چین کشتی باری جدیدی را به ماژول ایستگاه فضایی تیانهه راه

0
چین کشتی باری جدیدی را به ماژول ایستگاه فضایی تیانهه راه اندازی می کند
ماژول ایستگاه فضایی جدید چین در آستانه اولین بازدید کننده رباتیک خود است.

فضاپیمای باری Tianzhou-2 امروز (29 مه) از مرکز پرتاب ماهواره Wenchang در جزیره هاینان چین به فضا پرتاب شد و در ساعت 8:55 صبح EDT (1255 به وقت محلی): مطابق انتظار ، آرایه های خورشیدی خود را مستقر کرده و از سلامتی خوبی برخوردار است ، طبق اعلام دفتر مهندسی فضای انسانی سرنشین چین (CMS).

مقامات CMS گفته اند که تیانژو -2 بدون سیلندر 4.69 تن بار تحت فشار و 1.95 تن پیشرانه را حمل می کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، باری این کالاها را به تیانهه ، ماژول 22.5 تنی هسته ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده چین منتقل می کند که از 28 آوریل به مدار زمین پایین پرتاب شد.

یک موشک چینی Long March 7 March کشتی باری تیانژو-2 را در 29 ماه مه سال 2021 از مرکز پرتاب ماهواره Wenchang در جزیره هایانان به ماژول تیانهه کشور ، هسته ایستگاه فضایی جدید تیانگونگ پرتاب می کند. (اعتبار تصویر: مهندسی فضایی سرنشین چین دفتر)

تحویل به شما کمک می کند تیانهه را برای ورود فضانوردان آماده کنید. و اولین خدمه ماژول به زودی ارائه می شود: مأموریت سه نفره Shenzhou-12 قرار است ماه آینده به سمت تیانه آغاز شود.

تیانهه ("هارمونی آسمانها") قطعه مرکزی اولین ایستگاه فضایی چین است ، ساختاری سه ماژول 66 تنی که کشور قصد دارد تا پایان سال 2022 به طور کامل مونتاژ شود. در مجموع 11 پرتاب طول خواهد کشید. برای ساخت و تأمین محل استقرار مداری ، که دو مورد اول اکنون در کتاب ها موجود است.

 

 
 

 


کشتی باری تیانژو -2 چین قبل از پرتاب در حین آماده سازی برای مأموریت خود به ماژول هسته ایستگاه فضایی تیانه دیده می شود. (اعتبار تصویر: CASC)

پروژه ایستگاه فضایی حدود 30 سال است که در دست کار است و چین طی دهه گذشته تجربه زیادی در زمینه مونتاژ مداری بدست آورده است. به عنوان مثال ، در سپتامبر 2011 ، ملت یک آزمایشگاه فضایی نمونه اولیه را به نام تیانگونگ-1 راه اندازی کرد که در سال 2012 و 2013 میزبان خدمه سه فضانورد بود. هر دو مأموریت خدمه حدود دو هفته را در داخل آزمایشگاه فضایی گذراندند.

چین تیانگونگ-2 را در سپتامبر 2016 به فضا پرتاب کرد و سه فضانورد را برای اقامت سه ماهه در ماه اکتبر به آزمایشگاه فرستاد. در آوریل 2017 ، فضاپیمای باری تیانژو-1 با تیانگونگ-2 ملاقات کرد و طی 5 ماه آینده یک سری تمرینات اتصال و سوخت گیری را انجام داد.

هیچ یک از آزمایشگاه های فضایی نمونه اولیه در سطح بالا باقی نمی مانند. تیانگونگ -1 در آوریل 2018 به صورت غیرقابل کنترل به زمین سقوط کرد و بر فراز جنوب اقیانوس آرام سوخت. کنترل کننده های ماموریت تیانگونگ-2 را برای نابودی منظم تری در ژوئیه 2019 هدایت کردند ، همچنین بر فراز جنوب اقیانوس آرام.

 

 
 

 


مانند تیانگونگ-1 ، مرحله اصلی موشک Long March 5B که ماژول تیانهه را پرتاب کرد ، خارج از کنترل دوباره به زمین سقوط کرد. قطعات آن پس از 10 روز بحث برانگیز در مدار در 8 ماه مه در اقیانوس هند پاشیده شد ، و در طی آن برخی از کارشناسان و مدافعان اکتشاف ، از جمله رئیس جدید ناسا ، بیل نلسون ، چین را متهم کردند که در مورد ناخواسته های فضایی بی احتیاط رفتار می کند.

پس از پرتاب تیانژو-2 دیگر چنین موضوعاتی وجود نخواهد داشت. مرحله اول طولانی 7 مارس به مدار نمی رسد ، در عوض در یک منطقه دفع انتخاب شده در اقیانوس پایین می آید.

در ابتدا پرتاب امروز برای 19 مه برنامه ریزی شده بود ، اما به دلیل مسائل فنی آشکار به عقب رانده شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    484 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir