فرانکلین روزولت

0
فرانکلین روزولت
پرزیدنت فرانکلین روزولت، ایالات متحده را در طول رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم رهبری کرد . روزولت از کمر درد پس از رنج بسیاری از بیماری فلج اطفال فرو ریخت، روزولت توانایی ناتوانی خود را از دست داد و به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده چهار بار بی سابقه انتخاب شد.

سالهای اولیه فرانکلین روزولت
 روزولت در املاک خانواده اش، Springwood، در هاید پارک، نیویورک به عنوان تنها فرزند پدر و مادر ثروتمندش، جیمز روزولت و سارا ان دالانو متولد شد. جیمز روزولت که یک بار قبل از ازدواج بوده و از اولین ازدواجش پسر (جیمز روزولت جونیور) بود، یک پدر سالمند بود (او زمانی 53 ساله بود که فرانکلین متولد شد). مادر فرانکلین، سارا، تنها 27 سال داشت، زمانی که او تنها فرزندش بود. تا سال 1941 (فقط چهار سال قبل از مرگ فرانکلین) در سال 1941 درگذشت، سارا نقش بسیار مهمی در زندگی پسرش ایفا کرد، نقشی که بعضی از آنها به عنوان کنترل و اعطا می کنند.

فرانکلین روزولت اولین سالهای زندگی خود را در خانه خود در حید پارک گذراند. از آنجایی که او در خانه تدریس می شد و به طور گسترده با خانواده اش سفر می کرد، روزولت زمان زیادی را با دیگران نگذاشت. در سال 1896، در 14 سالگی، روزولت برای اولین دوره تحصیلات خود در مدرسه شبانه روزی مقدماتی، مدرسه گروتون در گروتون، ماساچوست فرستاده شد.

روزولت در حالی که در گروتن بود، یک دانش آموز متوسط بود.


کالج و ازدواج
روزولت در سال 1900 وارد دانشگاه هاروارد شد. تنها چند ماه قبل از اولین سال تحصیل در دانشگاه هاروارد، پدر روزولت فوت کرد. روزولت در دوران تحصیلات خود با روزنامه مدرسه « هاروارد کرمنس» بسیار فعال شد و در 1903 مدیر عامل آن شد.

همان سال Franklin D. Rousvelt تبدیل شد به مدیر عامل، او با پسر عموی پنجم خود، Anna Eleanor روزولت (Roosevelt نام فرزند او و همچنین او ازدواج کرد) مشغول به کار بود. فرانکلین و الینور دو سال بعد در روز سنت پاتریک، 17 مارس 1905، ازدواج کردند. در 11 سال بعد، آنها شش فرزند داشتند که پنج نفر از آنها در دوران کودکی زندگی می کردند.



فرصت های شغلی اولیه
در سال 1905، فرانکلین روزولت به دانشکدۀ حقوق کلمبیا وارد شد، اما پس از گذراندن امتحان در ایالت نیویورک در سال 1907، مدرسه را ترک کرد. او چند سال در شرکت حقوقی نیویورک کارتر، لدیارد و میلبرن و سپس در سال 1910 کار کرد ، فرانکلین روزولت از خواسته شد که به عنوان دموکرات برای کرسی سناتور ایالت ایالت دوشس نیویورک بکار رود. اگر چه روزولت در ایالت دوشس بزرگ شده بود، این صندلی به مدت طولانی توسط جمهوری خواهان برگزار شده بود. با وجود شانس علیه او، فرانکلین روزولت جایگاه سنا را در سال 1910 و بعدا در سال 1912 برنده شد.

حرفه ای روزولت به عنوان سناتور ایالتی در سال 1913 کوتاه شد، زمانی که وی توسط وودرو ویلسون به عنوان دستیار وزیر نیروی دریایی منصوب شد. این موضع زمانی مهمتر شد که ایالات متحده شروع به آماده سازی برای پیوستن به جنگ جهانی اول کرد .

فرانکلین روزولت برای معاون رئیس جمهور کار می کند
 روزولت می خواهد در سیاست مانند دیوانه پنجم پنجم (و عموی الینور)، رئیس جمهور تئودور روزولت، افزایش یابد. هرچند که حرفه سیاسی فرانکلین روزولت بسیار امیدوار بود، هر انتخابات برنده نشد. در سال 1920، روزولت به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات دموکرات انتخاب شد، جیمز کاکس برای ریاست جمهوری. FDR و کاکس انتخابات را از دست دادند.

روزولت پس از از دست دادن، تصمیم گرفت تا از سیاست کوتاه مدت را بگذراند و دوباره وارد دنیای کسب و کار شود. فقط چند ماه بعد، روزولت بیمار شد.


اعتصاب پولیو
در تابستان سال 1921، فرانکلین روزولت و خانواده اش در جزیره Campobello در ساحل مین و نیوبرانزویک تعطیلات خود را در خانه تابستانی خود گذراندند. روزولت 10 آگوست سال 1921، بعد از یک روز در خارج از منزل، روزولت احساس ضعف کرد. او به زود به رختخواب رفت اما روز بعد خیلی بدتر شد، با تب بالا و ضعف در پاها.

او تا 12 آگوست سال 1921 دیگر نمی توانست ایستادگی کند.

النور چندین پزشک را برای دیدن و دیدن FDR فراخوانده بود، اما تا 25 اوت، دکتر رابرت لوت او را با پلی م یلیت (یعنی فلج اطفال) تشخیص داد. قبل از اینکه واکسن در سال 1955 ایجاد شود، بیماری فلج اطفال یک ویروس متداول رایج بود که در شدیدترین شکل آن می تواند موجب فلج شود. در 39 سالگی، روزولت استفاده از هر دو پا را از دست داده بود. (در سال 2003 محققان تصور می کردند احتمال دارد که روزولت به جای فلج اطفال به سندرم گیلن برر مبتلا باشد.)

روزولت از ناتوانی وی کاسته شد. برای غلبه بر فقدان تحرک، روزولت دارای پایه های فولادی است که می تواند به سمت راست قفل شود تا پای خود را مستقیما نگه دارد. روزولت با پایهای پا در زیر لباسهایش ایستاد و به آرامی با کمک عصا و بازوی دوستانه راه می رفت. بدون استفاده از پاهای خود، روزولت قدرت فوق العاده خود را در لگن و بازوهای خود قرار داد. روزولت با شنا کردن تقریبا هر روز، می تواند خود را در داخل و خارج از صندلی چرخدار خود و همچنین به سمت پله ها حرکت کند.

روزولت حتی ماشین خود را با ناتوانی خود سازگار کرد، با نصب کنترل های دست به جای پدال های پا، به طوری که می توانست پشت چرخ و نشستن نشسته باشد.

روزولت با وجود فلج، طنز و طنز را حفظ کرد. متاسفانه او همچنان درد داشت. روزولت در سال 1924 یک آبگرم سالم پیدا کرد که همیشه به دنبال راه هایی برای تسکین ناراحتی هایش بود که به نظر می رسید یکی از چیزهایی است که می تواند درد او را کاهش دهد. روزولت چنین راحتی پیدا کرد که در سال 1926 او را خریداری کرد. روزولت در این آبگرم در گرمایشیچرز، جورجیا، خانه ای را به نام "کاخ سفید کوچ" ساخت و یک مرکز درمان فلج اطفال برای کمک به دیگر بیماران فلج اطفال ایجاد کرد.


فرماندار نیویورک
در سال 1928، فرانکلین روزولت از فرماندار نیویورک خواسته شد. در حالی که او می خواست به سیاست بازگردد، FDR مجبور شد تعیین کند که آیا بدن او به اندازه کافی قوی است تا بتواند به مبارزه با کمپین سرپوشیده برسد. در نهایت، تصمیم گرفت که او بتواند این کار را انجام دهد. روزولت انتخابات سال 1928 را برای فرماندار نیویورک به دست آورد و سپس در سال 1930 دوباره پیروز شد. فرانکلین روزولت اکنون به دنبال راه سیاسی مشابه خود به عنوان پسر عموی دور افتاده خود، رئیس جمهور تئودور روزولت ، از معاون وزیر نیروی دریایی به فرماندار نیویورک به رئيس جمهور آمريكا.



رئیس جمهور چهار ساله
در دوران رؤسای روزولت به عنوان فرماندار نیویورک، رکود بزرگ به ایالات متحده رسید. به عنوان شهروندان متوسط، پس انداز و شغل خود را از دست دادند، مردم به طور فزاینده ای در مراحل محدود رواج یافتند. رئیس جمهور هربرت هوور برای حل این بحران اقتصادی بزرگ اقدام کرد. در انتخابات سال 1932، شهروندان خواستار تغییر بودند و FDR وعده داده بود که به آنها داده شود. در انتخابات لغزش ، فرانکلین D.

روزولت ریاست جمهوری را برنده شد.

 قبل از اینکه FDR رئيس جمهور شود، هیچ محدودیتی برای تعداد شرایطی که یک شخص می تواند به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باشد، وجود ندارد. تا این لحظه، اکثر روسای جمهور خود را محدود به خدمت به حداکثر دو اصطلاح، که توسط مثال جورج واشنگتن تنظیم شده است. با این حال، در زمان نیاز ناشی از رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم، مردم ایالات متحده، فرانکلین روزولت را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده چهار بار در یک ردیف انتخاب کردند. بخشی از ناشی از عدم رضایت FDR به عنوان رییس جمهور، کنگره اصلاحیه 22 قانون اساسی را ایجاد کرد که روسای جمهور آینده را حداکثر دو اصطلاح را در سال 1951 تصویب کرد.

روزولت نخستین دو دوره خود را به عنوان ریاست جمهوری در نظر گرفت و اقدامات را برای رهایی از رکود بزرگ ایالات متحده انجام داد. سه ماه اول ریاست جمهوری، یک گردباد از فعالیت بود که به عنوان "اولین صد روز" شناخته شده است. "معامله جدید" که FDR به مردم آمریکا پیشنهاد داد، بلافاصله پس از شروع کار خود، آغاز شد.

روزولت در هفته اول خود، تعطیلات بانکی را به منظور تقویت بانک ها و اعتماد به سیستم بانکی اعلام کرد. FDR همچنین به سرعت سازمان های حروف الفبا (مانند AAA، CCC، FERA، TVA و TWA) را برای کمک به ارائه امداد ایجاد کرد.

در روز 12 مارس 1933، روزولت از طریق رادیو به مردم آمریکا سخن گفت و به عنوان اولین "چالش های آتش سوزی" ریاست جمهوری او تبدیل شد. روزولت از این سخنان رادیویی برای برقراری ارتباط با مردم برای ایجاد اعتماد به دولت و آرام کردن ترس و نگرانی شهروندان استفاده کرد.

سیاست های FDR به کاهش شدت رکود بزرگ کمک کرد، اما آن را حل نمی کرد. تا زمان جنگ جهانی دوم، آمریکا در نهایت از افسردگی خارج شد. روزولت به هنگام جنگ جهانی دوم در اروپا شروع به تولید مواد و تجهیزات جنگی کرد. هنگامی که پرل هاربر در هاوایی در روز 7 دسامبر 1941 مورد حمله قرار گرفت ، روزولت با این سخنرانی خود، "تاریخی که در غربت زندگی می کند" و اعلامیه رسمی جنگ، پاسخ داد. FDR ایالات متحده را در طول جنگ جهانی دوم رهبری کرد و یکی از بزرگترین سه (روزولت، چرچیل و استالین) بود که متحدان را رهبری می کرد. روزولت در سال 1944 چهارمین انتخابات ریاست جمهوری خود را به دست آورد. با این حال، او به اندازه کافی طول نکشید تا به پایان برسد.


مرگ
در روز 12 آوریل 1945 روزولت در صندلی خود در خانه خود در ورم اسپرینگز، جورجیا نشسته بود، پرتره خود را با الیزابت شوماتوف، زمانی که اظهار داشت "من یک سردرد فوق العاده" داشتم و سپس از بین رفت، آگاهی داشتم. او یک خونریزی عظیم مغزی را در ساعت 1:15 صبح رنج می برد. فرانکلین روزولت در سن 63 سالگی در 3:35 بعدازظهر فوت کرد. رئیس جمهور روزولت، رهبری ایالات متحده در طول رکود بزرگ و جنگ جهانی دوم، کمتر از یک ماه قبل از پایان جنگ در اروپا.

روزولت در خانه خانوادگی خود در پارک هید پارک دفن شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    682 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 اردیبهشت 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir