نگاهی کوتاه به موتورسیکلت آرک وکتور مدل ۲۰۲۰

0
نگاهی کوتاه به موتورسیکلت آرک وکتور مدل ۲۰۲۰

شرکت انگلیسی آرک (Arc) بالاخره از موتورسیکلت الکتریکی جدید خود یعنی وکتور (Vector) رونمایی کرد.

آرک وکتور اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه EICMA معرفی شد و حالا سازنده اطلاعات دقیق از مشخصات و جزيیات وکتور را منتشر کرده است.

زمانی‌که آرک آزمایش‌های مربوط به مدل وکتور را شروع کرد، به نظر می‌رسید این نیز یکی از مدل‌های گران‌ قیمتی باشد که فقط به‌عنوان اسباب‌بازی‌های گران معرفی شدند و موفقیت چندانی نداشتند. ولی وکتور فراتر از انتظار ظاهر شده و قرار است مدل تولیدی آن در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. موتورسیکلت‌های الکتریکی قیمت بالایی دارند و وکتور نیز از این قاعده مستثنی نیست. سازنده اخیرا قیمت نهایی وکتور را در حدود ۱۱۴ هزار دلار اعلام کرده است.

کسانی که این ۱۱۴ هزار دلار را پرداخت کنند، موتورسیکلتی خاص را دریافت خواهند کرد که تنها ۳۹۹ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. آرک مشتریان خود را به کارخانه نیز دعوت خواهد کرد تا در شخصی‌سازی موتورسیکلت خود با طراحان مشارکت کرده و مواردی مانند رنگ و مواد را انتخاب کنند. به همراه این موتورسیکلت، به مالکان لباس و کلاه هوشمند نیز داده خواهد شد.

 

 
 

 

با استفاده از این لباس و کلاه ایمنی اطلاعات مربوط به موتورسیکلت در سیستم HUD موجود در کلاه برای سوارکار به نمایش در می‌آید. لباس مخصوص نیز که ساخت Origin است، از فناوری لمسی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در مواقع خطر به سوارکار هشدارهای لازم را بدهد. هشدار دادن به سوارکار در این لباس به‌صورت فشار یا لرزش انجام می‌شود. توانایی‌های این لباس تنها محدود به ایمنی نیست بلکه لباس مخصوص آرک توانایی پخش موزیک را هم دارد.

موتورسیکلت آرک وکتور، خود نیز نوآوری‌های زیادی به همراه دارد. از نظر طراحی، این مدل را باید یک موتورسیکلت کافه‌ای آینده‌نگرانه دانست. در زیر این طراحی جالب یک شاسی مونوکوک (یکپارچه) از جنس فیبرکربن به کار رفته است. باتری نیز درون شاسی قرار داده شده و این خود یکی دیگر از نوآوری‌های موجود در وکتور است. این حرکت سبب شده تا فضاسازی خوبی برای باتری ایجاد شود و بتوان از باتری بزرگ‌تری استفاده کرد.

 

 
 

 

قسمت جلویی این موتورسیکلت نیز کاملا جدید و متفاوت است و طرح آن به نام خود سازنده ثبت شده است. دوشاخه‌ی فیبرکربنی وکتور طراحی کاملا خاصی دارد و روی آن ترمزهای برمبو و کمک فنرهای Ohlins TTX نصب شده‌اند. از دیگر امکانات این موتورسیکلت باید به سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش اشاره کرد. با وجود این مشخصات، وکتور موتورسیکلت خیلی سنگین وزنی نیست و تنها ۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد.

 

 
 

 

موتور الکتریکی مورد استفاده در آرک وکتور ۳۹۹ ولتی است که می‌تواند ۱۳۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با این مشخصات، آرک وکتور می‌تواند در ۳/۱ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. ظرفیت پیماپیش آرک وکتور در شهر ۶۲۲ کیلومتر و به‌صورت ترکیبی ۴۳۴ کیلومتر اعلام شده است. با استفاده از فناوری شارژ سریع امکان شارژ کردن باتری این موتورسیکلت تنها در عرض ۴۰ دقیقه وجود دارد. سازنده، برای وکتور چند حالت رانندگی مختلف نیز تعبیه کرده است که با انتخاب هر کدام از آن‌ها عملکرد موتورسیکلت تغییر می‌کند. تولید آرک وکتور از سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    948 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir