عباس عدالت

0
عباس عدالت
عباس عدالت، دانشمند و فعال سیاسی ایرانی ساکن در انگلستان است. عدالت هم‌اکنون استاد ریاضیات و علوم کامپیوتر درامپریال کالج لندن و استاد معین دانشگاه صنعتی شریف است. او همچنین بنیان‌گذار بنیاد دانش و هنر می‌باشد. عدالت در سال ۲۰۰۵ کارزار ضد تحریم و حمله نظامی علیه ایران CASMII را با هدف مقابله با تحریم و حمله نظامی علیه ایران تأسیس نمود. یکی از مقالات او تأثیر پایدار فاجعهٔ حملهٔ مغول بر ایران است.
کاوه مدنی نیز از اساتید دانشگاه امپریال کالج بود. این دانشگاه ارتباط مستقیمی با سرویس جاسوسی انگلیس دارد.
عباس عدالت، استاد ریاضیات و علوم کامپیوتر در دانشگاه امپریال کالج انگلستان است. تقریباً هیچ زندگینامه (بیوگرافی) تفصیلی که شامل جزییاتی از زندگی او باشد، در دسترس نیست.

حتی در صفحه شخصی او در دانشگاه امپریال کالج هم تنها عنوان استادی او، آدرس محل کار او در بخش محاسبات دانشکده مهندسی امپریال کالج ذکر شده است. البته در زیر آدرس محل کار او، اشاره شده که او «استاد کمکی یا مدعو» در «پژوهشگاه دانش‌های بنیادین» واقع در میدان نیاوران (شهید باهنر) تهران هم هست:

در جستجوی اینترنتی اسم عباس عدالت به فارسی در وب‌سایت این پژوهشگاه به نتیجه‌ای بر نمی‌خوریم. ولی اگر نام او به صورت Abbas Edalat در این وب‌سایت جستجو شود، نام او به عنوان همکار «گروه منطق ریاضی» این پژوهشگاه آورده شده است. در ضمن، ظاهراً در اولین چهارشنبه اول هر ماه، ساعت ۴ بعد از ظهر کنفرانس ریاضی در مدرسه ریاضی این پژوهشگاه برگزار می‌شود که نام عباس عدالت هم به عنوان یکی از اساتید ذکر شده است.

در شرح حال صفحه ویکی پدیای انگلیسی عباس عدالت که در حد دو جمله است، اشاره‌ای به سابقه او در دانشگاه شریف نشده است، ولی در صفحه فارسی ویکی پدیا، او را «استاد معین» دانشگاه شریف ذکر کرده‌اند.
در ویکی پدیای انگلیسی، در بخش سوابق تحصیلی، نام دانشگاه‌های UC Berkeley (دانشگاه کالیفرنیا در برکلی) و دانشگاه «وارویک» Warwick (واقع در شهر کاونتری انگلستان) دیده می‌شود. با این حال معلوم نیست که او دوره لیسانس و فوق لیسانس خود را در کجا طی کرده است و اصولاً آیا استاد دانشگاه شریف بوده، در چه مقطعی در این دانشگاه تدریس می‌کرده است؟

در جستجو در وب‌سایت دانشگاه شریف، جستجوی نام او چه به فارسی و چه لاتین هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد. مضاف بر این که، او به هیچ عنوان جزو هیات علمی ادوار این دو دانشکده نبوده است.

درباره شرح حال پایه، از قبیل تاریخ تولد، محل تولد و سال‌های نوجوانی و جوانی او هم تقریباً هیچ اطلاعاتی در منابع اینترنتی موجود نیست، در همان دانشگاه امپریال کالج، تقریباً همه همکاران او در بخش محاسبات دانشکده مهندسی، شرح حال نسبتاً کاملی از زندگی و سوابق علمی خود گذاشته‌اند، ولی صفحه شخصی عدالت در این مورد بسیار ناقص است.

ارتباطات عباس عدالت با افراد اشخاص ضد انقلاب به چه صورت بوده است؟
لازم به ذکر است که، عباس عدالت در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۵، در «پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه» سخنرانی با عنوان «ابن تیمیه و ریشه‌یابی جهادگرایی طالبان، القاعده و داعش در فاجعه مغول» انجام داد.

 

 
 

 


گفتنی است، که رییس این پژوهشکده دکتر «کیهان برزگر» است که در ارتباط نزدیک با موسسه «BASIC» قرار دارد.

«حسن داعی الاسلام»، ضدانقلاب ساکن آمریکا و عضو منافقین، که روی آن چه «لابی جمهوری اسلامی» می‌خواند، مطالعات بسیار انجام داده، می‌گوید که عباس عدالت در زمان تدریس در شریف، با عباس ملکی دوست و همکار بوده است. به گفته او، همین ارتباطات در جریان اولین تور آمریکایی عباس عدالت و سخنرانی او در دانشگاه MIT تاثیرگذار بوده است.

داعی الاسلام در مقاله «پایه‌های مالی لابی جمهوری اسلامی»(قسمت دوم) به نقل از صفحه انگلیسی بنیاد دانش و هنر (زمانی که در دسترس بود) مدعی می‌شود که رییس بنیاد هنر و دانش فردی به نام «محمدرضا حائری یزدی»، مدیر تحقیق و بررسی در وزارت صنایع و معادن ایران بوده است.

همکاران او در هیات مدیره هم «علیرضا امامی» (عضو هیات مدیره شرکت مگفا) و «مهرداد کارگری» (عضو هیات مدیره منطقه آزاد کیش) بودند.

او همچنین به نقل از صفحه معرفی انگلیسی این بنیاد مدعی می‌شود که «بیژن خواجه پور» و «پری نمازی» هم عضو هیات مدیره بنیاد دانش و هنر بوده‌اند. وب‌سایت آمریکایی standforpeace.com»» در مقاله‌ای در معرفی کاسمی و عدالت با استناد به لینک زیر مدعی می‌شود که عباس ملکی، همکار عدالت در دانشگاه شریف، عضو هیات مدیره بنیاد دانش و هنر بوده است، که البته این لینک هم غیر فعال گردیده است!

به طور کلی، در بررسی دقیق دست کم منابع اینترنتی درباره عباس عدالت، به نوعی ابهام جدی در سوابق او بر می‌خوریم، به طوری که گویی در هر منبعی که بتوان ردی از گذشته او یافت (از پیش از تشکیل گروه کاسمی) به عمد پرده‌ای کشیده شده است.

 

 
 

 


گروه کاسمی چیست و چه فعالیتی می‌کند؟
چند ماهی بعد از انتخاب محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری ایران در سال ۲۰۰۵، «رودابه شفیعی»، فعال چپ گرا و ضد جنگ در لندن، گروهی به نام «Action Iran» ایجاد کرد که هدف آن برقراری کانال‌های ارتباطی میان گروه‌های ضدجنگ بریتانیا، در پی تجاوز نظامی آمریکا و بریتانیا به عراق، بود.

در ۱ دسامبر ۲۰۰۵، عباس عدالت، استاد تمام دانشگاه «امپریال کالج» لندن، گروه «کمپین علیه تحریم و مداخله نظامی در ایران» (CASMII) را تشکیل داد.

گفتنی است که در نوامبر ۲۰۰۶ هم یک گروه ضد جنگ در انگلستان به نام Campaign Iran ایجاد شد که بعداً با دو سازمان قبلی متحد شد و زیر چتر «کاسمی بین الملل» قرار گرفت.

در آن مقطع، رودابه شفیعی، الهه رستمی، زیبا میرحسینی، هاله افشار، پیروز مجتهد زاده و ماهان عابدین، همکاران اصلی عباس عدالت در بریتانیا برای پیشبرد برنامه‌های کاسمی در بریتانیا بودند.

تا پیش از این، عدالت یک چهره نسبتاً گمنام بود و بیشتر یک شخصیت علمی محسوب می‌شد تا سیاسی. اولین حضور آشکار سیاسی او تا پیش از آن به سال ۲۰۰۰ برمی‌گشت.

در ۴ فوریه ۲۰۰۰، در آستانه انتخابات مجلس ششم ایران، جلسه صبحانه کاری در یکی از ساختمان‌های کنگره آمریکا در واشینگتن (مجموعه ساختمان‌های کپیتول هیل) برگزار شد. سازمان دهندگان این جلسه، «انجمن تجاری ایران» ITA به ریاست «شهریار افشار»، و «شورای ایرانی و آمریکایی» (AIC) به مدیریت «هوشنگ امیراحمدی» بودند.

در این جلسه، افراد مهمی از قبیل سفیر «رابرت پِلتریو» Pelletreau، دستار پیشین وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، «فرانک کیتریج» Frank Kitteredge مدیر شورای ملی تجارت خارجی و نایب رییس سازمان معروف لابی گری موسوم به US Engage، «جودیت کیپر» Judith Kipperr از موسسه CSIS، محمد جعفر امیر محلاتی، سفیر پیشین ایران در سازمان ملل، حضور داشتند. عباس عدالت به نمایندگی از «بنیاد دانش و هنر» ایران در این جلسه به سخنرانی پرداخت.

یک ماه بعد از تشکیل کاسمی، عدالت راهی آمریکا شد تا رسماً شاخه آمریکای این سازمان را به راه اندازد. او مرکز فعالیت خود را در آمریکا، شهر بوستون ایالت ماساچوست، و به ویژه دانشگاه MIT (انستیتو فناوری ماساچوست) قرار داد.

«جان تیرمن» John Tirman، مدیر عامل و مدیر پژوهشی «مرکز مطالعات بین المللی MIT» حامی و دعوت کننده اصلی عدالت به این دانشگاه بود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    754 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir