چين شيو هوانگ

0
چين شيو هوانگ
 چين شيو هوانگ (يا شيو هوانگدی) نخستين امپراتور چين متحد بود و از سال 246 قبل از میلاد تا 210 سال قبل از میلاد حکومت ميکرد. در 35 سال حکومت او موفق به ایجاد پروژه های ساخت و ساز با شکوه و عظیم شد. او همچنین رشد و تحولات فرهنگی و فکری باور نکردنی و تخریب زیادی در چین را ایجاد کرد.

این که آیا او بیشتر بخاطر آفرینش خود و یا استبدادش به یاد می آید، موضوع اختلاف است، اما همه موافقند که چین شیو هوانگ، اولین امپراتور سلسله چین ، یکی از مهم ترین حاکمان در تاریخ چینی بود.


زندگی زودهنگام

بر طبق افسانه ها، یک بازرگان ثروتمند به نام لو بووی با شاهزاده ای از دولت چین در سال های اخیر سلسله شرق ژو (770-256 قبل از میلاد) دوست بود. زائو جی، همسر دوست داشتنی تاجر، تازه باردار شده بود، به طوری که او شاهزاده را برای ملاقات و عاشق شدن با او تنظیم کرد. او به عنوان پادشاه شاهزاده تبدیل شد و پس از آن فرزند Lu Buwei در سال 259 قبل از میلاد تولد شد.

کودک، متولد در هانان، یینگ ژنگ نامگذاری شد. شاهزاده معتقد بود که کودک خودش بود. یینگ ژنگ در سال 246 قبل از میلاد، پس از مرگ پدرش، پادشاه دولت چین شد. او برای اولین بار به عنوان چین شی هووان و چین متحد شد.


سلطنت زودرس

پادشاه جوان هنگامی که تاج و تخت را ترک کرد، تنها 13 سال داشت، بنابراین نخست وزیر او (و احتمالا پدر واقعی) لو Buwei برای هشت سال اول ریاست شد. این زمان دشوار برای هر حاکم در چین بود، با هفت کشور متخاصم که برای کنترل زمین در حال رقابت بودند.
رهبران چی، یان، ژائو، هان، وای، چو و چین، سلطنتی سابق تحت سلسله ژو بودند، اما هرگز آنها را به عنوان پادشاه اعلام کرد.

در این محیط بی ثبات، جنگ به شکلی پررنگ شده بود، مانند کتاب هایی مانند هنر هنر جنگ جهانی دوم . Lu Buwei مشکل دیگری نیز داشت؛ او می ترسید که پادشاه هویت واقعی اش را کشف کند.



شورش لائوس ای

با توجه به سیما قیان در شیدایی یا "سوابق تاریخی بزرگ"، لو بووی یک طرح جدید برای رها کردن چینی شیانگ هوانگ در سال 240 قبل از میلاد را به دست آورد. او مادر شاه، ژائو جی را به لائو ائی معرفی کرد، مردی که برای آلت تناسلی بزرگش مشهور است. دوئل ملکه و لائو آی دو پسر داشت و در سال 238 قبل از میلاد، لائوس و لو بووی تصمیم به راه اندازی کودتا کردند.
لائو ارتش را با کمک پادشاه نزدیکی وی پذیرفت و سعی کرد کنترل را در حالی که چین شی هووان در خارج از منطقه سفر می کرد، مورد آزمایش قرار داد. پادشاه جوان به شورش افتاد؛ لائوس با داشتن دست ها، پاها و گردنش به اسب ها وابسته بود و سپس به جهت های مختلف حرکت می کرد. تمام خانواده اش نیز از بین برده شد، از جمله دو برادر ناتنی و دیگر بستگان درجه سوم (عموها، عمه ها، عموزاده ها و غیره). مهاجر ملکه خراب بود اما بقیه روزهایش را تحت بازداشت خانگی گذراند.


تثبیت قدرت

Lu Buwei پس از رخداد Lao Ai تبعید شد، اما تمام نفوذ خود را در Qin از دست نداد. با این حال، او با ترس مداوم از اعدام توسط شاهزاده جوان جسمانی زندگی می کرد. در سال 235 قبل از میلاد، لو با نوشیدن سم خودکشی کرد. با مرگ او، پادشاه 24 ساله فرمان کامل پادشاهی قلعه را به عهده گرفت.
چين شي هوانگ به طور فزاينده اي به طور فزاينده اي رشد کرد (بدون هيچ دليلي)، و تمام محققان خارجي را از دادگاه خود به عنوان جاسوس ها اخراج کرد. ترس پادشاه محقق شد در سال 227، دولت یان دو تن از تروریست ها را به دادگاه فرستاد، اما او با شمشیر خود جنگید. یک موسیقیدان نیز سعی کرد او را با زدن یک لوت با وزن منجر به کشتن او کند.


جنگ با کشورهای همسایه

 تلاش های تروریستی به دلیل ناامیدی در پادشاهی های همسایه بوجود آمد. پادشاه چين قدرتمندترين ارتش بود و حكومتهاي همسايه با انديشه تهاجم چين آشنا شدند.

پادشاهی هان در 230 سال قبل از میلاد سقوط کرد. در سال 229، یک زلزله ویرانگر، یکی دیگر از دولت قدرتمند، ژائو را لرزاند، و آن را تضعیف کرد. چين شي هوانگ از فاجعه استفاده کرد و به منطقه حمله کرد. وی در 225 سقوط کرد و پس از آن چو قدرتمند در 223 سقوط کرد.
ارتش چين يان و ژائو را در 222 قهرماني (با وجود اقدامات تروريستي ديگر در مورد چين شي هوانگ توسط يک عامل يان) را بر عهده گرفت. پادشاهی نهایی مستقل، چی، در 221 سال قبل از میلاد به قاین افتاد.


چین متحد است

با شکست شش کشور متخاصم، چين شي هوانگ شمال چين را متحد کرد. ارتش او در تمام طول عمر خود، گسترش مرزهای جنوبی امپراتوری چین را ادامه خواهد داد، به همان اندازه که در حال حاضر ویتنام است، به سمت جنوب حرکت می کند. پادشاه چین اکنون امپراتور چین چین بود.
چين شي هوانگ به عنوان امپراتور، بوروکراسی را دوباره سازماندهی کرد، نجوم موجود را کنار گذاشت و جایگزین آنها با مقام های تعیین شده شد. او همچنین شبکه ای از جاده ها را با پایتخت Xianyang در هاب ساخت. علاوه بر این، امپراتور اسکریپت چینی نوشته شده، وزن و اندازه گیری های استاندارد را ساده کرده و سکه های مس جدیدی را قراضه کرده است.


دیوار بزرگ و کانال لیینگ

با وجود توان نظامی اش، امپراتوری تازه متحد چین با تهدید تکراری از شمال مواجه شد: حملات توسط Xiongnu عشایر (اجداد هونز اتلیا ). برای جلوگیری از Xiongnu ، چین شی هووان دستور ساخت یک دیوار دفاعی عظیم را داد. این کار توسط صدها هزار نفر از بردگان و مجرمان بین 220 تا 206 سال قبل از میلاد انجام شد؛ هزاران نفر از آنها در این کار جان خود را از دست دادند.
این تأسیسات شمالی بخش نخست بخشهایی از دیوار بزرگ چین را تشکیل داد . در سال 214، امپراتور همچنین دستور ساخت یک کانال، Lingqu، که سیستم های یانگ تسه و رودخانه مروارید.



پاک کنفوسیوس

دوران جنگ سرد ایالات متحده خطرناک بود، اما نبود قدرت مرکزی به روشنفکران اجازه رشد داد.
کنفوسیوس گرایان و تعدادی از فلسفه های دیگر که پیش از اتحاد و همبستگی چین شکوفا شده اند. با این حال، چین شیوه هوانگ این مکتبهای فکری را به عنوان تهدید به اقتدار او مشاهده کرد، به این ترتیب او دستور داد تمام کتابهایی که در حوزه سلطنت او در 213 سال قبل از میلاد سوزی نشده بود.

امپراتور نیز تقریبا 460 دانشمند را در 212 سالگی به خاطر زنده ماندن در مخالفت با او، و 700 سنگ دیگر به قتل رساند. از آن به بعد، تنها مدرسه فکری تصویب شده قانونی بود: قوانین امپراتور را دنبال کنید یا عواقب آن را برطرف کنید.


تلاش چینی شی هوانگ برای جاودانگی

همانطور که او وارد سن متوسط شد، اولین امپراتور بیشتر و بیشتر از مرگ میترسید. او با یافتن اکسیر زندگی ، که به او اجازه می دهد تا برای همیشه زندگی کند، گرفتار شد. پزشکان دادگاه و کیمیاگرها تعدادی از معجون ها را ساختند که بسیاری از آنها حاوی "جیوه" بوده و احتمالا تا به حال از آن جلوگیری به عمل آورده است.
فقط در صورتی که الیکسیرها کار نکردند، در سال 215 میلادی امپراتور همچنین دستور ساخت یک آرامگاه گریگانتون را برای خود کرد. طرح هایی برای این قبر شامل رودخانه های جیوه، تله های متقاطع بمب گذاری شده برای تخریب غارتگران می شود و کپی های کاخ های زمین امپراتور.


ارتش سرخپوستی

برای محافظت از چین شی هووانگ در جهان پس از مرگ، و احتمالا به او اجازه می دهد که بهشت را به عنوان زمین به دست آورد، امپراتور دارای ارتش سرخ پوش حداقل 8000 سرباز رس بود که در این آرامگاه قرار داشت. ارتش همچنین شامل اسبهای قرمز مایل به قهوه، همراه با ارابه ها و سلاح های واقعی بود.

 هر سرباز فردی بود که دارای ویژگی های منحصر به فردی بود (گرچه بدن و اندام تولید شده از جنس قالب بود.)

مرگ چين شی هوانگ

شهاب سنگ بزرگ در Dongjun در 211 سال قبل از میلاد سقوط کرد - یک نشانه شوم برای امپراتور. بدتر از همه، کسی چیزی را به "سنگ اول امپراتور مرد" و زمین اش تقسیم می کند. بعضی از اینها را نشانه ای از امپراتور دانستند .
از آنجایی که هیچکس به این جنایت نرسیده بود، امپراطور هرکسی را در مجاورت اعدام میکرد. شهاب خود سوخته شد و سپس به پودر تبدیل شد.
با این وجود، امپراتور کمتر از یک سال بعد فوت کرد، در حالی که تورهای شرقی چین در 210 سال قبل از میلاد. علت مرگ احتمالا مسمومیت جیوه به علت درمان های جاویدانش بود.


سقوط امپراتوری چین

امپراتوری چین شیعه هوانگ او را طولانی نگذاشت. پسرش و نخست وزیر، وارث وی، Fusu را به اتهام خودکشی فریب دادند. پسر دوم، Huhai، قدرت را به دست آورد.
با این حال، ناآرامی های گسترده (به رهبری باقی مانده از نجوم دولت های متخاصم) پرتاب امپراتوری به disarray. در سال 207 قبل از میلاد، ارتش چین توسط شورشیان چو سربازان در نبرد ژولو شکست خورد. این شکست پایان پایان سلسله چین را نشان داد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,131 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 اردیبهشت 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir