لوازم آرایشی از چه چیزی ساخته شده اند؟

0
لوازم آرایشی از چه چیزی ساخته شده اند؟
قطعا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این لوازم آرایشی که همه روزه از آنها استفاده میکنیم اولین بار کی و چگونه ساخته شدند و مواد سازنده شان چه چیزهایی است پاسخ همه این سوالاتتان را در این مطلب جمع آوردیم.

آیا تا به حال شده که از خاکستر برای آرایش پشت پلک خود استفاده کنید ؟ یا این که از لوازم آرایش مخصوص صورت روی ناخن ها بزنید؟ یا این که دلتان خواسته از آب تمشک به جای رژ گونه استفاده کنید ؟بسیاری از افراد به شوخی یا جدی از مواد دیگری به غیر از لوازم آرایش برای آرایش کردن استفاده می کنند.

ظهور آرایش از مصر باستان بوده است و آن ها از گیاهان و مواد معدنی به عنوان لوازم آرایش استفاده می کردند و رایج ترین مواد استفاده شده در این لوازم بادام، مس ، خاکستر و سرب بوده است.

آن ها همچنین از روغن ها برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست استفاده می کردند و کمی بعد از آن مردم چین و ژاپن از پودر برنج برای آرایش کردن استفاده کردند و همچنین از رنگ حنا به عنوان رنگ مو و رنگ ناخن ها استفاده کردند . در واقع ناخن های رنگ شده برای آن ها به نوعی سطح بالای اجتماعی را نشان می داد.
در یونان باستان خانم ها نیز از سرب سفید برای روشن کردن پوست صورت استفاده می کردند و همچنین از تمشک به عنوان رژگونه و رنگ بخشیدن به ابرو و مو استفاده می کردند.

میکاپ و آرایش در طول سال ها دچار تغییر و تحولات زیادی شده است و امروز مردم نمی دانند که لوازم آرایش از چه موادی ساخته شده است.البته بیشتر کمپانی های لوازم آرایشی از قوانین سالم سازی برای ساخت این لوازم استفاده نمی کنند.

شما نیز برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید از لوازم آرایش هایی استفاده کنید که تایید سلامت بهداشت جهانی را داشته باشد و حال سوال اینجاست که لوازم آرایش های مدرن از چه چیزی ساخته شده اند.

روغن و وکس :

بیشتر این محصولات حدود 15 تا 50 ماده سازنده دارند و همه آن ها از آب، روغن و وکس تولید شده اند و آب موجود در این لوازم مواد دیگر را در خود حل می کند و این کار باعث می شود که مواد به راحتی با یکدیگر ترکیب شوند ، روغن و وکس نیز باعث نرم شدن لوازم آرایش می شوند. و آن ها همچنین به صاف شدن پوست کمک می کنند.

مواد نگهدارنده :

لوازم آرایش حاوی نگهدارنده نیز هستند، مثل غذا ها. لوازم آرایش نیز نیاز به موادی دارند تا بتوان در طولانی مدت از آن ها استفاده کرد و از این رو مواد مختلفی به عنوان نگهدارنده در این مواد استفاده می شود.

ترکیبات شیمیایی :

بسیاری از مواد شیمیایی نیز در لوازم آرایش به کار رفته است و طبیعتاً امولسیون کننده ها نیز از این مواد می باشند . امولسیون کننده یک ماده شیمیایی است که از روغن و آب تشکیل شده است. ترکیبات شیمیایی به کار رفته در لوازم آرایشی باعث می شود پوست صورت تغییر رنگ دهد، همچنین در خوشبو تر کردن، براق شدن و یا مات شدن پوست صورت تأثیرگذار است اما یکی از ترکیبات خطرناک موجود در لوازم آرایشی، افلاتوکسین ها هستند که مواد تولید شده توسط قارچ ها به شمار می روند و بسیار سمی و خطرناک هستند.



ماده رنگ کننده :

مواد آرایشی حاوی یک ماده رنگ کننده می باشند و این مواد می توانند شامل مواد معدنی، گیاهان و حتی حیوانات نیز باشند . وزارت بهداشت مسئول قانون گذاری بر واردات لوازم آرایش به کشور است و و لوازم آرایش را براساس پاک کنندگی، زیباسازی، افزایش جذابیت ظاهری و یا تغییر ظاهر بدون تاثیر سوء روی ساختار یا عملکرد بدن دسته بندی می کند.

مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی رژ لب :

رژ لب شامل از مواد تشکیل دهنده مختلفی مانند موم، الکل، روغن و رنگدانه تشکیل شده است. معمولا، موم از چند نوع مختلف تشکیل شده است که باعث می شود راحت درون قالب لوله ای قرار بگیرد. پس از ذوب شدن موم و روغن و ترکیب آن ها، یک محلول به همراه رنگدانه انتخابی اضافه می شود.

انواع رنگ ها برای رژ لب به کار می رود و گاهی اوقات در سالم ترین حالت ، رنگ مواد را از میوه ها می گیرند اما در مورد رنگ های سبز و آبی چطور ؟

در واقع مواد تشکیل دهنده رنگدانه ها به نوع رژلب و انتخاب تولیدکننده ی لوازم آرایش بستگی دارد. رنگدانه یک برق لب با رژلب قرمز و مات متفاوت است. پس از مخلوط شدن همه مواد، یک دستگاه چند ساعت این فرمولاسیون را مخلوط می کند.

پس از استراحت دادن به این مخلوط ، آن را درون قالب های معمول می ریزند و اجازه می دهند سرد شود و شکل نهایی خود را به دست آورد. روی بسته بندی آن برچسب نام تجاری را می زنند و سپس این محصول برای فروشندگان لوازم آرایش حمل می گردد.

مواد سازنده لوازم آرایشی ریمل :

برای سیاه کردن مژه ها با استفاده از ریمل ، در برخی کشورها از قیر یا زغال استفاده می شد اما ایالات متحده استفاده از آن را ممنوع کرده است. به همین علت معمولا برای سیاهی ریمل از کربن سیاه استفاده می شود.

برای ساخت ریمل هایی به رنگ بنفش و آبی از برخی رنگدانه های معدنی و برای ساخت ریمل قهوه ای از اکسید آهن استفاده می شود.

برای ساخت ریمل چند راه مقرون به صرفه وجود دارد که روش امولسیون است. در این روش آب و غلیظ کننده خاصی را با هم مخلوط می کنند و یک ترکیبی کرم مانند تهیه می کنند.

در مخزن های جداگانه موم را ذوب می کنند و رنگدانه ها را به آن می افزایند. بعد ازساخت هردو محلول را سریع با هم مخلوط می کنند تا روغن ها و موم به ذرات کوچک تر تجزیه شوند. این روند تا سرد شدن مواد ترکیبی ادامه دارد.

سپس مواد به یک دستگاه انتقال داده تا درون بطری ها ریخته شود . برای آخرین بار ریمل را از لحاظ شفافیت و یک پارچگی مورد بررسی می کنند و از عدم وجود هرگونه مواد حساسیت زا درون ظرف ریمل اطمینان می یابند.

 مواد سازنده پنکیک ، کرم پودر، رژگونه :

مواد تشکیل دهنده پنکیک ، کرم پودر، رژگونه نیز مواد روغنی و رنگدانه ها هستند. برای اینکه مواد اولیه بوی مطبوعی داشته باشند به ترکیب مواد عطری نیز می افزایند. بسیاری از لوازم آرایش مانند پنکیک ها و کرم پودرها با درنظر گرفتن پوست های حساس ساخته می شوند.

از لوازم آرایش با ترکیبات ارگانیک استفاده کنید

امروزه بیشتر افراد توجه بیشتری به میکاپ کردن دارند و از طرفی سعی دارند که از لوازم آرایش طبیعی استفاده کنند زیرا به ضرر ها و آسیب های مواد آرایشی مصنوعی پی برده اند .بسیاری از افراد فقط از مواد آرایشی گیاهی استفاده می کنند زیرا دوست ندارند که لوازم آرایش آن ها به حیوانات آسیب هم بزند.

با افزایش محبوبیت لوازم آرایش با ترکیبات ارگانیک، شرکت های سازنده نیز رویکرد بیشتری نسبت به استفاده از موادطبیعی تر در فرمول لوازم آرایش صورت داشته اند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,710 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir