حلیمه یعقوب

0
حلیمه یعقوب
هنگامی که زنها در حوزه ی سیاست خبر ساز می شوند، موجی از واکنش های متفاوت را می توان در رسانه ها و حتی در میان مردم مشاهده کرد، برخی انگشت حیرت بر دهان می گیرند، برخی چشم ها را گشاده کرده و این امر را غیر قابل باور می دانند، برخی دیگر نیز به دنبال این هستند که ارزش و ماهیت آن فرد را پایین آورده و موفقیت او را مرهون امور دیگری تلقی کنند، واقعیت این است که حلیمه یعقوب این روزها خبر ساز است، آن هم خبر های خوب، و ما باز شاهد موجی از عکس العمل ها هستیم.


شاید بزرگ ترین تیتری که بتوان در خصوص حلیمه یعقوب و اقداماتش کار کرد، همین «به صفر رساندن فساد در کشورش» باشد ولی به گمان من بزرگ ترین کاری که این خانم توانست انجام دهد، خودِ «توانستن» بود.

 برای مرور آنچه که بر حلیمه یعقوب گذشته است از آخر به اول می رویم و داستان رییس جمهور سنگاپور را از اینجا آغاز می کنیم که او در پایان آگوست سال ۲۰۱۷ به عنوان تنها زن دارای شرایط برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، کانددای اقلیت کشور سنگاپور شد و با اکثریت قاطع آرا رییس جمهور سنگاپور شد. حلیمه یعقوب اولین رییس جمهور زن کشور سنگاپور و چهارمین رییس جمهور زن شرق آسیا بعد از کرازون آکینو، گلوریا ماکاپاگال و مگاواتی سوکارنوپوتری می باشد.

وقتی حلیمه یعقوب رییس جمهور سنگاپور شد و در صدر قدرت قرار گرفت تواسنت با استسفاده از توانایی های مردمش فساد در سنگاپور را به صفر برساند و مالیات را از تمام محصولات سنگاپور حذف کرد. همچنین این خانم مسلمان سطح بیکاری را در کشورش به یک درصد رسانیده است.

و از طرف دیگر میزان درآمد کشورش را اینقدر بالا برده که هم اکنون درآمد سنگاپور به ۲ تریلیون دلار افزایش پیدا کرده است. و این در حالی است که هر شهروند سنگاپور در سال درآمدش به ۸۵۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

اعتبار کشور سنگاپور بواسطه اقدامات عالی این رییس جمهور با درایت به حدی است که گذرنامه سنگاپور هم اکنون چزو ارزشمند ترین گذرنامه ها در جهان است.

خانم رییس جمهور ده هزار پروژه بزرگ را در کشورش را به سرانجام رسانیده است. اینها بخشی از خبرهایی است که از خانم خلیمه یعقوب دهان به دهان می چرخد ولی سوالی که مطرح می شود این است که این خانم چطور تواسنت این همه موفقیت کسب کند و برای ملت و مردمش این هممه اعتبار و آسایش و رفاه فراهم سازد؟ اصلا چی شد که این خانم تواسنت به این جایگاه دست پیدا کند؟ شاید از خانواده ای بوده که همه سالها در مناصب و پست های سیاسی کار می کرده اند و یا شاید خانواده ثروتمندی داشته که توانسته او را حمایت کند و به این مقام برساند؟! برای دانستن پاسخ این چراها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

زندگینامه خانم رییس جمهور

خانم رییس جمهور در ۲۳ اوت سال ۱۹۵۴ میلادی به دنیا آمد. او جوان ترین عضو یک خانواده هفت نفره از نژاد مالایی در سنگاپور است که پدرش را که یک فرد مسلمان بود و در یک کارخانه برش سنگ به شغل نگهبانی اشتغال داشت در هشت سالگی از دست داد. پس از فوت پدرش تحث سرپرستی مادرش که مالایی تبار بود قرار گرفت. وضیعت مالی و فشار اقتصادی پس از فوت پدرشان حلیمه را مجبور کرد که تحصیل را رها کند و همراه مادرش که یک غرفه مواد غذایی داشت به انجام کارهای خدماتی مثل شستن و تمییز کردن و پاک کردن میزها و ارائه خدمات به مشتریان بپردازد.

خانم حلیمه یعقوب در تارنمای شخصی خویش نوشته است که «فقر را از نزدیک تجربه کرده و می داند در حالی که به عنوان یک جوان برای بقا تلاش می کنید، غذا را روی میز می گذارید و با ناامیدی به آینده که هر روز در شما وجود دارد، نگاه می کنید. او می داند که چگونه فقر می تواند تضعیف کننده باشد.»

لمس فقر و فشار اقتصادی و رویارویی مستقیم او با مردمی که در کنارشان زندگی می کرد ذهن و روح و اندیشه ی خانم رییس جمهور را مغلوب خود نساخت بلکه او را برای انجام دادن کاری که برای خودش و دیگران مفید باشد سوق داد و اینگونه بود که حلیمه دوباره به مدرسه برگردد و تحصیلات خودش را در رشته حقوق از دانشگاه سنگاپور در سطح کارشناسی و سپس کارشناسی ارشد ادامه دهد و فارغ التحصیل شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,542 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 مرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir