تونلی به هرم بزرگ جیزه

0
تونلی به هرم بزرگ جیزه

داستان اهرام مصر حکایت جالبی است. فراعنه در واقع در مدت حیاتشان برای پس از مرگ خود نقشه می‌کشیدند و به نوعی قصد داشتند برنامه را طوری طراحی کنند که حیات جاوانه‌شان تضمین شود.

در مجله گردشگری الی گشت می‌خوانیم: در میان اهرامی که فراعنه دوران باستان سرزمین مصر بر اساس تصورشان از زندگی پس از مرگ برای خود تدارک می‌دیدند، هرم جیزه بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شان است که خوفو در میان آن دفن شده است.

نگاهی به داخل هرم

این هرم از قسمت‌های مختلفی چون اتاق ملکه، گالری بزرگ و اتاق پادشاه تشکیل شده که هر کدام زیبایی‌های منحصر به فردی به رنگ باستان دارند.

 

 
 

 

اتاق ملکه

این اتاق در میانه راه شمال به سمت ضلع جنوبی قرار گرفته است. ارتفاع آن بین ۴ تا ۵ متر بوده که چندان بزرگ به حساب نمی‌آید. امروزه به دلیل کند و کاو دزدان که به بنای داخلی آسیب رسانده‌اند ، ارتفاع آن کم‌تر نیز شده است.

ملکه و همسر خوفو در این مقبره آرامیده‌اند. در ابتدا تصور می‌شد این مقبره متعلق به یکی از پسران خوفو است ولی بعد از گذشت زمان و انجام تحقیقات بیشتر، این نظریه رد شد و مشخص شد این مقبره همسر خوفو می‌باشد. مریتیتس یکم و حنوتسن همسران خوفو بوده‌اند و هنوز معلوم نیست کدام یک از آنها در این مقبره به خواب ابدی فرو رفته‌اند.

 

 
 

 

گالری بزرگ

گالری بزرگ در اصل گذرگاهی با دیواره‌هایی پوشیده از سنگ است. روی این دیوار نوشته‌هایی وجود دارد که وقایع پیش آمده آن زمان را بازگو می‌کند. با گذر از میان این نوشته‌ها گویی در تاریخ سفر می‌کنید. سال‌هاست که باستان‌شناسان و مصرشناسان روی این نوشته‌ها کار می‌کنند تا معماهای بی‌جواب را حل کنند.

 

 
 

 

ارتفاع ابن گذرگاه حدود ۱۰ تا ۱۵ متر بوده و در قسمت بالا عرض آن کم می‌شود. به گفته باستان شناسان جسد مومیایی شده فرعون از این گذرگاه عبور کرده است .

 

 
 

 

اتاق پادشاه

این اتاق در قسمت شمالی به سمت غرب هرم قرار دارد و بزرگ‌تر از اتاق ملکه است. مقبره خوفو در این اتاق قرار گرفته و جنس مقبره از گرانیت بوده و حدود ۴۰۰ تن وزن دارد. سطح تابوت طراحی زیبایی دارد و نقش و نقوش زیبایی روی آن قابل مشاهده است که هرکدام معنی خاصی می‌دهند. به دلایل نا معلوم، قسمتی از این مقبره تخریب شده است.

 

 
 

 

 

 
 

 

راهی برای ورود غارتگران و توریست‌ها

درگذشته غارتگران زیادی برای بدست آوردن طلا و جواهر وارد هرم می‌شدند که یکی از دلایل تخریب اهرام است. تونلی که غارتگران حفر کرده‌اند به قسمت‌های داخلی هرم راه دارد و امروزه توریست‌ها نیز از همین قسمت وارد هرم می‌شوند . تله‌های زیادی در هنگام ساخت این هرم‌ها کار گذاشته شده تا دزدان نتوانند وارد آن شوند. به همین دلیل بیشتر دزدان پس از ورود به هرم، در اثر برخورد با تله‌ها کشته می‌شدند. خیلی‌ها دلیل بروز این اتفاقات را نفرین فرعون می‌دانستند .

 

 
 

 

راه های دسترسی به هرم

برای رسیدن به اهرام شما باید ابتدا به شهر جیزه سفر کنید و از آن جا به الهرم بروید . با رسیدن به این منطقه اهرام را خواهید دید که چگونه در نهایت زیبایی شما را محو تماشا می کنند .

 

 
 

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,031 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir