فضانوردان دومین آرایه خورشیدی جدید را برای ایستگاه فضایی

0
فضانوردان دومین آرایه خورشیدی جدید را برای ایستگاه فضایی مستقر می کنند
برای سومین بار در کمتر از دو هفته ، دو فضانورد در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی جرأت کردند تا با آرایه های خورشیدی جدید ، سیستم نیروگاه ایستگاه در مدار را تقویت کنند.

فضانورد ناسا شین کیمبرو و توماس پسکت فضانورد فرانسوی با آژانس فضایی اروپا (ESA) روز جمعه (25 ژوئن) یک پیاده روی فضایی شش ساعته و 45 دقیقه ای را به اتمام رساندند و طی آن دومین رول از شش ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) جدید را نصب کردند. آرایه های خورشیدی خارج (iROSA). این زوج ها قبلاً در مسیرهای فضایی در تاریخ 16 ژوئن و 20 ژوئن با هم کار کردند تا اولین آرایه جدید را به کار گیرند.

فعالیت برون سپاری روز جمعه (EVA) دومین iROSA را مقابل اولین در سمت چپ (بندر) سمت خرپای ستون فقرات ایستگاه فضایی قرار داد. اکنون هر دو کانال برق 2B و 4B در خرپای پورت 6 (P6) آرایه های جدید را مستقر کرده اند.

 

 
 

 


دومین از شش آرایه خورشیدی ISS Rollout-Out Solar Array (iROSA) پس از استقرار کامل آن در خرپای بندر 6 (P6) در مدار چرخشی ، تقویت کانال قدرت 4B آن ، در حین پیاده روی فضایی توسط فضانورد ناسا شین کیمبرو و فضانورد آژانس فضایی اروپا مشاهده می شود. توماس پسکت در جمعه ، 25 ژوئن 2021. (اعتبار تصویر: تلویزیون ناسا)

آرایه های جدید ، با توانایی بیشتر اما کوچکتر در مقابل آرایه های موجود ایستگاه نصب می شوند ، به طوری که آنها تا حدی با تجهیزات قدیمی تر و بزرگتر همپوشانی دارند. آرایه های قدیمی از آنجا که بیش از عمر 15 ساله طراحی خود عمل کرده اند ، نشانه هایی از تولید برق تخریب شده را نشان می دهند. آرایه های P6 - اولین جفت مستقر در دسامبر 2000 - بیش از 20 سال است که برق را برای ایستگاه تولید می کنند.

اگر به طور همزمان استفاده شود ، آرایه های قدیمی و جدید قادر به افزایش منبع تغذیه ایستگاه 20 تا 30 درصد خواهند بود.

کیمبرو و پسکه راهپیمایی روز جمعه را در ساعت 7:52 صبح EDT (1152 به وقت گرینویچ) آغاز کردند و پس از پیکربندی سایت های کاری خود ، شروع به تکرار همان مراحل قبلی در دو راهپیمایی فضایی قبلی کردند. Pesquet دوباره خود را در انتهای بازوی رباتیک Canadarm2 ایستگاه قرار داد تا 750 پوند را که هنوز تا خورده است منتقل کند. (340 کیلوگرم) iROSA از پالت انبار موقت خود تا خرپای P6 ، جایی که کیمبرو منتظر بود آن را بپذیرد.

 

 
 

 


فضانورد ناسا شین كیمبرو و فضانورد آژانس فضایی اروپا توماس پسكت در طی پیاده روی فضایی 25 ژوئن 2021 پس از باز كردن دومین آرایه خورشیدی ISS Rollout-Out (iROSA) از تنظیمات پرتاب ، دیده می شوند. (اعتبار تصویر: تلویزیون ناسا)

فضانوردان ناسا "مگان مک آرتور" و "مارک وند هی" بازوی رباتیک را از داخل ایستگاه فضایی کنترل کردند.

Kimbrough و Pesquet هنگامی که به جای خود منتقل شدند ، کار کردند تا iROSA را بر روی کنیستر پایه آرایه P6 / 4B قرار دهند. این پست به گونه ای طراحی شده است که iROSA را از آرایه قدیمی 10 درجه به جلو متمایل می کند.

مسافران فضایی iROSA را از پیکربندی پرتاب تا طول کامل 20 فوت (6 متر) خود باز کردند. آنها سپس بر روی پیچ و مهره های رانندگی کار کردند تا آرایه در جای خود محکم شود و پس از انتظار برای ورود ایستگاه به عبور شبانه ، کابل هایی را برای اتصال آرایه به کانال برق 4B اجرا کردند.

سپس ، با انتشار دو پیچ ، Pesquet iROSA را آزاد کرد تا باز شود. انرژی احتمالی ذخیره شده توسط بوم کامپوزیت کربن غلتکی آرایه برای گشودن iROSA به طول کامل 63 فوت (19 متر) کافی بود. کل مراحل کار حدود 10 دقیقه طول کشید.

جنی سایدی ، فضانورد آژانس فضایی کانادا ، به عنوان افسر فوق حرکتی فوقانی زمین در کنترل مأموریت در هوستون ، رادیو از Pesquet و Kimbrough ، گفت: "از نظر ما استقرار بسیار عالی به نظر می رسد. "ما از آرایه خورشیدی انرژی خوبی می گیریم ، بنابراین در اینجا چهره های بسیار شاد داریم. آفرین هر دو شما."

 

 
 

 


دومین آرایه خورشیدی ISS Rollout-Out (iROSA) در حین پیاده روی فضایی توسط فضانورد ناسا شین كیمبرو و فضانورد آژانس فضایی اروپا توماس پسكت در روز جمعه 25 ژوئن 2021 در حال ظهور در خرپای بندر 6 (بندر 6) ایستگاه در حال گردش است. اعتبار تصویر: تلویزیون ناسا)

دو آرایه جدید که اکنون مستقر شده اند ، در "تنه" فضاپیمای باری SpaceX Dragon تحت فشار قرار گرفتند که در 5 ژوئن وارد ایستگاه فضایی شد. دو جفت آرایه اضافی نیز در اواخر سال جاری به طور مشابه در مأموریت های منبع تغذیه تحویل داده می شوند.

iROSA ها علاوه بر تقویت منبع تغذیه ایستگاه فضایی ، به عنوان آزمایشی برای دروازه آرتمیس ناسا نیز در مدار ماه قرار دارند. آرایه های Gateway گسترده تر و از راه دور مستقر می شوند ، اما در غیر این صورت از همان فناوری توسعه یافته توسط سیستم های فضایی قابل استقرار (DSS) و بوئینگ استفاده خواهند کرد.

این 241مین پیاده روی فضایی بود که از مونتاژ ایستگاه های فضایی پشتیبانی می کند. EVA که در ساعت 3:37 بعد از ظهر به پایان رسید. EDT (1937 به وقت گرینویچ) ، نهمین بار برای Kimbrough و پنجمین دوره برای Pesquet بود. کیمبرو اکنون 59 ساعت و 28 دقیقه را در راهپیمایی های فضایی سپری کرده و او را با کیهان نورد روسی فیودور یورچیخین برای ششمین بار در جهان برای مدت زمان صرف شده در EVA گره زده است. Pesquet حتی 33 ساعت وارد سیستم شده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    739 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 تیر 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir