رباتی که با بیش از ۳ میلیارد تومان طراحی شد

0
رباتی که با بیش از ۳ میلیارد تومان طراحی شد

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: ۳.۲ میلیارد تومان بودجه "سورنا ۴" بوده که بیش از ۹۰ درصد آن را معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تامین کرده است.

پیمان صالحی امروز همزمان با هفته پژوهش در مراسم رونمایی از "ربات سورنا ۴" که در دانشکده فنی دانشگاه تهران صورت گرفت، یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را حمایت از فناوری‌هایی دانست که نیازهای حال و آینده کشور را تامین کنند و افزود: قطعا بخش رباتیک و هوش مصنوعی از موضوعاتی است که خیلی به آن اهمیت می‌دهیم. نسل سوم ربات سورنا در سال ۹۴ رونمایی شد و ما علاقه‌مند بودیم نه تنها این ربات بتواند درجه آزادی بیشتری داشته باشد و عملکردش به یک انسان شبیه‌تر باشد، بلکه بتواند هوشمندتر عمل کند.

وی ادامه داد: از این رو ربات "سورنا ۴" بیش از ۴۰ درجه آزادی دارد و سرعت "سورنا ۳" سه دهم کیلومتر بر ساعت بود که الان به هفت دهم کیلومتر در ساعت رسیده است.

صالحی تصریح کرد: به غیر از درجات آزادی که به ربات کمک می‌کند حالت‌های طبیعی داشته باشند و خدمات بیشتری را ارائه کند، این ربات هوشمند است و می‌تواند با انسان تعامل برقرار کند، چهره انسان‌ها و جهت‌ها و اشیا را می‌تواند تشخیص دهد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌، تشخیص تعداد افراد و اشخاص را از دیگر قابلیت‌های این ربات نام برد و گفت: "سورنا ۴" حتی می‌تواند به سوالات افراد نیز پاسخ صحیح دهد.

صالحی ادامه داد: در نمایشگاه سال گذشته ایران ساخت "مینی ربات سورنا" رونمایی شد که جنبه آموزشی   جنبه تبلیغاتی داشت و می‌توان این ربات را در حوزه گردشگری نیز استفاده کرد.

وی همچنین به طرح‌های کلان ملی اشاره کرد و افزود: تعداد طرح‌های کلان جاری کشور بیش از ۱۲۰ طرح است و در حوزه‌های مختلف هدف‌گذاری شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: به غیر از طرح‌هایی که برای گسترش فناوری انتخاب می‌کنیم، بیشتر طرح‌های کلان ما آنهایی هستند که نیاز کشور بوده و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شوند و حتما یک بهره‌بردار ویژه دارند.

وی تجهیزات پزشکی و دارو، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی را از جمله طرح‌های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و افزود: بیش از ۱۲۰ طرح کلان ملی به صورت جاری در کشور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد طرح‌های کلان ملی ما آنهایی است که بهره‌بردار بالفعل دارد و در بسیاری از این طرح‌ها بخشی از منابع مالی توسط بهره‌بردار تامین می‌شود، اما بخشی از طرح‌ها بهره‌بردار ندارد و یا اینکه ما نگرانیم اگر ورود نکنیم، بعدا کشور دچار عقب‌ماندگی شود.

صالحی، ربات "سورنا ۴" را از طرح‌های مرز فناوری دانست و گفت: امیدواریم این ربات در آینده نزدیک بتواند کارکرد خود را داشته باشد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یادآور شد: بودجه "سورنا ۴"، سه و دو دهم میلیارد تومان بوده که بیش از ۹۰ درصد آن را معاونت علمی ریاست‌جمهوری تامین کرده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    864 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 آذر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir