کشتی باری Progress 77 روسیه با ایستگاه فضایی بین المللی

0
کشتی باری Progress 77 روسیه با ایستگاه فضایی بین المللی اسکله می زند
یک کشتی فضایی روسی حامل آزمایش جلبک ها ، معاینات پزشکی طولانی مدت و هزاران پوند بار و لوازم دیگر با خیال راحت در ایستگاه فضایی بین المللی چهارشنبه (17 فوریه) پهلو گرفت.

بر اساس به روزرسانی ناسا ، کشتی باری Progress MS-16 روسی (همچنین به عنوان Progress 77 شناخته می شود) در ساعت 1:27 بامداد EST (0627 به وقت گرینویچ) ، هنگامی که به تجهیزات پایه اتصال ایستگاه متصل شد ، با این مجموعه مدار روبرو شد. این یکشنبه (14 فوریه) از کاسمودروم بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد.
پیشرفت 77 5،424 پوند به ارمغان آورد. (2460 کیلوگرم) لوازم و محموله به خدمه اکسپدیشن 64. این تحویل شامل آزمایشات تحقیقاتی جدید ، تجهیزات خدمه (مانند لباس و غذا) ، آب شیرین ، گاز نیتروژن و پیشرانه برای سیستم پیشرانه ماژول سرویس Zvezda ایستگاه بود.

فضاپیما در اواخر امسال هنگام ترک ایستگاه فضایی نیز نقشی تاریخی خواهد داشت. ناسا گفت که وقتی زمان آن فرا برسد ، پیشرفت مانند ماموریت های قبلی باز نخواهد شد. در عوض ، به پیرس متصل خواهد شد و کل محفظه اتصال را برای تخریب برنامه ریزی شده در جو زمین از ISS دور می کند. ناسا گفت که پیر تقریباً 20 سال است که در خدمت است و به زودی جایگزینی برای آن ارائه می شود.

ناسا در بیانیه ای گفت: "عزیمت پیرس از ایستگاه فضایی قرار است تنها چند روز پس از پرتاب ماژول آزمایشگاهی چند منظوره" ناوكا "روی موشك پروتون از بایكونور انجام شود. "بندر چند منظوره و مرکز تحقیقات به طور خودکار در بندر تخلیه شده توسط پیر اسکله می شوند."


محفظه باراندازی پیرس روسیه نه تنها برای لنگر انداختن فضاپیماها ، بلکه برای انجام راهپیمایی های فضایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. خدمه خدمه با استفاده از لباس فضایی اورلان روسی از قفل هوا در اینجا برای خروج از ایستگاه فضایی استفاده می کنند. همچنین دارای یک پورت اتصال برای حمل و نقل و وسایل نقلیه باری به ایستگاه است. پیرس حتی یک ایستگاه انتقال سوخت است که سوخت را بین ماژول های Zvezda و Zarya یا بین وسایل نقلیه متصل شده جابجا می کند.

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: ناسا)
ناسا در به روزرسانی قبل از این رویداد گفت ، ناسا قادر به حمل ویدئوی زنده از اتصال در تلویزیون ناسا نبود - که معمولاً سعی در انجام آن دارد - به دلیل قطع برق مداوم در تگزاس که بر پرسنل آژانس و قابلیت های مربوط به آن تأثیر می گذارد. سی ان ان گفت ، یک طوفان شدید زمستانی یکشنبه (14 فوریه) میلیون ها نفر از تگزاسی ها برق را از بین برد ، در حالی که از روز سه شنبه (16 فوریه) 3.6 میلیون خانه و مشاغل هنوز در تاریکی هوا بودند.


فضاپیمای Progress 77 روسیه ساعت 1:27 بامداد ET در محفظه پشته ایستگاه Pirs پهلو گرفت که 1.1 تن نیتروژن ، آب و پیشرانه را به ایستگاه تحویل می داد. بیشتر ...
چند آزمایش در تحویل Progress همراه بود ، از جمله موارد زیر که در وب سایت Energia ذکر شده است (Energia اولین توسعه دهنده و پیمانکار برنامه پرواز فضایی خدمه روسی است):

-کیت های نورولاب برای آزمایش های پزشکی به منظور بررسی تأثیر پروازهای فضایی طولانی مدت بر روی فضانوردان روسی بود.
-با توجه به Energia ، آزمایشی به نام آسپتیک ، که "امکان ایجاد مواد عقیم سازی هنگام انجام آزمایش های بیولوژیکی تحت شرایط پرواز فضایی را فراهم می کند".
-یک عملگر فوتوبیایی که بررسی می کند امکان تولید غذا و اکسیژن از جلبک ها در جاذبه کوچک وجود دارد ، که همچنین می تواند برای مأموریت های فضایی طولانی مدت مفید باشد.
-سخت افزاری به نام Cascad ، که به مطالعه تولید سلولهای سلولی در ریز جاذبه می پردازد.
-آزمایشی به نام Biodegradation که میکروارگانیسم های موجود در جو ایستگاه فضایی را بررسی می کند تا ببیند چگونه بر مواد ساختاری تأثیر می گذارند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    849 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir