مارگارت همیلتون

0
مارگارت همیلتون
مارگارت همیلتون، در پائولی، ایندیانا، در سال 1936 به دنیا آمد، یک زن روشنفکر علم بود که در طول زندگی حرفه ای خود کمک های قابل توجهی کرد. او بیش از 130 مقاله و گزارش در مورد موضوعات مختلف منتشر کرد، روی 60 پروژه کار کرد و در شش برنامه مهم شرکت داشت.

او همچنین به‌عنوان مدیر بخش مهندسی نرم‌افزار در آزمایشگاه ابزار دقیق MIT، جایی که تحت هدایت او، نرم‌افزار داخلی برای برنامه آپولو توسعه یافت، خدمت کرد. در واقع، تیم همیلتون مشکلات مربوط به فرود آپولو 11 بر ماه را حل کرد و موفقیت ماموریت را تضمین کرد.

او در رشته ریاضیات از دانشگاه میشیگان فارغ التحصیل شد، اما نه تنها این، چند سال بعد او همچنین در سال 1958 مدرک ریاضیات و فلسفه را از کالج ارلهام دریافت کرد. تا زمان فارغ التحصیلی، به طور مختصر در دبیرستان ها ریاضیات و فرانسه تدریس می کرد تا از تحصیلات سطح اول همسرش در هاروارد حمایت کند و بعداً خودش مدرک سطح دوم را دنبال کند.

با این حال، او بعدا به بوستون نقل مکان کرد و قصد داشت در دانشگاه براندیس در زمینه ریاضیات محض تحقیق کند. در آنجا بود که حرفه او واقعاً شروع شد، در سال 1960، زمانی که یک شغل موقت در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) برای توسعه نرم افزار پیش بینی آب و هوا برای کامپیوترهای LGP-30 و PDP-1 برای پروژه ای توسط پروفسور ادوارد نورتون لورنز از بخش هواشناسی به دست آورد.


در آن زمان علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار هنوز به عنوان رشته های دانشگاهی به صورت رسمی تاسیس نشده بودند و برنامه نویسان با کار عملی تجربه کسب می کردند. بنابراین، از سال 1961 تا 1963، همیلتون روی پروژه محیط زمین نیمه خودکار (SAGE) در آزمایشگاه لینکلن کار کرد. پروژه SAGE توسعه‌ای از پروژه Whirlwind بود که توسط MIT با هدف توسعه یک سیستم کامپیوتری برای پیش‌بینی و شبیه‌سازی آب و هوا آغاز شد. سیستم SAGE بعدها برای استفاده نظامی به عنوان یک سیستم دفاع ضد هوایی در پیش بینی حملات احتمالی شوروی در طول جنگ سرد توسعه یافت.

به لطف مشارکت او در این پروژه، مارگارت همیلتون در سن کمتر از 30 سالگی، نامزدی سمت سرپرست توسعه نرم افزار پرواز برای برنامه آپولو در ناسا شد.

توسعه نرم افزار آپولو 11

پس از کار بر روی SAGE، همیلتون به آزمایشگاه چارلز استارک دریپر در MIT پیوست که در آن زمان بر روی ماموریت های آپولو کار می کرد. او در مدت کوتاهی مدیر و سرپرست توسعه نرم‌افزار برنامه‌های Apollo و Skylab شد. در ناسا، تیم همیلتون مسئول توسعه نرم‌افزاری بود که کپسول‌های برنامه آپولو را در جهت‌یابی و فرود روی ماه و همچنین نسخه‌های مختلف آن را که در پروژه‌های بعدی دیگر از جمله Skylab مورد استفاده قرار می‌گرفت، هدایت می‌کرد.

 
در پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو ۱۱، گوگل به شیوه باشکوهی از این زن یعنی مارگارت همیلتون، تجلیل کرد.

در صحرای موهاوی، ۱۰۷ هزار آینه با هنرمندی و تنظیم زاویه درست، نور ماه را بازتاب دادند تا تصویر چهره او را بازآفرینی کنند و صحنه باشکوهی در دل شب ایجاد کنند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    26 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 فروردین 1403

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir