نحوه درست کردن آلبالو خشک

0
نحوه درست کردن آلبالو خشک
از آلبالوهای رسمی این فصل غافل نشوید و با درست کردن آلبالو خشک چند ماه آینده را از این میوه لذت ببرید.
تابستان فصل آلبالوهای خوشرنگ است و درست کردن انواع شربت، مربا، کیک و شیرینی و غذاهایی مثل آلبالو پلو با این میوه از قدیم مرسوم بوده است. می دانستید آلبالو خشکه چه خواصی برای درمان انواع بیماری ها دارد؟ 
خواص درمانی آلبالو خشکه
قدیمی ها در فصل تابستان برای پیشگیری از گرمازدگی آلبالو می خوردند. ترشی آلبالو، شربت آلبالو و مربای آلبالو و آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده یا مرغ در فصل تابستان پای ثابت خانه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بود. آلبالو چه به صورت میوه تازه و چه آلبالو خشکه و یا به شکل های دیگر مثلا شربت و پلو برای بدن و کم کردن آثار بسیاری از بیماری ها فواید فراوانی دارد. از آلبالو برای درمان نشانه های سرماخوردگی (ویروس کرونا هم جز ویروس های سرماخوردگی است) و آنفولانزا، دیابت و قند خون بالا، فشار خون بالا، سنگ کلیه، لاغری و کاهش وزن، یبوست، نقرس، درمان کبد چرب، بیماری های چشم، برای جنین و زنان باردار، روماتیسم و آرتروز، معده و دستگاه گوارش، سرطان، چربی خون و سلامت قلب بسیار مفید است.

روش اول:

آلبالوها را می‌شوییم، بعد از خشک‌کردن روی سینی فر می‌ریزیم و درجه حرارت فر را روی کم‌ترین مقدار قرار می‌دهیم. بعد از حدود یک ساعت وقتی کامل آلبالوها چروکیده و کم آب شدند در فر را کمی باز می‌گذاریم که هوا جریان پیدا کند و بهتر خشک شوند. در این زمان مرتب چک می‌کنیم و گاهی هم می‌زنیم تا یک دست خشک شوند. ۲ ساعت زمان می‌برد تا خشک شدن آلبالوها به نتیجه دلخواه برسد. بعد از اتمام کار اجازه می‌دهیم خنک شوند و بعد در یخچال نگهداری می‌کنیم.

 

 
 

 


روش دوم:

دم آلبالوها را بگیرید و بدون شست و شو روی پارچه‌ای پهن کنید و به مدت ۲ روز زیر نور آفتاب قرار دهید، پس از این مدت زمان باید با فشار دست به راحتی هسته آلبالوها خارج شوند بدون انکه آسیبی به بافت آلبالو برسد. پس از اینکه هسته آلبالوها را خارج کردید باید آلبالوها را با آب سرد آبکشی کنید، پس از اینکه آب اضافی آلبالوها خارج شد آنها روی سینی پهن کنید و در محیط خانه یا بیرون بگذارید تا خشک شوند.

روش سوم:

 

 
 

 


دم آلبالوها را بگیرید و سپس بشوئید، آلبالوهای شسته شده را نمک بزنید و روی پارچه‌ای مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود (بسته به مقدار نرمی یا خشکی‌ای که دوست دارید ۱ تا سه روز در آفتاب قرار دهید). پس از اینکه آلبالوها خشک شدند مجدد آبکشی کنید و مقداری نمک بزنید سپس ۱ ساعت در نور آفتاب قرار دهید تا آماده شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    924 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 تیر 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir