بهترین برنامه برای امتحانات دانشجویان

بهترین برنامه برای امتحانات دانشجویان

اگر برای امتحانات خود، با تدبیر برنامه ریزی کنید نه تنها در طول سال، بلکه برای امتحانات هم آماده خواهید شد. هدف انسان مانند چراغی است که راه را به او نشان می دهد و به مقصود می رساند. برنامه زمانبندی برای دوره امتحانات باید بسیار منطقی و اصولی باشد. برنامه ریزی روشی است که به صورت گام به گام برای انجام هر چه بهتر فعالیت ها و بها دادن به زمان انجام می شود. همه‌ی افراد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند پس بهتر است با توجه به بهره‌ی هوشی، شرایط و امکانات ، عادت‌های مطالعه‌ای برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید و از افراد دیگر پیروی نکنید.

با شروع فصل امتحانات هنوز دانشجویان به خصوص ترم اولی ها آمادگی لازم را برای آزمون ندارند. شاید برای همه آن ها مفهوم درس خواندن با دبیرستان فرقی نکرده باشد، از طرف دیگر حالا که دیگر اجبار و سرکشی والدین برای درس خواندن را مثل قبل احساس نمی کنند، ممکن است درس ها را جدی نگیرند.

 

 
 

 

مهارت جزوه نویسی
دانشجویانی که ۳ سال تست زدن و درس خواندن به شیوه فشرده را سرلوحه کارشان کرده‌اند، حالا با مفهوم و تشریح سر و کار دارند. دیده شده که دانش آموزانی تازه وارد دانشگاه شده‌اند که حداقل روزی ۱۰۰ تست درسی را حل می‌کردند، اکنون در روزهای پایان ترم برای پاسخ دادن به سوال‌های تشریحی به مشکل بر می‌خورند. شاید دلیل این امر آن باشد که آن‌ها هنوز یاد نگرفته‌اند برای امتحان مفهومی درس بخوانند.

سازمان دهی دروس
اینکه دانشجویان بخواهند نحوه درس خواندن خود را سازمان دهی کنند و درست درس خواندن را یاد بگیرند، یک فرآیند سخت است. زیرا با پایان رسیدن دوران مدرسه و درس خواندن به شیوه دبیرستان، مشاهده می‌کنیم که دیگر آن قیدها و سوال و جواب مدرسه وجود ندارد و همه چیز در دست دانشجو است. همین رهایی از قید و بند دانشجو را در مدیریت زمان گمراه می کند. او زمان بیشتری برای فراغتش دارد، این در حالی است که حجم دروس افزوده شده و نمی تواند زمان و دروسش را مدیریت کند. زیرا دیگر کنترل‌ درس پرسیدن‌ها، امتحانات مکرر، حساسیتهای خانواده وجود ندارد و اگر دانشجویی بخواهد بعد از ورود به دانشگاه به صورت خودکار فعالیت نکرده و توجهی به این تغییرات نداشته باشد مسلما با شکست تحصیلی مواجه می‌شود. سازمان دهی برای شما ضروری است. اگر می‌خواهید با مشکلات تحصیلی مواجه نشوید، سازمان دهی و برنامه ریزی را باید از‌‌ همان اولین روزهای نیمسال تحصیلی آغاز کنید.

 

 
 

 

دروس را برای شب امتحان تلمبار نکنید
مطالعه دروس تعویق افتاده در شب امتحان کار بسیار اشتباهی است و دانشجویان را فقط برای گرفتن مدرک آماده می‌کند و همین باعث می‌شود که بسیاری از دانشجویان بعد از گرفتن مدرک کار‌شناسی هیچ آشنایی عملی با دروسشان ندارند و بعد از گذشت چند ماه کل ۴ سال درس خواندنشان را فراموش می‌کنند. مدیریت زمان یک مهارت ضروری برای دانشجویان است. مدیریت زمان به دانشجویان کمک خواهد کرد تا با فشار و استرس کمتری مطالعه کنند.

چگونه درس بخوانیم تا کمتر فراموش کنیم؟
بهترین و موثر‌ترین راه برای دانشجویان این است که یک شنونده فعال باشند . دانشجویان باید مرتب یادداشت بردارند. حتما از صحبت مدرس یا سخنران، یادداشت برداری کنید. در یادداشت برداری موفق هیچ وقت نباید جمله‌ای را به طور کامل یادداشت کنید، بلکه باید تنها نکات را به صورت اشاره‌ای و مختصر یادداشت کنید. برای این منظور، باید از واژه‌های کلیدی استفاده کنید که مطالب به سرعت به یادتان بیاید.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,299 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir