تاریک ترین سیاره منظومه شمسی کشف شد

0
تاریک ترین سیاره منظومه شمسی کشف شد
ستاره شناسان آمریکایی می گویند موفق به کشف تاریک ترین اکسوپلنت که یک جرم غوآسای گازی است شده اند، سیاره ای که از زغال و هر سیاره و قمر دیگر در منظومه شمسی سیاه تر است.

به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس، دانشمندان هاروارد معتقدند TrES-2b که هم اندازه مشتری است تنها کمتر از یک درصد نور خورشید تابیده بر آن را منعکس می کند.

ستاره شناسان عقیده دارند قدرت انعکاس نور TrES-2b کمتر از یک نقاشی سیاه آکریلیک است و بر این اساس دنیایی ناشناخته است.

این سیاره در اتمسفر خود از ترکیب شیمیایی جذب کننده نور مانند پتاسیم و سدیم تبخیر شده و اکسید گازی تیتانیوم برخوردار است اما هیچ یک از این عوامل دلیل قانع کننده ای برای تاریکی TrES-2b نیستند.

ستاره شناسان علت تاریک بودن غیر طبیعی این سیاره را نمی دانند و البته تاکید دارند که نور قرمز بسیار ضعیفی از این سیاره ساطع می شود.

گفتنی است؛ TrES-2bدر حدود 750 سال نوری با زمین فاصله دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,699 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب‌های لقمه
    امتحانیوم
    آزمونیوم
    تیزهوشان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های بیست پک
    لقمه طلایی

    آخرین نظرات ارسالی

    عالییییییییییییییی اصلا بهتر از استاد باقری نیست کلاس هاشون
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تیم خفن مهر و ماه و با تشکر از
    سلام و عرض ادب خدمت استاد باقری و عوامل مهر و ماه عزیز وبینار به
    سلام و درود خدمت همگی دوستان✨️ اول از همه از خدای بزرگ شاکرم که
    استاد باقری خیلی قشنگ درس میدن جوری که اصلا خسته نشی. واقعا
    سپاس فراوان از تدریس عالی شما استاد خیلی دوره کاملی بود

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2026 Mehromah.ir