راز ایجاد کهکشان های انتزاعی توسط ماده تاریک برملا شد

0
راز ایجاد کهکشان های انتزاعی توسط ماده تاریک برملا شد
فضانوردان سرانجام موفق شدند تا از راز کهکشان­های سه­ گانه در اعماق تاریک فضا پرده­ برداری کنند. محققان بتازگی دریافتند که کهکشان­های سه ­گانه در واقعیت کهکشانی است که به کمک ماده سیاه تعداد خود را سه برابر آنچه که هست نشان می­دهد.
این همزاد­های کهکشانی در سال 2013 به صورت کاملا اتفاقی توسط تیموتی همیلتون که یکی از ستاره­ شناسان دانشگاه­ پورتسموث واقع در شهر اوهایو آمریکا بود کشف شد. همیلتون درحین مطالعه جزئیات داده ­های تلسکوپ هابل به دو کهکشان یکسان برخورد، به صورتی که یکی از کشکشان­ها بازتابی از کشکشان دیگری بود که در مجاور آن در فضا شناور بود.
کهکشان­های کشف شده توسط همیلتون نه تنها یک شکل بودند، بلکه نور یکسانی را از خود ساطع می­کردند و حتی خطوط سیاه موازی در آن­ها به چشم می­خورد. این معما تنها وقتی عجیب­تر شد که همیلتون کهکشان سومی را نه چندان دور تر، در بالای دو کهکشان دیگر پیدا کرد.

بعد­ها در محاسبه­ هایی که با همیلتون، ستاره ­شنان مذکور شد او گفت که در روز واقعه ما همگی گیج و سردرگم شده بودیم. اولین فکری که به او خطور کرده بود این بود که شاید کهکشان­های مشابه به طریقی با هم در تعامل یا به هم متصل هستند، و این نتیجه­ گیری ها تنها از سردرگمی او ناشی می­شد.
نتایج تحقیقات علمی جدید نشان میدهد سرانجام بعد از 8 سال تفکر و تعمق، همیلتون و همکارانش بلاخری توانستند توضیح قابل قبول و رضایت بخشی در رابطه با این پدیده ارائه بدهند و به کمک ماه­ نامه رویال استرونومیکال سوسایتی آن­را به جهانیان ارائه کنند. این کهکشان­های وهم­­­ آور سه ­گانه در حقیقت یک گلکسی یا کهکشان بیشتر نیستند که با زمین چیزی حدود 11 میلیارد سال نوری فاصله دارند و با کمک نیروی جاذبه­ای که توسط ماده سیاه در فضا قراردارد نور را می­شکنند و یک کهکشان را به سه تصویر یکسان تبدیل می­کنند.
ماده سیاه به گونه ­ای از ماده نامعلوم گفته می­شود که در اخترشناسی به آن پرداخته­ شده است. دانشمندان بر این باورند که بیشتر فضای جهان را ماده سیاه تشکیل داده که از فروپاشی کهکشان­ها جلوگیری می­کند. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    347 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir