کامیون برقی تسلاموتورز راهی سیاره سرخ می‌شود

0
کامیون برقی تسلاموتورز راهی سیاره سرخ می‌شود
درآینده نه چندان دور فضانوردان مستقر در سیاره مریخ می‌توانند با استفاده از کامیونی تمام برقی به ماجراجویی و شناسایی مناطق مختلف آن سیاره بپردازند.
ایلون ماسک، مالک دو شرکت اسپیس ایکس و تسلا موتورز به تازگی اعلام کرده است در نظر دارد خودروی برقی ساخت تسلاموتورز به نام سایبر تراک Cybertruck را روزی روانه سیاره مریخ کند.
خودروی Cybertruck کاملاً برقی است و به گفته ایلون ماسک این احتمال وجود دارد که در اولین پرتاب موشک فضایی استارشیپ درسال ۲۰۲۲ به سیاره مریخ که پروازی بدون سرنشین انسان و به قصد انتقال برخی محموله‌ها به این سیاره است خودروی برقی هم برسطح سیاره مریخ حرکت کند.

 

 
 

 

چندی پیش ایلون ماسک در شبکه اجتماعی توئیتر خبر از احتمال ماجراجویی منحصربه فرد خودروی تمام برقی Cybertruck با استفاده از موشک فالکون هِوی داده بود.
پیش‌تر ایلون ماسک خودروی رواستر Roadster قرمز رنگ شخصی خود را به فضا ارسال کرده بود که هم اکنون وارد فضای عمیق شده است.
به گفته کارشناسان اسپیس ایکس، به دلیل استفاده از مواد اولیه یکسان، آلیاژ استیل ضد زنگ در ساختار خودروی Cybertruck و موشک استارشیپ، آسیبی به خودرو درزمان سفر به سیاره مریخ وارد نخواهد شد.
این خودرو دارای بدنه‌ای مشابه یک ناو زره پوش است و به گفته کارشناسان از مقاومت مطلوبی برای مقابله با وضعیت آب و هوایی بسیارسخت سیاره سرخ برخوردارخواهد بود.

 

 
 

 

از جمله مزایای خودروی Cybertruck که امکان استفاده از آن درماموریت به مریخ را قوت می‌بخشد برقی بودن آن است، زیرا به اکسیژن برای به کارافتادن موتور‌های احتراق داخلی نیاز ندارد
اولین بار رونمایی از این کامیون تمام برقی ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۹ انجام شده است. به گفته ایلون ماسک تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار پیش سفارش از سوی مردم برای ساخت و تحویل خودروی Cybertruck دریافت شده است.
این خودرو در سه مدل به بازار ارائه می‌شود که شامل نوعی تک موتوره با ۲۵۰ مایل برد به رانندگان، نوع دو موتوره با ۳۰۰ مایل برد به رانندگان و مدل سه موتوره با ۵۰۰ مایل برد به رانندگان خواهد بود. قیمت این خودرو بین ۳۹، ۹۰۰ دلار تا ۶۹، ۹۰۰ دلار متغیر است.

 

 
 

 

از جمله ویژگی‌های این کامیون برقی دارا بودن برف پاک کن شیشه جلو، چراغ‌های ویژه، سیستم تعلیق بالا و چرخ‌هایی غول پیکر است.
هرچند به گفته کارشناسان این خودرو باید آزمایش‌های ایمنی برای دریافت مجوز حرکت در جاده‌های کشور‌های مختلف را به دست آورد.
درجریان رونمایی از خودروی Cybertruck، دو پنجره بزرگ این خودرو دچار شکستگی شد که به گفته کارشناسان ضربه سختی به شرکت تسلا موتورز و سهام آن وارد خواهد کرد.

 

 
 

 

کارشناسان اعلام کرده اند حرکت خودرو‌های SUV درخیابان‌ها و جاده‌های در کشور‌های مختلف دنیا می‌تواند خطر‌های فراوان به همراه داشته باشد و سبب آسیب دیدگی جدی و مرگ عابران پیاده شود، زیرا به دلیل بزرگی خودرو شدت برخورد با عابر پیاده افزایش می‌یابد.
همچنین خودرو‌های SUV به دلیل دارا بودن موتور قدرتمند با سرعت بسیار بیشتری به نسبت خودرو‌های سواری می‌توانند درجاده‌ها به حرکت بپردازند و به این ترتیب میزان آسیب و برخورد وارده با عابران پیاده، دیگرخودرو‌ها و راکبان موتورسیکلت و دوچرخه سواران بیشتر خواهد شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,008 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 دی 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir