روش جدید فرایند دو مرحله ای را به یک وسیله محروم برای حمل و نقل برای سوخت موشک در مریخ تبدیل کرد.
ایلان ماسک و دیگر مهندسان در SpaceX هنگام جستجوی راه هایی برای ترکیب آب از یخ در مریخ با دی اکسید کربن برای تهیه کربن و هیدروژن کافی برای تولید متان ، چنین روشی را تئوری کردند.
هنگامی که فضانوردان خود را به مریخ رساندند ، ممکن است از این روش برای تبدیل ماده محلی سیاره سرخ مانند دی اکسید کربن و یخ به سوخت موشک استفاده کنند.
در حالی که فقط یک "اثبات مفهوم" از زمان نوشتن است ، روش جدید در تست های آزمایشگاهی موفق شده است. دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین ، فیزیکدان هوولین شین ، در بیانیه ای گفت: "مهندسی و تحقیقات زیادی لازم است تا بتوان این کار را کامل انجام داد." "اما نتایج بسیار امیدوار کننده است."
روند دو مرحله ای را به یک مرحله کاهش دهید
برای مهندسی روش جدید ، تیم به یک روش دو مرحله ای موجود برای تبدیل آب به اکسیژن قابل تنفس در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) روی آورد - و برای کاهش آن به یک مرحله تلاش کرد. یک کاتالیزور روی تک اتمی باعث تحقق آن شد.
شین در بیانیه گفت: "روی اساساً یک کاتالیزور عالی است." "این زمان ، انتخاب و قابلیت حمل دارد - یک مزیت بزرگ برای سفرهای فضایی است."
به گفته شین ، محققان در كاهش فرآیند دو مرحله ای به یك مرحله ، روش قابل حمل و جمع و جورتری را ایجاد كردند - برای حمل و نقل و استفاده در سیاره سرخ لغو شده است.
روند جدید باید با فناوری پیشرانه آینده فاصله داشته باشد
در روش جدید ، روی به صورت اتمی پراکنده ، کاتالیزور واکنش مشابه را بازی می کند و متان را از دی اکسید کربن جعل می کند. این واکنش از طریق کاتالیزور تخصصی "CO2 را به طور م intoثر به متان تبدیل می کند" ، Xin اضافه کرد.
وسایل نقلیه امروزی معمولاً از سوخت موشک مبتنی بر متان استفاده نمی کنند ، این بدان معناست که این فرایند جدید باید با فن آوری های پیشرانه آینده سازگار باشد.
SpaceX ، Blue Origin قبلاً روی سوخت موشک مبتنی بر متان کار می کردند
با این حال ، مزایای استفاده از سوخت مبتنی بر متان نسبت به هیدروژن مایع - که سوخت اصلی بوئینگ و لاکهید است - چندین مورد است. به عنوان مثال ، سوخت هیدروژن مایع در موتورهای موشکی باقیمانده کربن به جا می گذارد که باید قبل از استفاده بعدی تمیز شود و در مریخ ، برای از بین بردن خرابکاری ، بیرون رفتن از درب ورودی ضرب المثل همیشه آسان نخواهد بود.
با این حال ، برخی از شرکت ها از روش جدید حمایت می کنند - و متعهد به استفاده از سوخت موشک مبتنی بر متان هستند. موتورهای رپتور اسپیس ایکس در Starship ، Firefly Alpha ، و Blue-Origin BE-4 همگی اهداف سوخت موشکی مبتنی بر متان را تعیین کرده اند ، به ذکر چند مورد.