کرده است که از جمله میتوان به تغییرات ظاهری بدنه، فناوریهای ایمنی و سیستم سرگرمی و همچنین اولین سیستم نیمهیبریدی بنزینی ۴۸ ولتی کیا اشاره کرد.
نسخهی فیسلیفت کیا ریو در ابتدای ژانویه سال جاری میلادی و هنگامی که خودروساز کره جنوبی در حال آزمایش نمونه اولیه این مدل با مقادیر بسیار زیادی استتار بود، مشاهده شد. اکنون با گذشت پنج ماه، کارهای توسعه دربارهی هاچبک کیا ریو انجام شده و زمان آن رسیده است که نسخهی اصلاحشدهی ریو بهطور رسمی رونمایی شود.
تغییرات ظریف در داخل و خارج خودرو
ازلحاظ بصری، دقت بسیاری بالایی لازم است که مدل پیشین کیا ریو از نسخهی فیسلیفت و اصلاحشده تمیز داده شود؛ اما این مدل با داشتن سپر عریضتر و تهاجمیتر که از محفظهی جدید چراغ مهشکن بهره میبرد، جذابیت بالاتری در بخش جلویی دارد. عرضهی چراغهای تمام LED و سیستم روشنایی روز (DRL) در تمام مدلها بهطور استاندارد، مطمئناً به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار میگیرد. کیا دو رنگ جدید را نیز بهنامهای Perennial Grey و Sporty Blue معرفی کرده که تعداد کل گزینههای رنگ این خودرو را به ۹ میرساند و مجموعهای از رینگهای ۱۶ اینچی با طراحی جدید هشتپره نیز موجود است.
بزرگترین تغییر در داخل کابین، صفحهنمایش بزرگتر ۸ اینچی در کنسول میانی و نمایشگر دیجیتال ۴/۲ اینچی در پنل روبهروی راننده است. کیا ریو ۲۰۲۱ دارای سیستم سرگرمی پیشرفته بهروزرسانیشده مجهز به بلوتوث چند اتصالی، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم در مدلهای مجهز به سیستم صوتی با نمایشگر ۸ اینچی و همچنین قابلیتهای تلهماتیک UVO کانکت «Phase II» است.
کیا همچنین گزینههای سفارشی جدیدی در داخل کابین در قالب پکیج رنگ آبی جدید ارائه میدهد که شامل پشتیهای رنگی صندلیها، داشبورد و دسته صندلیهای رنگی با دوخت متضاد میشود. مدلهای GT-Line نیز دارای فضای داخلی تکرنگ سیاه با دوخت سفید متضاد روی صندلیها و همچنین داشبورد با طرح فیبر کربن هستند. علاوه بر این، تمام مدلهای کیا ریو ۲۰۲۱ اکنون به قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی استاندارد برای راننده و بهعنوان آپشن برای سرنشین جلو مجهز شدهاند.
ریو اکوداینامیکس پلاس جدید، همچنین اولین مدلی از خودروهای کیا است که قابلیت جعبهدنده دستی هوشمند جدید این برند (iMT) را دراختیار مشتریان قرار میدهد. بهجای اتصال مکانیکی، کلاچ iMT صرفاً بهصورت الکترونیکی کنترل میشود. به گفتهی مسئولان کیا، استفادهی راننده از جعبهدنده دستی معمولی، به راندمان بیشتر مصرف سوخت و کاهش انتشار دیاکسیدکربن کمک میکند.
سیستم محرکهی نیمهیبریدی کیا ریو ۲۰۲۱ با جعبهدنده دستی تازه توسعهیافته همراهبا سیستم کنترل الکترونیکی کلاچ تکمیل میشود. مسئولان کیا میگویند که جعبهدنده جدید مجهز به سیستم کلاچ الکترونیکی با سیستم نیمهیبریدی ادغام شده است تا پیشرانه را در هنگام نیاز، زودتر خاموش کند؛ درحالیکه این کار در هنگام استفاده از قابلیت استارت-استاپ، مدت زمان بیشتری طول میکشد. پیشرانهی بنزینی ۱ لیتری غیر هیبریدی ریو از این پس با جعبهدنده دستی ۶ سرعته جدید و همچنین با جعبهدنده هفت سرعته دوکلاچه دردسترس خواهد بود. علاوه بر این، پیشرانهی بنزینی ۱/۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با بیشینه قدرت ۸۴ اسببخار نیز وجود دارد.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: