ناسا آزمایش دوم "آتش داغ" را با مگا جیب SLS انجام می دهد

0
ناسا آزمایش دوم  "آتش داغ" را با  مگا جیب SLS  انجام می دهد
ناسا اوایل هفته چهارم فوریه 2021 آزمایش دوم آتش سوزی گرم را با موتورهای مگا جیب SLS خود در مرکز فضایی استنیس انجام می دهد.
(تصویر: © ناسا)

ناسا پس از پایان اولین تلاش زودتر از برنامه ریزی شده در ماه جاری ، دومین آزمایش مهم موتور را برای اولین megaocket سیستم پرتاب فضایی خود انجام خواهد داد.

مقامات ناسا روز جمعه در بیانیه ای گفتند: "ناسا قصد دارد دومین آزمایش آتش گرم را در اوایل هفته چهارم ماه فوریه با مرحله اصلی موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) انجام دهد که مأموریت آرتمیس 1 را به ماه راه اندازی خواهد کرد." . (29 ژانویه)

آرتمیس 1 اولین پرواز آزمایشی موشک SLS برای برنامه آرتمیس ناسا است که هدف آن بازگرداندن فضانوردان به ماه تا سال 2024 است. قرار بود این مأموریت در اواخر امسال به ماه پرتاب شود. اما این برنامه در موشک SLS که از آزمایشات "green run" خود عبور می کند ، متشکل از یک آزمایش است که ثابت می کند تقویت کننده برای پرواز آماده است. در 16 ژانویه ، هنگامی که ناسا چهار موتور اصلی RS-25 مرحله اصلی SLS را برای اولین بار با هم مشتعل کرد ، آنها خیلی زودتر از برنامه خاموش شدند.

 

 
 

 


این آزمایش که قرار بود 485 ثانیه یا کمی بیشتر از 8 دقیقه اجرا شود ، فقط 67 ثانیه پس از روشن شدن موتور متوقف شد. مقامات ناسا گفتند ، به دلیل این پایان زودهنگام غیر منتظره ، ناسا و پیمانکار اصلی مرحله بوئینگ تصمیم گرفتند دومین آزمایش آتش گرم را انجام دهند.
این آتش دوم داغ داده های اضافی را برای کمک به تأیید مرحله اصلی موشک برای پرواز فراهم می کند و طبق همان بیانیه حداقل خطر را برای مرحله هسته ای در پی دارد.

طبق همان آزمایش آتش گرم ، سخت افزار مرحله اصلی ، از جمله موتورهای RS-25 و پایه آزمایش B-2 در "شرایط عالی" باقی مانده است ، "و برای آماده سازی برای مورد دوم نیازی به تعمیر اساسی نیست آزمایش آتش داغ در مرکز فضایی استنیس ناسا در خلیج سنت لوئیس ، می سی سی پی. "
با این وجود ، برای آماده سازی برای آزمایش ، تیم ضمن ادامه تجزیه و تحلیل داده ها از اولین آتش سوزی داغ ، در حال خشک کردن و نوسازی موتورهای SLS ، تعمیرات جزئی در سیستم حفاظت حرارتی سیستم و به روزرسانی پارامترهای منطقی کنترل محافظه کارانه است به گفته ناسا اولین آزمایش زودهنگام به پایان می رسد.

بر اساس این بیانیه ، یک آزمایش آتش داغ دوم که حداقل چهار دقیقه به طول انجامد (تقریباً) داده های کافی را برای نشان دادن آماده بودن پرواز برای مرحله اصلی فراهم می کند. این دومین آتش سوزی علاوه بر این به تیم ماموریت این امکان را می دهد تا اطلاعاتی راجع به عملکرد مرحله اصلی موشک برای مدت طولانی تری جمع آوری کند.

پس از این آزمایش ، تیم قبل از آوردن مرحله اصلی به مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا ، تازه سازی مرحله اصلی موشک ها و تیم را در حدود یک ماه طول خواهد کشید ، و آنجا به همراه سایر قسمت های مگا SLS قطعه قطعه می شود.

علاوه بر آزمایش های موشکی آرتمیس 1 SLS ، ناسا آزمایش موتورهای RS-35 منفرد را برای پروازهای آرتمیس در آینده از سر گرفته است. در روز پنجشنبه (28 ژانویه) ، آژانس فضایی با موفقیت یک موتور RS-25 را به مدت هشت دقیقه کامل به عنوان بخشی از این آزمایشات شلیک کرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    585 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir