دانشگاه امیرکبیر نماینده ایران و آسیا در مسابقات کمیکار

+1
دانشگاه امیرکبیر نماینده ایران و آسیا در مسابقات کمیکار

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مصطفی کشاورز مروجی، استاد راهنما و مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم این دانشگاه تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت‌های جهانی کمیکار است.
او افزود: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از ۳ مرحله آزمون تئوری و کسب حداکثر امتیازات لازم مجوز حضور در این رقابت‌ها را اخذ کرده و ۱۳ و ۱۴ آبان ۹۸ با تیم‌هایی از اروپا رقابت می‌کند.
مروجی ادامه داد: این مسابقات در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می‌شود که دانشجویان باید ماشینی در ابعاد کوچک طراحی کنند که توسط واکنش‌های شیمیایی (غیر احتراقی) پیش رانش و کنترل می‌شود؛ این ماشین باید مسافتی معین (۱۰ تا ۳۰ متر) را با حمل مقدار مشخصی وزنه (بین ۰ تا ۳۰ درصد وزن ماشین) که این مقادیر از پیش توسط کمیته برگزاری مسابقات تعیین شده و متراژ و وزن دقیق آن در روز مسابقه از طریق قرعه‌کشی، تعیین خواهد شد را طی کنند و بدون استفاده از هیچگونه وسیله کنترل از راه دور و صرفا با استفاده از واکنش‌های شیمیایی متوقف شود.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: کمیکار مسابقات دانشجویان مهندسی شیمی است که با هدف بهره گیری از اصول تئوری مهندسی راهکاری برای استفاده از سوخت‌های زیست سازگار به عنوان جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود.
کشاورز بیان کرد: این مسابقات همه ساله در سطح ملی و جهانی میان دانشجویان رشته مهندسی شیمی و همچنین شیمی، مهندسی مکانیک و پلیمر برگزار می‌شود.
او گفت: در اواخر قرن بیستم به منظور شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی‌های علمی دانشجویان مهندسی شیمی، مسئولان انجمن مهندسی شیمی آمریکا یک رویداد سالانه رقابتی، علمی و جذاب را در قالب مسابقات کمیکار پیشنهاد دادند که هدف این مسابقه فراهم آوردن زمینه‌ای برای مشارکت دانشجویان برای طراحی و ساخت ماشین کوچک است که نیروی محرکه آن به وسیله یک واکنش شیمیایی تأمین شود.

مروجی تصریح کرد: درخصوص ویژگی تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این تیم اقدام به استفاده از سیستم الکتروشیمیایی که در مقایسه با سیستم فشاری امکان کنترل بهتری دارد و در برابر تغییرات رطوبت و دما حساسیت کمتری دارند را پیگیری می‌کند.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتری ماشین این تیم از پیش ساخته نیست و این قابلیت را دارد که در محل Assemble شود. سیستم ترمز ماشین مبتنی بر سیستم شارژ و دشارژ باتری است. در اثر واکنش الکتروشیمیایی درون باتری هیچگونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌شود.
او ادامه داد: اخیرا مسابقات جهانی سه مرحله در سال و به میزبانی کشور‌های صاحب سبک علم مهندسی شیمی برگزار می‌شود که امسال نیز همانند سال‌های گذشته به میزبانی آلمان و شهر دورتموند برگزار می‌شود.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در طی سالیانی که این مسابقات در کشور آلمان برگزار شده، تیم‌ها اطلاعات ماشین را به صورت آنلاین در اختیار تیم داوری قرار می‌دهند و پس از سه مرحله داوری بخش تئوری ماشین، بهترین تیم‌ها از سراسر جهان برای تعیین بهترین عملکرد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و تیمی که در مجموع پوستر و عملکرد بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان قهرمان شناخته می‌شود.
کشاورز یادآوری کرد: اولین دوره مسابقات کمیکار ایران نیز همزمان با نهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران تحت نظارت انجمن مهندسی شیمی ایران در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت ۵۰ تیم در روز چهاردهم آذر ۸۳ برگزار شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,326 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 آبان 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir