کشف وجود سیاره‌هایی از جنس الماس

0
کشف وجود سیاره‌هایی از جنس الماس
اگر دانشمندان حق داشته باشند که سیارات ساخته شده تا 50 درصد الماس امکان پذیر است ، الماس در آسمان واقعاً می تواند وجود داشته باشد.
بر اساس یک مطالعه جدید که پیش بینی می کند سیارات در اطراف سایر ستاره ها عمدتا از الماس ساخته شوند ، برخی از سیارات بیگانه ممکن است برخی از مهمترین موارد را بسته باشند.

دانشمندان می گویند ، اگرچه ممکن است چنین مکانی زیبا به نظر برسد ، شما نمی خواهید از آن دیدن کنید. یک سیاره الماس به احتمال زیاد فاقد حیات است و در حمایت از موجودات زنده مانند ما ناتوان است.

وندی پانرو ، دانشمند علوم زمین دانشگاه ایالت اوهایو ، در بیانیه ای گفت: "ما فکر می کنیم یک سیاره الماس باید یک مکان بسیار سرد و تاریک باشد."

دانشمندان این سیارات غول پیکر زمینی بالقوه را که درون بدن آنها می تواند تا 50 درصد الماس باشد ، "ابر زمینهای کربنی" می نا

الماس ها در انتقال گرما بسیار خوب عمل می کنند ، بنابراین فضای داخلی یک ابرکربن کربن با فرار از بین رفتن گرما ، به سرعت یخ می زند. بدون وجود گرمای شدید در هسته خود ، مانند زمین ، یک سیاره الماس هیچ انرژی زمین گرمایی نخواهد داشت ، به این معنی که فاقد تکتونیک صفحه ، یک میدان مغناطیسی و یک جو است - همه چیز تصور می شود زمین را برای زندگی مهمان نواز می کند.

پانرو و همکارانش درجه حرارت و فشارهای لایه میانی زمین را که گوشته آن نامیده می شود ، دوباره ساختند تا نحوه تشکیل الماس در آنجا را بررسی کنند. آنها از این نتایج برای ساخت مدل های رایانه ای استفاده کردند که شبیه سازی چگونگی تشکیل مواد معدنی در سیارات بیگانه با کربن بیشتر از ما است.

کیمن Unterborn ، دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: "این امکان وجود دارد که سیاره هایی به اندازه پانزده برابر جرم زمین نیمی از الماس ساخته شوند."

مدت هاست كه زمین شناسان گمان می كنند كه گوشته تحتانی زمین ، درست بالای هسته آن ، حاوی یك لایه غنی از الماس است. با این حال ، سیارات بیگانه ای که کربن بیشتری نسبت به زمین دارند می توانند محتوای الماس بیشتری نسبت به خانه های خود داشته باشند.

 

 
 

 


پانرو گفت: "نتایج ما قابل توجه است ، از آنجا كه نشان می دهد سیارات غنی از كربن می توانند با یك هسته و گوشته درست شوند ، همانطور كه زمین ایجاد كرد." "با این حال ، هسته ها احتمالاً بسیار غنی از کربن هستند - دقیقاً مانند فولاد - و همچنین گوشته تحت تأثیر کربن قرار می گیرد ، بیشتر به شکل الماس."

Unterborn نتایج این تیم را روز سه شنبه (6 دسامبر) در جلسه اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در سانفرانسیسکو ارائه می دهد.

یک سلول سندان الماس ، که از دو الماس به شکل سندان تشکیل شده است و می تواند یک نمونه را تحت فشار شدید فشرده کند.

"سیارات الماس" در جهان می توانند مقدار زیادی از این ماده داشته باشند.
محققان با قرار دادن آنها در معرض گرما و فشار شدید با قرار دادن کاربید سیلیکون ، ماده معدنی موجود در سیارات غنی از کربن ، وجود چنین سیاره هایی را آزمایش کردند.
با افزودن آب ، این ماده معدنی به الماس و سیلیکون تبدیل شد و نشان داد که سیارات الماس امکان پذیر هستند.
محققان می گویند جهان می تواند تریلیون سیاره الماس داشته باشد ، حتی اگر چنین جهان هایی نادر باشد.

بر روی زمین ، الماس تا حدودی گرانبها قلمداد می شوند زیرا نسبتاً کمیاب هستند: محتوای الماس کره زمین در حدود 001/0 درصد است.

اما در سایر سیارات جهان ، الماس ممکن است به اندازه سنگهای معمولی رایج باشد.

طبق تحقیقات جدید منتشر شده در The Planetary Science Journal ، سیاره هایی با نسبت کربن به اکسیژن بالا - معروف به سیارات فراخورشیدی کاربید - اگر این سیارات حاوی آب نیز باشند ، می توانند مقادیر زیادی الماس تشکیل دهند.

محققان پشت این یافته ، تیمی از دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه شیکاگو دریافتند که در شرایط گرما و فشار زیاد مانند آنچه در داخل زمین یافت می شود ، برخی از سیارات ممکن است مقادیر زیادی الماس را در زیر سطح خود بسازند. در واقع ، آنها در اصل از مواد ساخته شده اند.


"هریسون آلن ساتر ، نویسنده اصلی تحقیق و دستیار فارغ التحصیل دانشکده زمین و اکتشافات فضایی ایالت آریزونا ، به بیزینس اینسایدر گفت:" اگر سیارات الماس فقط یک در یک میلیارد باشد ، اندازه تقریباً غیر قابل درک این عالم به این معنی است که هنوز هم می توان از تریلیون سیاره الماس در جهان وجود داشت. "

این جهان ها که به سیارات فراخورشیدی کاربید معروف هستند ، حاوی کربن بسیار بیشتری نسبت به زمین هستند. در نزدیکی هسته هایشان ، این سیارات همچنین حاوی کاربید سیلیسیم ذوب شده ، یک مولکول ساخته شده از سیلیکون و کربن است.

با شبیه سازی شرایط موجود در چنین سیاره ای در آزمایشگاه ، محققان تأیید کردند که اگر گرما و فشار به اندازه کافی شدید شود - و اگر سیاره ای آب داشته باشد - کاربید سیلیکون می تواند به بلورهای کربن سیلیس و فوق العاده فشرده تبدیل شود ، در غیر این صورت الماس نامیده می شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,091 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir