SpaceX قرارداد ماموریت اخترفیزیک ناسا اسپیس ایکس را تضمین

0
SpaceX قرارداد ماموریت اخترفیزیک ناسا اسپیس ایکس را تضمین کرد
کاوشگر علمی سنگین قرار است از سال 2024 آغاز شود.

تصویر یک هنرمند از ماموریت اسپیس ایکس در محل کار. 4 فوریه ، ناسا اعلام کرد که اسپیس ماموریت اخترفیزیک را که قرار است دو سال به طول انجامد ، آغاز می کند.
SpaceX یک ماموریت اخترفیزیک را برای ناسا به مدار زمین خواهد زد.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در کالیفرنیا روز پنجشنبه (4 فوریه)  16 بهمن ماه 1399 اعلام کرد ، ناسا شرکت پرواز فضایی را برای راه اندازی ماموریت اسپیس ایکس (مخفف Spectro-Photometer for the History of the World، Epoch of Reionization و Ices Explorer) انتخاب کرده است.

اسپیس با وزن 329 پوندی (178 کیلوگرم) با موشک Falcon 9 اسپیس ایکس که می خواهد از اوایل ژوئن 2024 پرتاب شود ، از مجتمع پرتاب فضایی 4E در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا به فضا می رود. این پرتاب توسط برنامه خدمات پرتاب ناسا در مرکز فضایی کندی آژانس در فلوریدا مدیریت خواهد شد. مقامات آژانس در بیانیه ای گفتند ، هنوز ناسا JPL همچنان مسئول مدیریت كلی پروژه ، مهندسی سیستم ، ادغام ، آزمایش و عملیات ماموریت برای ماموریت است.
SPHEREx یک رصدخانه فضایی و جدیدترین صنعت کلاس متوسط تحت برنامه مأموریت های اخترفیزیک ناسا است. دیگر صنعت کلاس متوسط ناسا در این مجموعه از مأموریت ها شامل کشتی شکار سیاره TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) و ICON (The Ionospheric Connection Explorer) است که یونوسفر زمین را مطالعه می کند - منطقه ای در جو سیاره ما که آب و هوای زمین مطابق با هوای فضا .

قرار است این کاوشگر به مدت دو سال اسکن آسمان را در زیر نور مادون قرمز انجام دهد و هر شش ماه یک نظرسنجی کامل انجام دهد.

این نور برای ما انسانها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست ، اما می تواند به این صنعت اجازه دهد تا نظاره گر و مشاهده کهکشانهای دور باشد. با استفاده از اطلاعات حاصل از این صنعت ، دانشمندان قصد دارند یک نظرسنجی تمام آسمان را اندازه گیری کنند و امضاهای منحصر به فرد بیش از 300 میلیون کهکشان را در سراسر جهان و 100 میلیون ستاره را در داخل کهکشان راه شیری اندازه گیری کنند و در نهایت یک نقشه آسمانی بی نظیر ایجاد کنند.

این صنعت فقط نقشه برداری از این مقاصد دور نخواهد بود ، با این حال ، همچنین در جستجوی علائم آب و مولکول های آلی در مهد کودک های ستاره ای - مناطق ستاره ساز غنی از گاز و گرد و غبار بین ستاره ای - و در دیسک های مواد چرخشی اطراف است. ستاره ها ، جایی که سیارات می توانند تشکیل شوند. دانشمندان می توانند با جستجوی آب و مولکول های آلی ، زندگی را همانطور که می دانیم در زمین امکان پذیر است ، کشف کنند.
توماس زوربوچن ، مدیر دستیار اداره ماموریت علمی ناسا ، در بیانیه ناسا در سال 2019 گفت: "این ماموریت شگفت انگیز گنجینه ای از داده های منحصر به فرد برای منجمان خواهد بود." "این نقشه کهکشانی بی سابقه ای را شامل" اثرانگشت "از اولین لحظه های تاریخ جهان ارائه می دهد. و ما سرنخ های جدیدی از یکی از بزرگترین اسرار علم خواهیم داشت: چه چیزی باعث شد جهان پس از یک نانو ثانیه خیلی سریع گسترش یابد مهبانگ؟ "

طبق گفته ناسا JPL ، این مأموریت علاوه بر سایر "هزینه های مربوط به مأموریت" ، از جمله این سرویس پرتاب با SpaceX ، حدود 98.8 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. بودجه این مأموریت توسط بخش اخترفیزیک اداره ماموریت علمی ناسا تأسیس می شود که در مقر ناسا در واشنگتن دی سی واقع شده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    546 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir