اپل برای هفتمین سال متوالی ارزشمندترین برند دنیا شد

0
اپل برای هفتمین سال متوالی ارزشمندترین برند دنیا شد

اپل یک بار دیگر توانسته است از نگاه مؤسسه‌ی Interbrand لقب ارزشمندترین برند دنیا را از آن خود کند. با این موفقیت، اپل برای هفتمین سال متوالی توانسته است لقب ارزشمندترین برند دنیا را برای خود نگه دارد. در رتبه‌بندی مؤسسه‌ی Interbrand تا حد زیادی به وضعیت مالی شرکت‌ها توجه می‌شود، اما این مؤسسه تمرکز بیشتری روی فاکتورهایی دارد که باعث می‌شوند خود برند (صرف‌نظر از وضعیت مالی‌اش) یک برند ارزشمند باشد.

 

Interbrand در این رابطه می‌گوید: «ما درک عمیقی از تأثیراتی که یک برند قدرتمند روی گروه‌های مهم ذی‌نفعش می‌گذارد داریم. این گروه‌ها به‌طور مستقیم روی رشد یک کسب‌و‌کار تأثیر می‌گذارند و از میان آن‌ها می‌توان به مصرف‌کنندگان، کارمندان خود شرکت و همچنین سرمایه‌گذاران اشاره کرد. برندهای قدرتمند روی انتخاب مشتریان اثرگذار هستند و باعث بروز وفاداری در آن‌ها می‌شوند.»

این مؤسسه در ادامه‌ی بیانیه‌اش می‌گوید: «افزون بر موارد یادشده، برندهای قدرتمند بیشتر جلب‌توجه می‌کنند، توانایی بیشتری در زمینه‌ی حفظ مشتریان دارند و بیشتر از بقیه‌ی برندها برای شکوفاکردن استعدادها، در افراد مختلف انگیزه ایجاد می‌کنند. در ضمن این برندها به‌طور کلی می‌توانند هزینه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری را کاهش دهند. روش ما برای شناسایی ارزش برندهای مختلف به‌‌طور ویژه به‌گونه‌ای طراحی شده است که تمامی فاکتورهای یادشده را پوشش دهد.»

 

 
 

 

مؤسسه‌ی اینتربرند، اسامی ارزشمندترین برندها را با درنظرگرفتن ۱۰ فاکتور انتخاب می‌کند که هر یک از این فاکتورها مواردی کلیدی برای مشتریان به‌شمار می‌آیند تا با اتکا به آن‌ها، محصولات آن شرکت خاص را به محصولات شرکت‌های رقیب ترجیح دهند. ۱۰ فاکتور موردبحث شامل این موارد هستند: شفافیت با کاربران، متعهد بودن، نحوه‌ی اداره‌ی برند، میزان پاسخ‌گویی، میزان ارتباطات، میزان تعامل با مشتریان، میزان تفکیک‌سازی، میزان ثبات، میزان اعتبار و میزان حضور در بازار.

در سال ۲۰۱۸ میلادی اپل توانست در سه مورد از فاکتورهای بالا بهترین امتیاز ممکن را کسب کند و بالاتر از بقیه‌ی برندها قرار گیرد، این شرکت در سال ۲۰۱۷ نیز توانسته بود در دو مورد از این سه فاکتور، بالاترین امتیاز را کسب کند. این دو فاکتور، میزان تفکیک‌سازی و میزان تعامل با مشتریان بودند. در ضمن فاکتور میزان ثبات در سال ۲۰۱۸ به این دو فاکتور اضافه شده بود. با این‌حال امسال فاکتور نحوه‌ی اداره‌ی برند، جایگزین میزان ثبات شده است. 

 

 
 

 

مؤسسه‌ی اینتربرند در انتهای گزارشش مدعی شده است که اپل هم‌اکنون ارزشی معادل ۲۳۴ میلیارد دلار آمریکا دارد؛ این میزان در مقایسه با رقم سال گذشته‌ی میلادی، ۹ درصد افزایش یافته است. داشتن چنین ارزشی باعث می‌شود اپل در سال ۲۰۱۹ نیز ارزشمندترین برند دنیا باشد.

در ضمن گوگل با ارزش ۱۶۷ میلیارد دلار در رده‌ی دوم، آمازون با ارزش ۱۲۵ میلیارد دلار در رده‌ی سوم، مایکروسافت با ارزش ۱۰۸ میلیارد دلار در رده‌ی چهارم و کوکاکولا با ارزش ۶۳ میلیارد دلار در رده‌ی پنجم جای گرفته‌اند. ارزش گوگل در مقایسه با سال قبل به‌میزان ۸ درصد، آمازون به‌میزان ۲۴ درصد و مایکروسافت به‌میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که شاهد افت ۴ درصدی ارزش برند کوکا کولا در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی هستیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    711 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های لقمه
    همراه من ، کتاب برنامه ریزی کنکور

    دسته بندی مطالب

    جامع ریاضیات تجربی
    کتاب های جامع

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir