نانورشته‌های کربنی چگونه در باتری‌ها استفاده می‌شود

0
نانورشته‌های کربنی چگونه در باتری‌ها استفاده می‌شود

پژوهشی درباره استفاده از خمش و تنش نانورشته‌های کربنی برای ذخیره انرژی در باتری‌ها انجام شده است که نشان می‌دهد دانسیته انرژی در این ساختار‌ها سه برابر بیشتر از باتری‌های یون لیتیم رایج است.

مطالعات نظری و محاسباتی نشان می‌دهد که نانورشته‌های کربنی الماس مانند، با ذخیره انرژی در یک سیستم مکانیکی پرفشار، می‌توانند گزینه مناسبی برای استفاده در باتری‌ها باشند. تیم تحقیقاتی این پروژه می‌گوید که ادوات حاوی نانورشته می‌تواند دستگاه الکترونیکی را تغذیه کرده و به کاربران کمک کند تا به سوی منابع انرژی تجدیدپذیر حرکت کنند.

باتری‌های الکتروشیمیایی، دستگاه‌های سنتی ذخیره انرژی هستند که موجب افزایش مصرف برق نیز می‌شوند. با وجود قرن‌ها پیشرفت فناوری و استفاده تقریبا همه‌گیر این فناوری، باتری‌ها به همان مشکل ناکارامدی و خطراتی مبتلا هستند که واکنش‌های شیمیایی به آن مبتلا هستند. در واقع این باتری‌ها در سرما به سختی کار کرده و در گرما خطر انفجار داشته و همچنین ریسک نشت مواد شیمیایی خطرناک همیشه در کمین باتری‌ها است.

روش دیگر ذخیره انرژی، استفاده از کرنش مواد برای ذخیره و بازگشت به حالت غیرکرنش برای رهایش انرژی است. بیش از یک دهه است که محققان موسسه فناوری ماساچوست روی استفاده از نانولوله‌های کربنی برای ذخیره انرژی کار می‌کنند.

به تازگی یک مطالعه نظری در دانشگاه صنعتی کوئینزلند استرالیا و موسسه آاستار نشان می‌دهد که ممکن است نانورشته‌های کربنی از نانولوله‌های کربنی عملکرد بهتری در ذخیره انرژی داشته باشند.

 

 
 

 

دانسیته انرژی تا سه برابر بیش از باتری‌های یون لیتیم است
ژانگ از محققان این پروژه می‌گوید: ما انتظار داشتیم که قابلیت ذخیره انرژی مکانیکی در نانورشته‌های کربنی خوب باشد، اما نتایج نشان داد که دانسیته انرژی فراتر از چیزی است که ما پیش‌بینی می‌کردیم به طوری که دانسیته انرژی تا سه برابر بیش از باتری‌های یون لیتیم است.

او می‌افزاید: خواص مکانیکی عالی نانورشته‌های کربنی باعث می‌شود که آن‌ها واحد‌های سازنده خوبی برای ذخیره‌سازی انرژی باشند و بتوان از آن‌ها در سامانه‌ها و میکروادوات استفاده کرد.

این گروه با استفاده از شبیه‌سازی دینامیک مولکولی برای مقایسه بیشینه انرژی ذخیره شده در زیر تنش، پیچ‌خوردگی و خمش در نوعی از انبوه‌های نانولوله‌کربنی و دو نوع پیکربندی نانورشته، استفاده کردند.

مقایسه این دو نوع ساختار نشان داد که هر یک مزایای خاص خود را برای ذخیره‌سازی انرژی دارند، اما نانورشته‌های کربنی گزینه مطلوب‌تری هستند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,248 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اردیبهشت 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir