ابرماه چیست؟

0
ابرماه چیست؟
"فصلی" از 3 ابرماه کامل در تاریخ 27 آوریل ، 26 مه و 24 ژوئن 2021 برگزار می شود که ماه کامل 26 مه به عنوان بزرگترین ابرماه سال محاسبه می شود. 
ابرماه یک ماه جدید یا کامل است که از نزدیک با پرگی ، نزدیکترین نقطه ماه در مدار ماهانه خود ، همزمان است. طبق تعریف اولیه ابرماه - که توسط ستاره شناس ستاره شناس ریچارد نول در سال 1979 ابداع شد - یک ماه کامل یا ماه جدید باید 90٪ از نزدیکترین فاصله خود با زمین را بدست آورد تا ابرماه لقب گیرد. به عبارت دیگر ، هر ماه کامل یا ماه جدید که به فاصله 224،791 مایل یا 361،766 کیلومتر (یا کمتر) از سیاره ما برسد ، همانطور که از مراکز ماه و زمین اندازه گیری می شود ، طبق اصل نول و به جای آن می تواند ابرماه نامیده شود. تعریف سخاوتمندانه به همین دلیل ممکن است در هر سال در مورد تعدادی از ابرماه ها چیزی بشنوید.

ما "90٪ از نزدیکترین نزدیک شدن ماه به زمین" را توسط نزدیکترین سن سوگ (نزدیکترین نقطه ماه به زمین برای سال) و دورترین اوج سال (دورترین نقطه ماه از زمین برای سال) می فهمیم. در سال 2021 ، نزدیکترین محاصره 221،702 مایل (356،794 کیلومتر) است. دورترین اوج 252،595 مایل (406،512 کیلومتر) است. بنابراین - از این طریق حساب کنید - هر ماه کامل یا ماه جدید که به فاصله 224،791 مایل (361،766 کیلومتر) نزدیک شود ، همانطور که از مراکز زمین و ماه اندازه گیری شده است ، به عنوان یک ابرماه در سال 2021 محسوب می شود.
دومین ماه از این ابرماهان کامل در 26 مه 2021 ، نزدیکترین ابرماهه ماه کامل 2021 را نشان می دهد. این ماه کامل ماه مه 2021 با ترجیح ماه - نزدیکترین نقطه ماه به مدار ماهانه خود - از هر ماه کامل تر همسو می شود. ماه در سال 2021

 

 
 

 


مطمئناً نزدیکترین ماه و در نتیجه بزرگترین ماه کامل سال باعث ایجاد جزر و مدی بزرگتر از حد معمول بهار دوراهی خواهد شد که مطمئناً افرادی که در نزدیکی ساحل زندگی می کنند می بینند و درباره آنها بحث خواهند کرد.
به هر حال ، دورترین و کوچکترین ماه کامل سال در 19 دسامبر 2021 سقوط می کند. گاهی اوقات میکرومون نامیده می شود ، 252،235 مایل (405،932 کیلومتر) فاصله دارد. این فاصله زمانی نزدیک به نزدیکترین و بزرگترین ماه کامل در 26 مه 2021 ، 30118 مایل (48470 کیلومتر) دورتر است.
دومین ابرماه های ماه جدید در 4 دسامبر 2021 ، نزدیکترین ابرماه 2021 را نشان می دهد. این ماه جدید 4 دسامبر بیشتر از هر ابرماه دیگر در نزدیکی ماه محاصره می شود - نزدیکترین نقطه ماه به زمین در مدار ماهانه آن - 2021. در واقع ، این تنها زمانی خواهد بود که ماه به 357،000 کیلومتر (221،830 مایل) نزدیکتر می شود.

برخی از ستاره شناسان از نام ابرماه شکایت دارند. آنها دوست دارند ابرماه ها را هیاهوی تبلیغاتی صدا کنند. اما ابرماه ها اعتیاد به مواد مخدره نیستند آنها خاص هستند. اکنون بسیاری از افراد واژه ابرماه را می دانند و از آن استفاده می کنند. ما متوجه می شویم که حتی برخی از سخت افزارها هم اکنون شروع به استفاده از آن کرده اند. قدرت فولکلور چنین است.

قبل از اینکه ما آنها را ابرماه بنامیم ، ما در نجوم این قمرها را ماههای پریژئه ، یا قمرهای جدید پریژ می نامیدیم. پریجی فقط به معنای نزدیک زمین است.

 

 
 

 


ماه هر ماه یکبار پر یا در مقابل زمین با خورشید قرار دارد. هر ماه یکبار جدید است ، یا کم و بیش بین زمین و خورشید است. ماه ، هر ماه که به دور زمین می چرخد ​​، نزدیک ترین ماه به زمین یا عقب می رود. ماه به طور طبیعی هر ماه یک بار دورتر می شود. به آن نقطه اوج گفته می شود.

بدون شک در مورد آن. ابرماه اصطلاحی گیراتر از ماه نو پریژ یا ماه کامل دوراو است. احتمالاً به همین دلیل است که اصطلاح ابرماه وارد فرهنگ عامه شده است. به عنوان مثال ، Supermoon تیتراژ آلبوم Sophie Hunger’s 2015 است. این آهنگ خوبی است! بررسی کنید

جنبه هیاهوی تبلیغات ابرماه ها احتمالاً ناشی از برداشت اشتباهی است که مردم هنگام استفاده عمومی از کلمه ابرماه داشته اند ... شاید چند دهه پیش؟ برخی از افراد به اشتباه معتقد بودند که یک ابرماه کامل به نظر چشم بسیار بزرگتر می رسد. اینطور نیست به نظر می رسد ابرماهان کامل از قمرهای معمولی کامل بزرگتر به نظر نمی رسند ، اگرچه ناظران باتجربه می گویند که می توانند تفاوت را تشخیص دهند

اما ابرماه ها درخشان تر از ماه های کامل معمولی هستند! قطر زاویه ای ابرماه حدود 7٪ بیشتر از ماه کامل اندازه متوسط ​​و 14٪ بیشتر از قطر زاویه ای ماه کامل است (دورترین و کوچکترین ماه کامل سال). با این حال ، یک ابرماه حدود 15، و از ماه خرد تا 30 s بیش از مساحت (اندازه دیسک) و روشنایی ماه کامل است. برای یک مرجع بصری ، اختلاف اندازه بین ابرماه و میکرو ماه به نسبت یک چهارم ایالات متحده در برابر نیکل ایالات متحده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,081 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir