تضمین آینده شغلی بهتر دانش‌آموزان با روش‌های جدید آموزشی

0
تضمین آینده شغلی بهتر دانش‌آموزان با روش‌های جدید آموزشی

آموزش در مدارس امروز باید به گونه‌ای باشد که مهارت‌های قرن بیست و یکم را به دانش‌آموزان آموزش دهد و آنان را برای دنیای کار آینده آماده کند.
بر اساس گزارش شرکت پرایس واتر هاوس کوپرز در انگلیس، با عنوان نیروی کار آینده، آمده است که باید مدارس تغییراتی در ساختار خود ایجاد کنند تا دانش‌آموزان برای آینده کاری آماده شوند و یاد بگیرند که چگونه در سنین پایین، مهارت‌های نرم (توانایی برقراری ارتباطات، تفکر خلاق، اخلاق و وجدان کاری، کار گروهی، تصمیم‌گیری، مثبت‌نگری، مدیریت زمان، انگیزه، انعطاف‌پذیری، توانایی حل مسئله و حل منازعه) را فرا گیرند تا از آن‌ها در کنار فناوری‌های جدید، مانند اتوماسیون، روباتیک و هوش مصنوعی استفاده کنند.
حفظ و طبقه‌بندی مطالب برای دانش‌آموزان آینده اهمیت کمتری خواهد داشت، زیرا این موارد توسط ربات‌ها انجام خواهد شد.
دانش‌آموزان امروز باید در توانایی‌های خود، سازگاری ایجاد کنند تا در یادگیری دانش‌جدید موفق باشند. دانش‌آموزان باید بدانند که نه تنها موضوعات جدید، بلکه روش‌های جدید یادگیری نیز حائز اهمیت هستند.

 

 
 

 


از مدارس انتظار می‌رود که مهارت‌های قرن بیست و یکم را همراه با ارتباط، همکاری، تفکر خلاق و انتقادی به دانش‌آموزان آموزش دهند. دانش‌آموزان امروز باید مبتکر، دارای قدرت تحلیل، سازگاری با اوضاع، قدرت انتقال سریع و انعطاف پذیری بوده و قادر به برقراری ارتباط موثر با دیگران نیز باشند.

امروزه مدارس شبانه‌روزی با در نظرگرفتن فعالیت‌های بیشتر و استفاده از رویکردهای مختلف در یادگیری سعی دارند تا مهارت‌های جدید را به کودکان آموزش دهند و آنان را با دنیای کار سازگار کنند.

تمرکز آموزش در گذشته بیشتر بر روی علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات بود، اما امروزه بیشتر مدارس، هنر را هم به این مجموعه اضافه کرده‌اند.

هنرهای نمایشی در آموزش، مانند موسیقی و تئاتر، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا ذهن و جسم خود را با بیان خلاقانه و مشارکت توسعه دهند و همچنین اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بالا ببرند. این مدارس در ایالات‌متحده با روش‌های آموزشی به شیوه جذاب، دانش‌آموزان را با مهارت‌های قرن بیست و یکم آشنا می‌کنند تا در آینده از آن‌ها استفاده نمایند.

برخی از این مراکز آموزشی عبارتند از:
مرکز هنری (IDYLLWILD ARTS ACADEMY) در ایدیل وایلد پاین کوو، کالیفرنیا
این مدرسه شبانه‌روزی در کالیفرنیا، دانش‌آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند و از سراسر جهان دانش‌آموز می‌پذیرد و هنرهایی مانند تئاتر، موسیقی، فیلم‌سازی و هنرهای تجسمی را آموزش می‌دهد.

از آنجا که خلاقیت، مهم‌ترین موضوع در آموزش مهارت‌های قرن بیست و یکم است، آموزش هنر می‌تواند، دانش‌آموزان را برای آینده کاری آماده کند و به آنان اجازه دهد تا خلاق باشند. بنابراین دانش‌آموزان با این سیستم آموزشی نسبت به آموزش‌های سنتی، آمادگی بیشتری برای دستیابی به مشاغل جدید خواهند داشت.

دانش‌آموزانی که مهارت‌های هنری فرا می‌گیرند، در آینده فردی با اعتماد به نفس و خلاق می‌شوند و می‌توانند با محیط‌های مختلف سازگار شوند. این مدرسه دانش‌آموزان را برای آینده‌ای با قابلیت ارتباط در سطح جهانی آماده می‌کنند.

دبیرستان پسرانه (WOODBERRY FOREST SCHOOL) در ویرجینیا امریکا
دانش‌آموزان در این مدرسه از طریق تعامل با تجربیات در داخل و خارج از کلاس، اعتماد به نفس، مقاومت و استقلال را همراه سایر مهارت‌های قرن بیست و یکم آموزش می‌بینند. در کنار یک برنامه درسی سخت آکادمیک، دانش‌آموزان بر اساس علاقه خود، ورزش یا هنر را فرا می‌گیرند.

دانش‌آموزان با توانایی تفکر انتقادی، یادگیری را به صورت مادام‌العمر آموزش می‌بینند، زیرا روش‌های تدریس در این مدرسه طوری است که دانش‌آموزان را متفکر پرورش می‌دهد و حس کنجکاوی آنان را برمی‌انگیزد. آنان با معلمان روابط خوبی دارند و مورد توجه آنان هستند و این روش در ایجاد هویت دانش‌آموزان بسیار موثر است.

مدرسه شبانه‌روزی BERKSHIRE SCHOOL در شفیلد، ماساچوست
این مدرسه کلاس نهم تا دوازدهم دارد و دوره تحصیلی سخت و آکادمیک ارائه می‌دهد. در این مدرسه، رهبران و اندیشمندان نوآور آینده پرورش پیدا می‌کنند و در آنان انگیزه و اعتماد به نفس ایجاد می‌کنند تا در معرض ریسک قرار گیرند و بتوانند مهارت‌های قرن بیست و یکم را فرا گیرند.

برنامه درسی دراین مدرسه طوری است که دانش‌آموزان را با چالش مواجه می‌کند و معلمان با استعداد و علاقه‌مند در این مدرسه تدریس می‌کنند.

برنامه آموزشی آن نیز دانش‌آموزان را ترغیب می‌کند تا از تجربیات دنیای واقعی درس بگیرند و ذهن خود را برای مواجه شدن با مشکلات آینده آماده کنند.

فعالیت‌های خارج از برنامه درسی در این مدرسه بسیار زیاد است و این فعالیت‌ها شامل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و فعالیت‌های ورزشی اس

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    936 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir