آینده دنیای خودروها به واسطه پیشرفت لحظه به لحظه فناوریهای جدید، عمومی شدن خودروهای الکتریکی، توسعه زبان طراحی و بسیاری دیگر از عوامل وابسته به خلق یک خودرو باید روشنتر از سالهای قبل باشد.
فعلا شرایط نشستن پشت رل چنین خودروهایی را در خیابانهای کشورمان بعید است داشته باشیم. با این حال به جهت اطلاع از آنچه در دنیای روز خودروها میگذرد در ادامه با 5 خودرو که از سابقه حضور درخشانی در سالهای اخیر برخوردار بوده و برای سال جدید نیز لباس نو بر تن کردهاند بیشتر آشنا شده و از بهروزرسانیهای تازه آنها خواهیم گفت. برگرفته از:
میتسوبیشی میراژ فیسلیفت
شرکت ژاپنی میتسوبیشی نسخه بهروزشده هاچبک میراژ و نمونه سدان آن را که اتراگ (Attrage) نامگذاری شده است، در نمایشگاه موتور اکسپو تایلند امسال رونمایی کرد. هردوی این خودروها از طراحی جدید محصولات میتسوبیشی استفاده کردهاند که نمای لوکس و جدیدی را برای آنها به ارمغان آورده است.
به جز تغییر در طراحی بیرونی این خودرو در داخل کابین اتفاقات جدید زیادی را شاهد نیستیم و همه تغییرات در جزئیات بسیار ریز خلاصه شده است. صندلیها نیز در این محصولات تغییر کرده و ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی برای آنها در نظر گرفته شده است.
در عین حال که هردو خودروی کوچک میتسوبیشی در دسته ارزانقیمتها قرار میگیرد، اما به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی - سرگرمی میتسوبیشی مجهز شده است و صفحه نمایشگر هفت اینچی موجود در این مدلها از اپل کارپلی پشتیبانی میکند. از مشخصات فنی و پیشرانه نسخه فیسلیفت شده میراژ و اتراگ اطلاعات کاملی در دسترس نیست، اما احتمالا انتظار میرود با همان پیشرانه ۲/۱ لیتری سه سیلندر قبلی به بازار عرضه شود.
فولکسواگن گلف امکی ۸
گلف اولین بار در سال ۱۳۵۳/ ۱۹۷۴ میلادی معرفی شد و تا امروز بیش از ۳۵ میلیون دستگاه از آن فروش رفته و بیشک تاریخیترین هاچبک صنعت خودروسازی به حساب میآید. فولکس واگن گلف نسل هشتم را به مناسبت سال نوی میلادی تنها در مدل پنجدر با قابلیت انتخاب قوای محرکه نیمههیبریدی پیشرفته خود به فروش خواهد رساند.
نسل جدید گلف به یک موتور ۰/۱ لیتری سه سیلندر با نام تیاسآی (TSI) با دو خروجی متفاوت یعنی ۸۹ و ۱۰۹ اسب بخاری نیرو مجهز شده است. موتور ۵/۱ لیتری چهارسیلندر تیافاسآی (TFSI) نیز با دو خروجی متفاوت ۱۲۹ و ۱۴۸ اسب بخاری برای علاقهمندان قابل عرضه است. مدلهای نیمههیبریدی نیز که با نام اختصاری ایتیاسآی (eTSI) خوانده میشوند با سه قدرت خروجی ۱۰۹، ۱۲۹ و ۱۴۸ اسب بخاری عرضه میشود و طبق ادعای سازندگان ۱۰ درصد در زمینه مصرف سوخت و تولید گازهای گلخانهای بهینهتر شده است.
در گلف جدید دو صفحه نمایش ده اینچی به صورت استاندارد کنار هم قرار گرفتهاند تا تمام اطلاعات مورد نیاز را به راننده انتقال بدهند. تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و اطلاعات و سرگرمی به طور کامل با یک صفحه نمایش لمسی انجام میشود. سیستم اطلاعات و سرگرمی موجود در این خودرو نیز به آخرین نسخه نرمافزار فولکس واگن مجهز شده که قابلیت کنترل لمسی و صدا و تصویر را دارد. همچنین در این نمونه قابلیت اتصال به سیستم آمازون الکسا نیز در نظر گرفته شده است.
مرسدس جیالای کوپه
نمونه اولیه مرسدس جیالای کوپه در سال ۱۳۹۴/ ۲۰۱۵ عرضه شد و حالا برای سال جدید شاهد معرفی نسل دوم آن خواهیم بود. در نسل جدید جیالای کوپه که به زودی شاهد عرضه عمومی آن خواهیم بود، فاصله محورها به میزان ۳۹ میلیمتر کمتر شده و به میزان ۷ میلیمتر نیز عرض آن بیشتر شده است.
مرسدس جیالای با پیشرانه ۴ سیلندر عرضه خواهد شد. پیشرانهای که در ۷/۵ ثانیه میتواند سرعت خودرو را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.
هیوندای توسان ان
یکی از محصولات پرفروش شرکت هیوندای در بازارهای جهانی مدل توسان است. نمونه ۲۰۲۰ این کراساوور پرطرفدار قرار است اولین بار در بازار آمریکا عرضه گردد. نسخه توسان ۲۰۲۰ با رنگهای جذابتر و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر به فروش خواهد رسید. در نمونه جدید موتور ۶/۱ لیتری و توربوی ۱۷۵ اسب بخاری با نمونه ۴/۲ لیتری تنفس طبیعی که ۱۸۱ اسب بخار قدرت دارد جایگزین شده است و همین مساله سبب شده تا مهمترین بهروزرسانیهای فیسلیفت هیوندای توسان ۲۰۲۰ در بخش فنی باشد.
هیوندای توسان ۲۰۲۰ به صورت استاندارد با انبوهی از تجهیزات ایمنی راهی خیابانها خواهد شد. از جمله این تجهیزات میتوان به مواردی مثل سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط و اخطار تمرکز راننده اشاره کرد. علاوه بر موارد یاد شده نمایشگر هفت اینچی لمسی بهعنوان سیستم اینفوتینمنت هیوندای توسان ۲۰۲۰ به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. این سیستم بهصورت پیشفرض از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند.
هیوندای آی ۱۰ ان لاین
به فاصله کمی از معرفی نسل جدید هیوندای آی ۱۰، از نسخه اسپرت آی ۱۰ ان لاین در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شد و به علاقهمندان این خودرو وعده داده شد که برای سال آینده شاهد عرضه عمومی آن خواهند بود.
آی ۱۰ ان لاین به موتور انحصاری ۳ سیلندر ۰/۱ لیتری توربوی T ــ GDi مجهز است که ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۱ نیوتن متر گشتاور دارد و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی هماهنگ شده است. یک موتور ۴ سیلندر ۲/۱ لیتری با خروجی ۸۲ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتنمتر نیز برای نمونه دیگر این خودرو نیز در نظر گرفته شده است که میتواند با گیربکس ۵ سرعته دستی و همچنین اتوماتیک به مصرفکنندگان عرضه شود.
طراحی دیلایتهای جدید در جلوی این خودرو در کنار جلوی پنجره قرمزرنگ که سعی در ارائه یک خودروی اسپرت به بیننده را دارد نیز از جمله اجزایی است که در آخرین نسل آی ۱۰ ان لاین به چشم میخورد.
فیات ۵۰۰ ایوی
به فاصله کمی از معرفی نسل جدید هیوندای آی ۱۰، از نسخه اسپرت آی ۱۰ ان لاین در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شد و به علاقهمندان این خودرو وعده داده شد که برای سال آینده شاهد عرضه عمومی آن خواهند بود.
آی ۱۰ ان لاین به موتور انحصاری ۳ سیلندر ۰/۱ لیتری توربوی T ــ GDi مجهز است که ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۱ نیوتن متر گشتاور دارد و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی هماهنگ شده است. یک موتور ۴ سیلندر ۲/۱ لیتری با خروجی ۸۲ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتنمتر نیز برای نمونه دیگر این خودرو نیز در نظر گرفته شده است که میتواند با گیربکس ۵ سرعته دستی و همچنین اتوماتیک به مصرفکنندگان عرضه شود.
طراحی دیلایتهای جدید در جلوی این خودرو در کنار جلوی پنجره قرمزرنگ که سعی در ارائه یک خودروی اسپرت به بیننده را دارد نیز از جمله اجزایی است که در آخرین نسل آی ۱۰ ان لاین به چشم میخورد.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: