ششمین دوره المپیاد هندسه ایران در ایستگاه پایانی

0
ششمین دوره المپیاد هندسه ایران در ایستگاه پایانی

دبیر علمی ششمین دوره المپیاد هندسه ایران با بیان اینکه دوره امسال به صورت بین‌المللی برگزار شد، گفت: مراسم اختتامیه المپیاد دانش‌آموزی روز پنجشنبه در دانشگاه امیرکبیر برگزار و خط کش طلا، نقره و برنز به نفرات برتر اهدا می شود.

عرفان صلواتی دبیر علمی ششمین دوره المپیاد هندسه ایران افزود: در بخش داخلی این مسابقه ۵۳۰ نفر شرکت‌کننده در هشت شهر کشور و در سه سطح به رقابت پرداختند. سطح مقدماتی مخصوص دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم، سطح متوسط مخصوص پایه‌های نهم و دهم و سطح پیشرفته مخصوص پایه‌های یازدهم و دوازدهم و فارغ‌التحصیلان بود.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه امیرکبیر، عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر تاکید کرد: امسال در بخش بین‌الملل ۵۶ کشور به صورت همزمان این آزمون را برای دانش‌آموزان خود برگزار کردند که از آن جمله می‌توان کشورهای استرالیا، انگلستان، برزیل، چین، روسیه و کره جنوبی را نام برد. امسال تعداد شرکت‌کنندگان بین‌المللی بیش از پنج هزار نفر است.

پس از تصحیح برگه‌ها و رتبه‌بندی سراسری به برگزیدگان هر یک از سه سطح مسابقات، جوایز یادبودی با عنوان خط کش طلا، نقره و برنز اهدا می شود.

مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنجشنبه این هفته برگزار می شود.

دبیر علمی المپیاد با بیان اینکه در این المپیاد سعی شده فضای علمی به جای فضای رقابتی ناسالم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این المپیاد دارای کمیته علمی و اجرایی است. کمیته علمی وظیفه انتخاب سوالات از بین سؤالات پیشنهادی را دارد. امسال تصمیم گرفته شد از حمایت دانشگاه بیشتر استفاده شود. بنابراین مراسم اختتامیه این المپیاد امسال مفصل تر از سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود. در حاشیه اختتامیه این المپیاد کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان شرکت کننده برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین همایشی برای معلمان ریاضی در حاشیه المپیاد برگزار شد که حدود ۵۰ معلم از سراسر کشور شرکت کردند. در این همایش مشکلات آموزش ریاضی بررسی و معلمان تجربیات خود را مطرح کردند.

کاهش ورود دانش آموزان به رشته های ریاضی زنگ خطری برای دانشگاه های صنعتی است

وی با بیان اینکه برگزاری المپیادهای علمی در میان دانش آموزان نشاط ایجاد می کند، افزود: درحال حاضر شاهد افت ورود دانش‌آموزان کشور به رشته‌های ریاضی هستیم و این زنگ خطری برای همه‌ دانشگاه‌های صنعتی کشور از جمله دانشگاه امیرکبیر است. بنابراین با برگزاری این نوع المپیادها زمینه معرفی رشته ریاضی به دانش آموزان فراهم می شود. هندسه در بین شاخه های ریاضی قدمت طولانی دارد و از طریق هندسه می‌توان تفکر منطقی را در افراد تقویت کرد. همچنین هندسه در بسیاری از رشته‌های مهندسی نقش مهمی دارد. سعی داریم در المپیاد هندسه به شاخه‌های نوین هندسه نیز بپردازیم.

صلواتی گفت: برنامه داریم از سال آینده دبیرخانه دائمی این المپیاد را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی کنیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,449 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 شهریور 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir